Verend laminaat bij kozijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10 07:51
Goedemorgen,

na het plaatsen van het kozijn en het egaliseren van het stukje voor het kozijn (circa. 10cm breed) merk ik dat bij het leggen van click pvc de uiteinde van de planken een klein beetje veert als ik erop druk. dus de vloer is niet helemaal egaal. er zit een 5mm XPS ondervloer onder maar mijn vraag is hoe ik het veren van de plank kan verhelpen. er komt op dat stuk uiteindelijk een plakplint dus kan hem niet fixeren met een normale plint. Eventuele oplossingen die ik bedacht had zijn:

- Tussen de XPS ondervloer en PVC een strookje karton om de hoogteverschil op te vangen
- Schroef door de plank in het beton en dan de plakplint erover (hiervoor moet wel een deel van de vloer eruit)
- montage kit tussen uiteinde plank en kozijn zodat deze gefixeert wordt.
- zo laten?

Het gaat echt om een hoogte verschil van een paar milimeters dus het is niet veel maar wil het toch zo mooi/best mogelijk oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 14:07
Hoe erg is het precies en hoe erg stoort het? Elke zwevende vloer beweegt wel iets aan de uieindes (of zelfs iets in het midden van de kamer als de vloer niet egaal genoeg is). Veert het trouwens nog steeds als je de vloer al wat verder gelegd hebt? Soms kan het gewicht van je vloer het verschil opvangen. Je kunt, als je de mogelijkheid nog hebt, wat egaline of tegellijm onder je ondervloer smeren, om het verschil wat op te vangen. Fixeren zou ik met een zwevende vloer niet zo snel doen, maar met zo'n klein stukje zou het wellicht nog kunnen., maar dan zou ik een flexibele kit gebruiken, zodat de vloer wel nog kan werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Ottie93 op 08-04-2024 08:46 ]

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43
Wat voor kozijn?

Vaak merk je dat een vloer zich ook nog even moet zetten. Desnoods help je het iets door iets met gewicht strategisch te plaatsen.

Vastzetten kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10 07:51
Ottie93 schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:08:
Hoe erg is het precies en hoe erg stoort het? Elke zwevende vloer beweegt wel iets aan de uieindes (of zelfs iets in het midden van de kamer als de vloer niet egaal genoeg is). Veert het trouwens nog steeds als je de vloer al wat verder gelegd hebt? Soms kan het gewicht van je vloer het verschil opvangen. Je kunt, als je de mogelijkheid nog hebt, wat egaline of tegellijm onder je ondervloer smeren, om het verschil wat op te vangen. Fixeren zou ik met een zwevende vloer niet zo snel doen, maar met zo'n klein stukje zou het wellicht nog kunnen., maar dan zou ik een flexibele kit gebruiken, zodat de vloer wel nog kan werken.
het is gelukkig alleen aan de uiteinde, en dan een paar planken (totale kozijn is 2,4 meter). Het is wel precies bij de openslaande deuren dus dat kan wel gaan storen. Het is een pvc klik vloer dus het werken zou minimaal moeten zijn.
Rukapul schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:30:
Wat voor kozijn?

Vaak merk je dat een vloer zich ook nog even moet zetten. Desnoods help je het iets door iets met gewicht strategisch te plaatsen.

Vastzetten kan altijd nog.
Gaat om een houten kozijn met twee openslaande deuren.