Hoe plaats ik verborgen Access Points (wat blokt signaal)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 11:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Topicstarter
Ik wil op een later tijdstip alle te plaatsen access points eigenlijk zo veel mogelijk uit het zicht wegwerken.
In een kantoor stoor ik met niet aan een AP die aan het plafond is geschroefd maar thuis, nee dan een liefst zo leeg/strak mogelijk plafond (ik weet het brandmelders ik ontkom er niet aan).

Dus een eerste zoektocht "what blocks wifi signal?" geeft wel een inzicht (in bekende) materialen wat blokt. Maar ik zie ook gewoon gipsplaten enz.

Kijk een wall outlet en daarop/naast een AP plaatsen achter een kast in verschillende ruimten kan natuurlijk ook, maar heeft iemand nog andere ideeën?

Woning zal een Hout Skelet Bouw (HSB) woning zijn waarbij zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van I-liggers, LVL hout, OSB. gehele woning heeft aan de binnenzijde van de buitenwand een voorzet wand met 5cm leidingspouw en wanden worden mogelijk afgewerkt met stuc/gipsplaten (voorkeur gaat uit naar een natuurlijker materiaal). Er wordt zo min mogelijk gebruik gemaakt van metaal, aluminium enz in de bouw.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Ik heb m achter een canvas print gestopt aan de muur - een dikke heeft ruimte zat voor een accesspoint er achter en je komt er zo bij.

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 08-04-2024 14:42 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:57
Je geeft aan dat je al wall outlets hebt, misschien is een Ubiquiti In-Wall dan wel wat voor jou, die monteer je op een outlet: uitvoering: Ubiquiti UniFi WiFi 6 In-Wall

Of de TP-Link variant: uitvoering: TP-Link EAP615-WALL

Alles wat je voor een AP zet blokkeert, het ene alleen wat meer dan het andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
BCC schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:42:
Ik heb m achter een canvas print gestopt aan de muur - een dikke heeft ruimte zat voor een accesspoint er achter en je komt er zo bij.
Goede, rekening houden met waar je "kunst aan de muur" hangt en daar een outlett plaatsen.
Ollie noteert regel 300 op zijn lijstje met punten voor de nieuwbouw woning
markisoke schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:44:
Je geeft aan dat je al wall outlets hebt, misschien is een Ubiquiti In-Wall dan wel wat voor jou, die monteer je op een outlet: uitvoering: Ubiquiti UniFi WiFi 6 In-Wall

Of de TP-Link variant: uitvoering: TP-Link EAP615-WALL

Alles wat je voor een AP zet blokkeert, het ene alleen wat meer dan het andere.
Nee, het is een te bouwen woning.
Ik ben bezig met E en netwerk functionaliteiten te omschrijven/uitdenken/tekenen. Dus alles kan nog.
Deze zijn wel lekker plat ieder geval.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC

BCC

Zorg in iedergeval voor poe - dat scheelt een boel kabels :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:11

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Persoonlijk storen ik en kennissen om mij heen zich totaal niet aan het design van de Ubiquiti AP's. Lijken erg op brandmelders en het licht kan worden uitgeschakeld vanuit de controller. Andere mogelijkheden zijn onder een bank, onder een bureau in het kantoor etc.

Verder is de in-wall een goed alternatief mocht je alles echt clean willen weg werken. Maar dan verlies je wel een deel vrijheid met plaatsing van AP's (bijv. ergens centraal plafond in het midden van de woonkamer.)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
Alleen metaal blokkeert wifi volledig, alle andere materialen zorgen voor demping en die demping is meestal rechtevenredig met de massa.
Dus gewapend beton, parket ondervloer en isolatieglas houd wifi praktisch helemaal tegen, de rest dempt gewoon.

Dus als de de Ap's ergens achter plaats heb je gewoon minder bereik, dus zul je waarschijnlijk meer Ap's nodig hebben.
Werkt ze niet te ver weg, want je moet er natuurlijk wel bij kunnen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
POE check had ik al vanwege netwerk/beveiligingscamera's. En ja dat zijn hele kleine camera's die dan niet weer alles ontsieren en op plaatsen waar er niet wordt geleefd

Zo min mogelijk massa, dat moet wel lukken als het achter "kunst aan de muur" en als ik het dus achter/onder meubels kwijt kan.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55
Zelf had ik mn ubiquiti schotels plat op de buffetkast liggen in de woonkamer. Uit het zicht en beperkte demping :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb drie Ubiquiti AP's in huis. Beneden en eerste verdieping gewoon aan de muur achter het gordijn, op zolder ergens onder een tafel. Prima uit het zicht. Ook vooral niet te druk maken over evt gebrek aan bereik, die dingen zijn sterk zat en je gebruikt een minimum van de capaciteit bij normaal gebruik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Vergeet niet dat de accesspoints ook warm zullen worden. Die warmte moeten ze kwijt kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Heel storend is relatief idd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCPW5TWwXTKUOWpVoubU4GrXYb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWDRftgkGGM75Up81srmgzmG.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1