Schade verzekeringsvraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een vraag waar ikzelf niet het antwoord op kan vinden.
Zal het kort toelichten.

1. Bedrijf komt zonnepanelen installeren en na verloop van tijd daklekkage.
2. Bedrijf is verzekerd.
3. Schade 2000 euro.
4. Word in behandeling genomen door verzekeraar van het bedrijf.
5. Verzekeraar keert mij maar 750 uit en vermeld dat verzekerde een eigen risico van 1250 heeft.
En heeft gevraagt aan verzekerde om de 1250 zelf aan mij over te maken.
Wat denk ik niet gaat gebeuren (ga ik maar even niet op in, een en al een drama)

Is dit een normale gang van zaken van de verzekeraar?
Ikzelf denk namelijk van niet.

Ik denk dat ik gewoon de volledige schade van 2000 vergoed moet krijgen van de verzekeraar.
En dat de verzekeraar het eigen risico van verzekerde moet terug vorderen.

Ik zou graag advies willen hoe hierin te handelen.

Groetjes

[ Voor 6% gewijzigd door Steenwijkerland op 07-04-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09
Steenwijkerland schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:48:
Ik heb een vraag waar ikzelf niet het antwoord op kan vinden.
en
Ikzelf denk namelijk van niet.

Ik denk dat ik gewoon de volledige schade van 2000 vergoed moet krijgen van de verzekeraar.
En dat de verzekeraar het eigen risico van verzekerde moet terug vorderen.
Waarom denk je dit?

Vraag jezelf af, welke relatie heb jij met de betreffende verzekeraar?

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 07-04-2024 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Je hebt geen rechtstreeks vorderingsrecht op de verzekeraar van het bedrijf wat de zonnepanelen geplaatst heeft. Bij een WA verzekering van een auto is dit bijvoorbeeld wel het geval. Wat de verzekeraar betaald is voor jou dan ook niet zo relevant.

Als dit bedrijf aansprakelijk is zullen ze de schade moeten vergoeden. Het kan zijn dat ze de aansprakelijkheid beperkt hebben in de leveringsvoorwaarden die eventueel van toepassing waren op de koopovereenkomst van de zonnepanelen.

Heb je het bedrijf wat de panelen geleverd heeft al aansprakelijk gesteld voor het schadebedrag van 2000 euro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:22
Ja, dit is de normale gang van zaken.

Bedrijf is aansprakelijk, dat hun verzekering niet (alles) wil vergoeden aan jou ontslaat hen niet van hun aansprakelijkheid. Dus gewoon het resterende bedrag vorderen bij dat bedrijf met vermelding dat hun verzekering de aansprakelijkheid erkent heeft, maar niet het volledige schadebedrag aan jou vergoed heeft omdat het bedrijf zelf voor een eigen risico gekozen hebben en nu dat eigen risico dus bij jou moeten aftikken.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ivow85 schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:32:
Ja, dit is de normale gang van zaken.

Bedrijf is aansprakelijk, dat hun verzekering niet (alles) wil vergoeden aan jou ontslaat hen niet van hun aansprakelijkheid. Dus gewoon het resterende bedrag vorderen bij dat bedrijf met vermelding dat hun verzekering de aansprakelijkheid erkent heeft, maar niet het volledige schadebedrag aan jou vergoed heeft omdat het bedrijf zelf voor een eigen risico gekozen hebben en nu dat eigen risico dus bij jou moeten aftikken.
Dank je wel hier kan ik wat mee.
Sorry maar ben niet thuis in dit soort materie.

Iedereen dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 14:09

AMDFreak

Intel is zo..

Wellicht was het handiger geweest om de schade eerst bij je opstal/inboedelverzekering te melden..
Daarna zal jouw verzekeraar regres plegen (schade verhalen), bij de verzekering van de zonnepanelenboer.. dan was jij schadeloos gesteld.

Je zou kunnen kijken hoe jouw opstal/inboedelverzekeraar hier tegen aankijkt.. Maar in de basis keren zij alleen maar materiele schade uit.. en dit eigen risico is immaterieel.
Tegenwoordig zijn die particuliere verzekeringsvoorwaarden zou uitgebreid, dat ik even het spoor bijster ben..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandiony
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21-05-2024

Brandiony

Verbinder

Hi Steenwijkerland,

Heb je al een update in deze zaak?

Normaliter is het zo dat de verzekeraar het hele bedrag uitkeert en het eigen risico in rekening brengt bij de verzekerde. Die hebben namelijk een overeenkomst met elkaar. Mag ik vragen welke verzekeraar dit is? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Brandiony schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:09:
Hi Steenwijkerland,

Heb je al een update in deze zaak?

Normaliter is het zo dat de verzekeraar het hele bedrag uitkeert en het eigen risico in rekening brengt bij de verzekerde. Die hebben namelijk een overeenkomst met elkaar. Mag ik vragen welke verzekeraar dit is? :)
Dit gaat over schade aan/door zijn dak en niet over zijn auto ;)

Bij dit soort dingen waar je zelf rechtstreek met de tegenpartij communiceert is het heel normaal dat de verzekering haar deel uitkeert en het bedrijf moet zelf haar deel betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 00:43
AMDFreak schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:02:
Wellicht was het handiger geweest om de schade eerst bij je opstal/inboedelverzekering te melden..
Daarna zal jouw verzekeraar regres plegen (schade verhalen), bij de verzekering van de zonnepanelenboer.. dan was jij schadeloos gesteld.

Je zou kunnen kijken hoe jouw opstal/inboedelverzekeraar hier tegen aankijkt.. Maar in de basis keren zij alleen maar materiele schade uit.. en dit eigen risico is immaterieel.
Tegenwoordig zijn die particuliere verzekeringsvoorwaarden zou uitgebreid, dat ik even het spoor bijster ben..
En zo had het aangepakt moeten worden. Dit is de manier waarop je een schade als deze behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandiony
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21-05-2024

Brandiony

Verbinder

Groningerkoek schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Dit gaat over schade aan/door zijn dak en niet over zijn auto ;)

Bij dit soort dingen waar je zelf rechtstreek met de tegenpartij communiceert is het heel normaal dat de verzekering haar deel uitkeert en het bedrijf moet zelf haar deel betalen.
Ligt eraan hoe en waar je verzekerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Brandiony schreef op zondag 19 mei 2024 @ 01:44:
[...]

Ligt eraan hoe en waar je verzekerd bent.
In dit geval boeit het niet waar en hoe TS verzekert is omdat hij zelf rechtstreeks met de tegenpartij dit regelt en het niet via zijn verzekering speelt. En als TS die keuze maakt dan is het gedrag van de verzekeraar van de tegenpartij de meest gangbare oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door Groningerkoek op 20-05-2024 17:29 ]

Pagina: 1