CV ketel loopt leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo

Als ik mijn CV ketel bijvul (die helemaal leeg was omdat wij een aantal maanden niet thuis zijn geweest), loopt hij via de onderkant via een soort kraantje leeg o.i.d. Er zit een rode 'hoes' over de knop heen.

Ik kan nergens aan draaien bij het ding. Ik heb er een video van gemaakt, maar kan die niet als bestand uploaden, weet iemand hoe ik dat moet doen?

En weet iemand hoe ik dit kan vervangen?

Ik belde een loodgieter maar die vraagt er 160 euro voor... lijkt me wat bizar voor het verwisselen van een knop

[ Voor 4% gewijzigd door Wereldkaart op 08-04-2024 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Wereldkaart schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:04:
Hallo

Als ik mijn CV ketel bijvul (die helemaal leeg was omdat wij een aantal maanden niet thuis zijn geweest), loopt hij via de onderkant via een soort kraantje leeg o.i.d. Er zit een rode 'hoes' over de knop heen.

Ik kan nergens aan draaien bij het ding. Ik heb er een video van gemaakt, maar kan die niet als bestand uploaden, weet iemand hoe ik dat moet doen?

En weet iemand hoe ik dit kan vervangen?

Ik belde een loodgieter maar die vraagt er 160 euro voor... lijkt me wat bizar voor het verwisselen van een knop
Lijkt ie hierop?
Even nieuw halen en zelf wisselen lijkt me...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01-inOQfoDAS-F3UyJvYi0gRhP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTSkLBFm1OjpjXTYKJeQF6Aw.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Ronald.42 schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:08:
[...]

Lijkt ie hierop?
Even nieuw halen en zelf wisselen lijkt me...

[Afbeelding]
Dat is hem! Thanks!

Moet ik nog met iets speciaals rekening houden als ik het koop of erin draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Kan je niet toevallig draaien aan de knop? Als zo'n ding werkt als een terugklapventiel zou je eraan moeten kunnen draaien om de functionaliteit te kunnen testen. Misschien zit hij net een klein beetje open en slaat hij weer fatsoenlijk dicht na het testen. Volgens deze site https://www.klusbeter.nl/...v-ketel/overstortventiel/ kan er een beetje vuil rond het rubbertje zitten wat misschien wegspoelt als je de test functie probeert.

Is het toevallig een oudere ketel? Misschien is het rubbertje ingedroogd.

Voor veel ketels kan je ook online handleidingen vinden, met een beetje geluk staat daar precies op welk onderdeel(nummer) het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Wereldkaart schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:10:
[...]

Dat is hem! Thanks!

Moet ik nog met iets speciaals rekening houden als ik het koop of erin draai?
Nee op zich niet, je hebt wat teflontape of loctite nodig voor afdichting van de schroefdraad.
Als een oude overstort open is geweest of het rubber inwendig is stuk/verdroogd dan is het de moeite niet om met dat oude ding om te knoeien.
Mooie een nieuwe erin schroeven en klaar.

Voor die paar euro geen gedoe denk ik altijd maar.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:30

lytjepole

Schier?

En vooral niet gaan testen door aan de rode knop te draaien...

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-10 02:47
Of je nog ergens rekening mee moet houden ? Ja waarschijnlijk is je expansievat kapot en heeft dat ervoor gezorgd dat je druk te ver oploopt en de overstort opengaat, dus je expansie vat eraf draaien en controleren hoeveel water erin zit. nu zijn er twee opties mogenlijk 1 zit er geen water in en staat de balg bovenaan. teflontape om de schroefdraad heen wikkelen en hem weer in zijn beugel draaien. (expansievat beugel)
optie 2 zit er veel water in dan je expansie vat vervangen..(let op dat zwaar is en echt 20 kilo weegt.)
en hij valt dan bijna uit de schroefdraad. tijdens het losdraaien. (even schudden voor je begint..)
waar ik wel vanuit ga nieuw expansie vat die dingen zijn om en nabij de € 50 en zo is € 160 niet verkeerd. echter de monteur had dit hele verhaal wel even duidelijker moeten communiceren/uitleggen ipv 160 voor alleen een nieuwe overstort. zo werken veel monteurs niet. (maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)

[ Voor 16% gewijzigd door miciel op 08-04-2024 19:15 . Reden: extra info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:43
lytjepole schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:38:
En vooral niet gaan testen door aan de rode knop te draaien...
Wellicht nog een toelichting waarom niet zodat we er nog van leren of jou feedback geven 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-10 07:49
mgizmo schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:02:
[...]

Wellicht nog een toelichting waarom niet zodat we er nog van leren of jou feedback geven 😉
Wanneer de overstort eenmaal open is geweest, blijft deze vaak lekken. Door vuil etc op het rubbertje.

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:43
AppieK schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:43:
[...]

Wanneer de overstort eenmaal open is geweest, blijft deze vaak lekken. Door vuil etc op het rubbertje.
Thanks. Tegelijk vraag ik me af waarom het dan een draaiknop is. Iets als we ontwerpen met een draaiknop (om een reden), maar in de praktijk zorgt het voor problemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
mgizmo schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:24:
[...]

Thanks. Tegelijk vraag ik me af waarom het dan een draaiknop is. Iets als we ontwerpen met een draaiknop (om een reden), maar in de praktijk zorgt het voor problemen?
Omdat je hem tijdens de installatie in kan stellen op welke druk het ventiel open moet gaan.

Als dat ding eenmaal zit moet je er vanaf blijven. Eenmaal open is meestal blijven lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Allen hartelijk bedankt voor de uitleg!

Scheelt toch een hoop euros <3
Pagina: 1