Weer monitoring / weerstation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07 16:36
Beste Tweakers,

Ik organiseer een evenement/festival, waarbij we graag enigszins professioneel het weer in de gaten houden.

Met name de voorspelling/verwachting van de komende uren, o.a. voor neerslag, onweer en wind houden we graag live in de gaten.

Uiteraard bestaan er de gebruikelijke apps en sites als buienrader etc. maar liever zou 'k een dedicated software gebruiken welke hier goed toe in staat is.

Bij voorkeur gratis, of tegen klein tarief gedurdende beperkte periode.

Lijk me dat hier wel serieuzere oplossingen voor zijn dan de gebruikelijke sites, dus ben benieuwd naar jullie suggesties hierover.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Vrijwel alle apps en sites halen hun voorspellingen van één bron: het KNMI. De afwijkingen zitten dus vooral in de interpretatie van de cijfers en de manier van presenteren.

Ik zou dus vooral kijken wat je eigen behoefte is aan een eigen sausje of je een standaard app of site gebruikt, of een oplossing die bijvoorbeeld geïntegreerd kan worden in je eigen dashboard of site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Je zou eens naar clear outside kunnen kijken. Het is er als app maar er is ook een website. Er wordt bijvoorbeeld onderscheid gemaakt tussen kans op regen en de hoeveelheid neerslag. Het is vooral bedoeld voor astronomen, dus veel info over bewolking, mist, etc. Info is voor een bepaalde locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenka
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb deze weerstation gekocht :Emos SELECT ESW9010, maar alles mooi en goed. Maar de installatie lukt niet. Iemand die weet hoe het moet de verbinding krijgen met WiFi? Deze flikkert en weet niet of het dan al is? Er staat wel alles correct op. Maar ik krijg er niet de zonsondergang en zonsopgang tijd niet op. Iemand die mij kan helpen?? Alle beetjes zullen helpen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:40
Windfinder?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 19:29
Lenka schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:42:
Ik heb deze weerstation gekocht :Emos SELECT ESW9010, maar alles mooi en goed. Maar de installatie lukt niet. Iemand die weet hoe het moet de verbinding krijgen met WiFi? Deze flikkert en weet niet of het dan al is? Er staat wel alles correct op. Maar ik krijg er niet de zonsondergang en zonsopgang tijd niet op. Iemand die mij kan helpen?? Alle beetjes zullen helpen. Alvast bedankt
Het is al weer een tijdje terug maar speelt dit nog? Ik heb hetzelfde weerstation die wel verbonden is met Wifi.
Pagina: 1