• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11 22:48
Ik vermoed dat ik met een kapotte optimizer zit in mijn installatie. Elke dag ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWYE2FD748-ewo1XQWeYKDK90oU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wIJrltBBA0KrHEkVJrnjhLIs.png?f=fotoalbum_large

De 'last measurement' tijd van het paneel loopt ook altijd achter op die van de andere panelen. Ik heb de installateur (die is overgenomen en daarna nog eens is overgenomen ..) gecontacteerd en die hebben de zaak doorgestuurd naar solaredge. Wat ik vertaal als: we hebben zoveel verschillende systemen dat we er niet aan uit kunnen.

Dus ipv nog langer te wachten op de installateur: hoe kan ik gemakkelijk zelf bevestigen dat het de optimizer is? Indien nodig is het vervangen is vrij eenvoudig denk ik, ik zal de installateur wel overtuigd krijgen om me gewoon een nieuwe op te sturen en dat ze daarmee van me af zijn.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
omprikken met eentje die wel werkt zou de makkelijkste oplossing zijn. Je weet zeker dat het betreffende paneel evenveel zon krijgt als de omliggende?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41

Bergie

Lekker belangrijk...

In het display van je omvormer kan je volgens mij ook zien hoeveel optimizers hij 'ziet'. Bij mij staat daar netjes 9 van de 9; maar toen ik ook een defecte optimizer had stond deze mooi op 8/9. Wel apart dat je nog wel opbrengst hebt op dat paneel/panelen; bij mij bleef hij toen op 0Wh staan.

Yamaha MT-09

• Bob
Zon kan het probleem niet zijn, ze liggen nog steeds op dezelfde plek en vorig jaar bracht dat paneel evenveel op als de rest.
Inderdaad, eens omwisselen zal ik dit weekend eens doen.

@Bergie Ik heb zo'n cheapo omvormer zonder display, dan moet ik hem in install mode zetten en weer uitzoeken hoe ik er mee verbind. Ik zie dit weekend wel in wat ik het meeste zin heb, op het plat dak kruipen of dit :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:02
Om met het service wifi te verbinden moet je je huis-wifi echt even uit zetten. Het is zeer zwak dus telefoon stapt heel erg snel over.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
grafieken inzien van optimizer en paneelspanning. Dan zie je zo wat je paneel levert en wat je optimizer ervan maakt. Dat kan alleen op de website, niet in de app.

[ Voor 17% gewijzigd door No Hands op 08-04-2024 22:03 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Bob
No Hands schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:02:
grafieken inzien van optimizer en paneelspanning. Dan zie je zo wat je paneel levert en wat je optimizer ervan maakt. Dat kan alleen op de website, niet in de app.
Ik heb geen grafieken, mijn installateur kon of wilde me die toegang niet geven.

• Bob
Update: ze hebben een technieker met een nieuwe optimizer gestuurd, was op vijf minuten vervangen. Commissioning heb ik zelf opnieuw gedaan, dat was blijkbaar iemand anders zijn werk en ging nog 1 of 2 dagen duren.
Pagina: 1