Wat is dit voor aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLcd6OhFdS5qgDCBKrcC0lWrdns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQq3gyww40a0clIVrj5LUH7g.jpg?f=fotoalbum_large

Dit blijkt van Ziggo te zijn kan iemand mij vertellen wat dit precies voor een kast is??
Dit zit in een flat complex met 180 woningen.

Het lijkt mij inziens een soort converter
En waarom zijn er vele witte en oranje kabels .

[ Voor 23% gewijzigd door wim1928 op 06-04-2024 18:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
wim1928 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:40:
[Afbeelding]

Dit blijkt van Ziggo te zijn kan iemand mij vertellen wat dit precies voor een kast is??

Het lijkt mij inziens een soort converter
En waarom zijn er vele witte en oranje kabels .
Context? Waar heb je dit gevonden? En waaruit blijkt dat dit van Ziggo is?
Als ik zo zou moeten gokken zou ik zeggen dat het iets dat glasvezel omzet naar coax en vervolgens ook split en doorlust (naar zo'n volgende ding). Maar dat lijkt mij oer definitie iets dat je niet in een woning hebt. Dus ook niet in Volendam waar de kabels van de gemeente zijn en Ziggo over glasvezel gaat leveren. Hoogstens dat dit dus mogelijk iets is in een nieuwbouw woningcomplex? Van waaruit coax naar de losse appartementen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@wim1928 Dat is een IDP (Intern Distributie Punt) om een meervoudige glasvezel om te zetten naar een vezel per woning.
Aan de kleur te zien KPN en aan het geschrift op de muur nummer 101. Dan zit je dicht bij de POP 😉.
Waarom Ziggo iets dergelijks zou ophangen weet ik niet. Dan zou ik groene coax verwachten (maargoed, dit is intern) en een kabelversterker met een Tap eraan waarop alle aansluitingen zitten.

[ Voor 60% gewijzigd door jongetje op 06-04-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLcd6OhFdS5qgDCBKrcC0lWrdns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQq3gyww40a0clIVrj5LUH7g.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij vertellen wat dit voor een kast is?

Ik weet niet of het van Ziggo of KPN is
Het zit in een gang van een flat met 180 woningen.
En wat zijn die oranje en Witte kabels?
En er komt ook een kabel binnen vanuit een buis onder de foto?
Volgens een bewoner is deze van Ziggo
Maar ik twijfel of dat ook zo is ivb de oranje kabels...
En links op het houten gedeelte staat met viltstift geschreven DP101

[ Voor 4% gewijzigd door wim1928 op 06-04-2024 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:52
wim1928 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:24:
[Afbeelding]

Dat is een glasvezel verdeelpunt / splitter (de experts hier zullen waarschijnlijk de officiële naam wel delen :P) De oranje kabel bevat meerdere vezels, die worden in dit kastje opgesplitst.

Hier zie je hoe dit gaat tijdens de aanleg:

Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/dms/image/D4E22AQFLxwKdWOHL8g/feedshare-shrink_2048_1536/0/1687362375282?e=2147483647&v=beta&t=p5A3AZqxO4fur9GQG-1w-c2YL1Gsmw6nkHeG4XSoCfI

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:33

vr6-only

Blub Blub

wim1928 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:24:
[Afbeelding]

Dat is inderdaad een distributiepunt voor de glasvezelaansluitingen en is eigendom van KPN. Type Commscope Budi-M (of S).

De oranje buis is de aanvoerlijn van de “voedingskabel”. Die bestaat uit 96 vezels die afgemonteerd worden op de witte en oranje kabels. De oranje zijn individuele kabels en de witte zijn zogenaamde “riser” kabels die meerdere vezels bevatten. Per woning maken ze een aftakking in de meterkast bij de riser kabel om de aansluiting van dat specifieke adres te kunnen maken.

Afhankelijk van het project kan Ziggo vergelijkbaar materiaal toepassen, zoals de witte box en witte kabels. Hun voeding is echter altijd “groen” en niet oranje.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 06-04-2024 20:36 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Waarschijnlijk zit er nog een kast/deur naast met daarachter een fibernode en groene coax.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PO2qjGwDHzJWx2D0TEj3Kh6xeWc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HpZYLv7X0uQKZqQ3G7NxwaaB.jpg?f=user_large

Is dit gewoon een aansluitpunt van coax in en coax uit........ of is dit een Converter glasvezel in en coax uit ??
Ik zelf denk het eerste.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:01

SeatRider

Hips don't lie

wim1928 schreef op zondag 7 april 2024 @ 08:50:
[Afbeelding]

Is dit gewoon een aansluitpunt van coax in en coax uit........ of is dit een Converter glasvezel in en coax uit ??
Ik zelf denk het eerste.
Glasvezel in, coax uit. Waarom zou je dat in hemelsnaam willen.

