Trendline II CV afkoppelen maar warm water behouden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:46
Hallo,

In het kort de vraag:
Weet iemand of het mogelijk is met een afgekoppeld CV systeem of het warme water systeem (lees: douche) wél werkt, bij een Nefit Trendline II CW4?

De lange versie:
Eind van deze maand gaat een stevige verbouwing bij mij beginnen (álle kozijnen en ramen worden vernieuwd). Dit is een tamelijk tijdsrovende klus aangezien de hele voor- & achterkant van het huis in feite 1 groot kozijn zijn ( :+ ).
Klus duurt waarschijnlijk iets van 2 weken.

Bijkomend nadeel is dat het CV systeem moet worden afgetapt en de radiatoren (tijdelijk) moeten worden weggehaald.

Ik heb nu een Nefit Trendline II CW4 (https://www.nefit-bosch.nl/producten/cv-ketels/trendline-ii) draaien. En ik heb eens van horen zeggen dat bij het gros van de CV systemen, je niet het warm-water gedeelte kan gebruiken, met een ontkoppeld CV systeem.

In de (installatie & gebruikers) handleiding van de CV ketel heb ik hier naar zitten zoeken maar niet kunnen vinden.

Weet iemand of deze CV ketel dat kan?
Alvast dank!

Gegroet! Lukas

Beste antwoord (via MTFDarkEagle op 09-04-2024 08:38)

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:17
Eens met @hfolkers .

Dit kan niet. Deze ketel heeft CV waterdruk nodig om warmwater te maken. Dus met 1 radiator incl expansievat gaat het wel lukken.

LG Therma V HM091MR.U44

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:14
Ik weet het niet specifiek van deze ketel, maar vaak hebben ze een CV systeem nodig idd, je zou vlak bij de ketel tijdelijk een radiator los neer kunnen zetten, en opletten dat het expansievat ook nog in je systeem zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Even de handleiding checken idd, normaal kan je instellen dat ie enkel werkt voor warm water, en dan moet je dacht ik aanvoer en retour aan elkaar lussen (als er een ingebouwd expansievat in de ketel zit: wel even nakijken of die nog goed is, anders een extern aansluiten).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:17
Eens met @hfolkers .

Dit kan niet. Deze ketel heeft CV waterdruk nodig om warmwater te maken. Dus met 1 radiator incl expansievat gaat het wel lukken.

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:46
Top, dank allen :)
Was ik al bang voor... Maar even denken wat ik dan ga doen.

Gegroet! Lukas