Installatieprobleem Win 2k met Promise UltraAta100

Pagina: 1
Acties:

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Ik krijg Win 2k niet geinstalleerd op mijn pc. Constant krijg ik de melding (in Dos) dat het niet gaat door een inaccesible boot device. Ik heb WinME ook geinstaleerd en had reeds met partitionmagic een NFTS partitie voor Win 2k voorbereid.
Het lijkt alsof de installatie van Win 2k mijn promiste Ultra Ata 100 adapter (geïntegreerd op het Asus A7V moederbord) niet herkend. Als ik handmatig kies voor een Scsi/Raid device wordt om een diskette gevraagd met drivers. Geen enkele werkt echter. Is iemand bekend met deze problemen?

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer eens een CD van Win2K met SP2 geintegreerd.
Hoe dat moet kun je hier lezen.

Service Pack 2 heeft native ondersteuning voor ATA-100. Als je hem 'slipstreamed' heb je die ondersteuning dus al tijdens de installatie.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Zal het direct proberen. Thanx.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Je kan het inderdaad doen met een Geslipstreamde SP2.

Wil je het niet zo doen, dan moet je even de nieuwste drivers proberen.

Je moet alle bestanden die in de zip staan uit pakken (met de folders) en op een diskette zetten.

Ik had namelijk ook een keer een dergelijk probleem, toen had ik alleen de Win2k files op de diskette staan en de setup pakte de bestanden niet. Later had ik alle bestanden op de diskette staan en toen pakte de setup het wel.

-

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

eerst installeren op je normale ide contoller en dan daarna aan die promise hangen als de drivers ervoor geinstalleerd zijn.

Oh ja joh!!!

• DoubleTweak
  • Laatst online: 10-04 23:06
Ik heb precies hetzelfde gehad.
Maak eerst even een floppy met de promise drivers.
Geef bij de installatie aan dat je een 3rd party SCSI device hebt.
Selecteer vervolgens de drivers die op je floppy staan.
En dan moet het werken! >:)

Succes!

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Verwijderd

Heeft ik ook gehad, drivers via Promise downloaden werkte echter niet. Via de pagina's over de A7V bij ASUS heb ik toen de juiste drivers gedownload. En dan idd een 3rd party SCSI-device opgeven.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 15:23 schreef raw meat het volgende:
eerst installeren op je normale ide contoller en dan daarna aan die promise hangen als de drivers ervoor geinstalleerd zijn.
Raw meat, heb je dit zelf wel eens geprobeerd?

Volgens mij kan dit namelijk niet omdat je gewone IDE-kanaal een ander boot-device-number zal hebben dan je Promise-kanaal.
Of is alleen het aanpassen van de boot.ini naderhand voldoende?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Ik heb diverse oplossingen geprobeert. Helaas is een en ander niet gelukt. Ik heb de volgende problemen:

1) Oplossing drivers Promise
W2k install herkent de drivers inderdaad en gaat verder met install. Maar de eerste keer nadat de pc opnieuw is opgestart krijg ik min of meer hetzelfde probleem. Nu krijg ik een melding dat de partitie niet gevonden wordt waarna de pc in dit scherm blijft hangen

2) Oplossing slipstreamen W2k
Het probleem ontstaat al direct bij het uitpakken van SP2. Als ik W2kSp2.exe -x doe krijg ik de melding "Het bestand W2kSp2.exe is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer van NTDLL.DLL:strstr.
Ook als ik op de SP2 dubbelklik krijg ik deze foutmelding. Iemand nog een oplossing voor dit laatste probleem?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 09 september 2001 15:46 schreef MauritsvanBaerle het volgende:

[..]

Volgens mij kan dit namelijk niet omdat je gewone IDE-kanaal een ander boot-device-number zal hebben dan je Promise-kanaal.
Zo heb ik het ook gewoon gedaan. Geinstalleerd op m'n 1e IDE kanaal. Na de isntallatie de drivers van de promise shit geinstalleerd. Rebooten, hij herkent hem als SCSI-Mass storage. Uit zetten, kabeltje van de IDE poort naar de promise controller gooien en gewoon booten.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Het lukt gewoon zo
Op zondag 09 september 2001 15:46 schreef MauritsvanBaerle het volgende:

[..]

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Gewoon F6 tijdens de setup en dan een flop met drivertje voeren.

sorry, lezen met teveel alcohol in m'n bloed gaat niet al te best :z |:(

Probeer eens tijdens de inst. van win2k, de alvast klaargemaakte part. die je al had gemaakt, te deleten en dan w2k zelf die part. laten maken en formatten
Pagina: 1