Doet me denken aan deze:

Afbeeldingslocatie: https://moeilijklastig.nl/verloopjes/Gardena-to-hdmi.jpg

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
SeatRider schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:33:
[...]

Er zijn glasvezel aanbieders geweest die DVB-C leverden. Daar had je effectief dus ook een "glasvezel in, coax uit". Maar dat zal vast in het ONT zijn geweest en op de foto is natuurlijk een passief ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:55
wim1928 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:40:
[Afbeelding]

Dit zit in een flat complex met 180 woningen.
Aan de oranje kleur lijkt het eerder een DP (distributiepunt) van KPN voor glasvezel te zijn. Binnen gebouwen gebruikt KPN zowel oranje als witte kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
[Afbeelding]

Ik zelf denk het eerste.
Dit is een AOP, in dit geval eentje van Teleste. Coax in, coax uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:10

rvk

RobertMe schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:26:
[...]
Er zijn glasvezel aanbieders geweest die DVB-C leverden.
Die zijn er nog steeds hoor :)

Uiteraard wordt de aftakking naar DVB-C dan wel gedaan na de internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Op enkele plaatsen levert Ziggo via DPON, dan heb je wel degelijk een kastje dat glas naar coax omzet in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
In een coax-netwerk gaat er in de praktijk vanaf het CMTS of (1) een analoog signaal over glasvezel het netwerk of zelfs (2) ethernet over fiber het netwerk in. Ergens in de keten daarna moet ergens de omzetting naar coax plaatsvinden.

Dit zo dicht mogelijk bij de klant doen zorgt in mijn ogen voor de kleinste kans op problemen en de makkleijkste migratie naar GPON over een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
[Afbeelding]

Ik zelf denk het eerste.
Kan je iets uitzoomen en nogmaals de foto plaatsen, wat zit er rechtsonder op het kastje?

Volgens de andere posts zou het deze kunnen zijn. https://www.cablers.nl/AO...me-punt-FISO-X11/64387494

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 07-04-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Rw_yIzIt4w2-mkoliacBEsQqGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7y8S4etGpk0xpZzOpllWl85e.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: excuses te snel gelezen en niet gezien dat de foto een verzoek was van een andere Tweaker.

[ Voor 171% gewijzigd door Yariva op 08-04-2024 09:24 . Reden: Terugdraaien moderatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hcQd schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:21:
[...]

Op enkele plaatsen levert Ziggo via DPON, dan heb je wel degelijk een kastje dat glas naar coax omzet in huis.
Is dat ook wat ze in Edam/Volendam/die-hoek gaan uitrollen? Ik zat gisteren nog even te zoeken naar RFoG en kwam toen op architectuurplaatjes waarbij ik inderdaad zag dat ook bij dit type aansluitingen er passieve glasvezel verbindingen met elkaar verbonden zijn -> PON.

https://www.goamt.com/wp-...NIT-RFOG-NETWORKS_AMT.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Daar zal het aardedraadje doorheen lopen in dat buisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
stormfly schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:17:
[...]

Is dat ook wat ze in Edam/Volendam/die-hoek gaan uitrollen?
Nee, die krijgen dezelfde snelheden als met glasvezel (dus evenveel up als down). Die gaan daar dus "gewoon", net als alle andere glasvezel providers leveren. Ik vermoed dat je daar altijd de app of Next mini nodig hebt voor televisie.
Zal uiteindelijk ook wel de toekomst zijn voor Ziggo bij nieuwe gebieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
stormfly schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:17:
[...]

Is dat ook wat ze in Edam/Volendam/die-hoek gaan uitrollen? Ik zat gisteren nog even te zoeken naar RFoG en kwam toen op architectuurplaatjes waarbij ik inderdaad zag dat ook bij dit type aansluitingen er passieve glasvezel verbindingen met elkaar verbonden zijn -> PON.

https://www.goamt.com/wp-...NIT-RFOG-NETWORKS_AMT.pdf
Deze worden inderdaad bij Ziggo gebruikt, bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:19
Tom Paris schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:01:
[...]

Dat is een glasvezel verdeelpunt / splitter (de experts hier zullen waarschijnlijk de officiële naam wel delen :P) De oranje kabel bevat meerdere vezels, die worden in dit kastje opgesplitst.

Hier zie je hoe dit gaat tijdens de aanleg:

[Afbeelding]
Dit zou dus alleen zo zijn met een P2P netwerk en eigenlijk een vervanging zijn van de boxen onder de stoep? Ik neem aan dat er ook een variant is met optische splitter voor P2MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-05 12:14
hcQd schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:21:
[...]

Dit klopt, heb dit eens gezien in de meterkast van ons vakantiehuisje in Maastricht (vakantiepark), dit was ook een ziggo netwerk
Pagina: 1