hoe een zwaar stenen beeld in de auto krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvde
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik moet binnenkort een stenen sculptuur / beeldhouwwerk ophalen, de schatting is 100-150 kg en het is 87 bij 57 bij 32 cm. Het is waarschijnlijk wel op 1 of 2 meubelhondjes te vervoeren richting de auto, maar de uitdaging is hoe krijg ik het in de auto zonder 3 extra personen mee te hoeven nemen?

Zou het bijvoorbeeld kunnen om een houten plank met aan de zijkant een katrol te monteren, en dan misschien een oog in het midden van de plank aan de bovenkant om het beeld de auto in te trekken?

Zou dit werken? En zo ja wat voor dikte en grootte van de plank zou logisch zijn? En welk materiaal? Betonplex? Iemand andere ideeen van iets wat ook zou kunnen werken?

Bij voorbaat dank voor reacties.

Beste antwoord (via bartvde op 08-04-2024 17:23)

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een beeld van 150 kg zonder kleerscheuren een aanhanger op krijgen is ook nog wel een uitdaging. Ik zou een busje met laadklep regelen, kost je ook de kop niet.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Regel iemand met een aanhanger ;)
Dit is veel te gevoelig op deze manier en gaat je niet lukken zonder kleerscheuren (aan de auto en het beeld) op een normale manier te vervoeren. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een beeld van 150 kg zonder kleerscheuren een aanhanger op krijgen is ook nog wel een uitdaging. Ik zou een busje met laadklep regelen, kost je ook de kop niet.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Busje met laadklep is helemaal geen slecht idee, ik zit met hetzelfde probleem maar dan is het een bronzen beeld van vergelijkbaar gewicht. Binnenkort maar eens zo een ding huren. Ik zat al moeilijk te denken met katrollen en hefplateaus maar dit gaat 'm voor mij worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Of laten doen ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Houten planken werkt niet, dat buigt sowieso tever door als het niet al direct krakt. Voor dat gewicht zit je op een houten balk ipv een plank, of beter kijk je dan naar een oprijplaat voor een motor oid. Verder zou ik het wel durven gokken met wat sterke vrienden, je achterbak vol met tuinstoelkussens oid, wat spanbanden om wat extra grip te hebben (weet niet wat de vorm is?) en misschien een steekwagentje als hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
aanhanger of busje is echt een stuk praktischer dan een achterbank of kofferbak.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
Portaalkraan huren

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Heeft de leverancier geen ervaring met dit soort dingen? Misschien kan die advies geven.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 16:39
Krijg je zelf niet in de auto, daarbij opgeteld het risico dat je het beeldhouwwerk laat vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:25
Flimovic schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:10:
Heeft de leverancier geen ervaring met dit soort dingen? Misschien kan die advies geven.
Maar vergeet niet dat ie er thuis ook nog een keer uit moet... busje met laadklep zou ik aanraden

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

frumper schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:13:
[...]

Maar vergeet niet dat ie er thuis ook nog een keer uit moet... busje met laadklep zou ik aanraden
Ik zeg ook niet dat de leverancier em moet uitladen, maar mogelijk advies kan geven... Uitladen is natuurlijk omgekeerd inladen

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 18:19

Meneer aard

Porsche rulez!

Zoals gezegd busje huren met laadklep.

Om verdere schade te voorkomen, regel bij een verhuizer of je een palletwagen kan huren ( of via boels oid) en regel ergens een pallet (wegwerp pallet wel ergens gratis te regelen).

Vastzetten met spanbandjes oid. Stuk veiliger.
En one man job.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik weet niet of dat beeld ingepakt is anders regel wat verhuisdekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
Misschien dat ik teveel naar mijn eigen omgeving kijk, maar die maten en dat gewicht. Die zou ik met een vriend bij mij achterin de stationwagen schuiven. Voor het vervoer van en naar de auto zou ik niet met meubelhondjes gaan werken, dan koop ik liever een fatsoenlijke steekwagen. 100-150KG is nu ook weer niet enorm zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
wat helemaal makkelijk zou zijn, is dat je naast het busje ook een pallettrekker huurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

phYzar schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:06:
Houten planken werkt niet, dat buigt sowieso tever door als het niet al direct krakt. Voor dat gewicht zit je op een houten balk ipv een plank, of beter kijk je dan naar een oprijplaat voor een motor oid. Verder zou ik het wel durven gokken met wat sterke vrienden, je achterbak vol met tuinstoelkussens oid, wat spanbanden om wat extra grip te hebben (weet niet wat de vorm is?) en misschien een steekwagentje als hulp.
Zal wel meevallen. Zeker als het over 2 balkrn gaat. Maar ik heb vorige zomer tig keer met een volle kruiwagen zand
en mijn eigen 110kg over die plank gecrossed om xand te dumpen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

AMDFreak

Intel is zo..

Iemand vragen die met je mee wilt gaan?
Als je het alleen moet doen, is het wel zwaar ja.. maar als je een maat meevraagt, til je het er samen zo in..
Zit je ook niet zo te kloten.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik heb vorig jaar zo'n trilplaat in de auto getild. Klein, elektrisch model maar woog nog steeds een hoop. Niet alleen was het praktisch onmogelijk om alleen in de auto te krijgen (dus hulp van toevallige voorbijganger) maar ook vond de bodemplaat van mijn auto het niet zo fijn toen ik hem eerst op 1 punt liet rusten. En dat was met een apparaat die tegen een stoot kan... als het netjes moet en heel moet blijven zou ik het er niet op wagen.

Zelfs met meer man ga je nooit genoeg ruimte hebben om het met meer dan 2 te doen, is het nog steeds 75kg de man met een relatief klein oppervlak.

blup

Pagina: 1