Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06-01 18:57
Op Woningnet staat heel duidelijk dat je dit jaar mag gebruiken als je jaarinkomen drastisch gedaald is. Ik heb dit netjes gedaan volgens de tool van de belastingdienst en ik kom onder de 27k uit dit jaar. Ik heb dit zelfs nog laten nakijken door Woningnet zelf.

Ik zit zeker tot oktober nog in de Ziektewet vanwege complexe psychische klachten, dit heb ik ook zwart op wit staan in een e-mail van het UWV. Woningnet begrijpt dit en gaf aan dat ik voor 4 maanden een uitkeringsstrookje moest meesturen en dat het dan goed kwam. Ik stond na mijn inkomensaanpassing eerste voor een woning naar aanleiding van mijn inschrijftijd (13 jaar) en jaarinkomen. Hier heb ik op gereageerd en de woning geaccepteerd, maar gisteren belde de woningcorporatie dat ik vorig jaar teveel verdiend heb en ze me de woning nu niet mogen geven. Ik moest extra documenten opsturen voor een inkomenstoets.

Ik heb alles verzameld en zelfs nog de mail van het UWV bijgevoegd. Ook heb ik mijn contactpersoon daar gemaild of zij contact kan opnemen met de Woningbouw. Met het UWV heb ik alleen maar fijne ervaringen zij nemen mijn ziektebeeld (PTSS en autisme) zeer serieus en zien mij nu als 100% arbeidsongeschikt. Binnenkort krijg ik eindelijk traumatherapie na zes maanden wachtlijst en dan is er nog een behoorlijke weg te gaan.

Echter, ondanks dat ik alles netjes heb bijgevoegd zit ik het hele weekend in angst. De vrouw bij de woningbouw noemde me nog net geen fraudeur ondanks dat ik haar aangaf dat ik alles netjes had besproken met Woningnet en mijn bewijs van uitkering had opgestuurd.

Nu willen ze van mij mijn laatste loonstrook, bewijs van uitkering, arbeidsgeschiedenis en belastingaangifte, alsof ik het even verzin dat ik nu maar 70% van mijn inkomen verdien. Ik ben ook bamg dat ze er alsnog niet naar kijken zoals die andere vrouw, omdat ze nu al in hun hoofd hebben dat ik fraude pleeg.

Wat is wijsheid?

Beste antwoord (via Ansa op 08-04-2024 03:02)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:30
Voor rest, wacht even maandag af,
wat ik vooral wilde zeggen: doordat je een uitzonderingspositie zit moet je wat meer bewijslast aanleveren.
Je bent om een reden ziek, lever de bewijslast aan en denk er niet teveel over na. Dat geeft alleen maar stress / kost je energie. Die energie kan je beter in je herstel steken :)

Als je later herstelt bent kan je altijd nog terug denken waarom je dit moest regelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Graag hulp aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:04
*knip* Dit draagt niets bij.

[ Voor 89% gewijzigd door Zr40 op 07-04-2024 22:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 11:50

Barrycade

Through the...

Zal je zieketebeeld zijn, maar je eigen topic kicken binnen 15 minuten zonder dat we je niet echt kunnen helpen geeft aan dat je redelijk in de stress zit, maar ik ga ervanuit dat je niet op zondag dit gesprek gehad hebt. Dus rustig aan, maandag kan je weer contact opnemen.

En dan kan je basis je eigen onderzoek contact opzoeken en uitleggen waarom je je huidige inkomen hebt opgegeven. Voor nu kan je niet zo veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:26

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Aannames doen is nooit zo'n goed idee. Als jij alles netjes bij Woningnet hebt aangeleverd moet er geen probleem zijn, toch?

Even afwachten dus..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:58
Wijsheid is gewoon netjes aanleveren waar ze om vragen, dat hoort er nu eenmaal bij. Niemand vindt dit leuk, je zult even door deze zure appel heen moeten bijten. Als het goed is komt er daarna weer een periode dat het wat rustiger voor je wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Ik heb alles gelijk gemaild. Ik zit inderdaad erg in de stress. Ik heb zelfs bewijs van het UWV bijgevoegd.

Ik weet niet zo goed wat er mis zou zijn met deze post? Ik kan het nu aan niemand vragen. De GGZ heeft mij op de wachtlijst gezet voor een begeleider die mij helpt rustig te blijven en ingangen te vinden.

Ik ben hoogopgeleid en verder volledig zelfstandig. Ik ben gewend dat instanties meewerken en mij serieus nemen. Dat documenten bekeken worden en verwerkt. Ik heb tot mijn trauma jarenlang in een leidinggevende functie gewerkt.

Niet dat Woningnet zegt dat iets genoeg is en dit vervolgens compleet genegeerd wordt door een persoon bij de Woningbouw. Ik heb gewoon recht op deze woning, mijn inkomsten kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ansa op 07-04-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Dynazap schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:30:
Aannames doen is nooit zo'n goed idee. Als jij alles netjes bij Woningnet hebt aangeleverd moet er geen probleem zijn, toch?

Even afwachten dus..
Dit is waarom ik nu in de stress zit. Ik had hiervoor ook alles netjes ingeleverd en had zelfs 3x bij woningnet gecontroleerd of het genoeg was, mijn inkomen klopte, en of ik het mee mocht nemen.

Vervolgens zegt een of andere vrouw van de woningbouw dat ze daar niet naar gaat kijken en me doorzet. Ik begrijp dit niet. Alsof ik fraudeer!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 99ruud99
@Ansa je gaat buiten de standaard lijntjes, dan moet er menselijke maat aan te pas komen ipv standaard bestandje dat afgevinkt wordt.

Het is niet alsof je fraudeert, maar iets dat net anders is dan normaal.

Wees blij dat je blijkbaar binnen een jaar een woning vindt, dat vind ik persoonlijk een veel groter e bijzonderheid dan dat er even gek opgekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hoog opgeleid en minder dan een bijstand verdienen (20k)? Uh, ok.

Het minimumloon van 13,27 bruto per uur, is al 29.810 euro bruto per jaar gebaseerd op een 40 urige werkweek.

Ik weet niet wat je bij woningnet heb ingevult, maar hoog opgeleid, boeit de woningbouw gewoon niet, wel je inkomen. Met passend toewijzen zal je niet meer mogen huren volgens het passend toewijzen, en dat zal simpelweg geen woning zijn van 860 euro kale huur per maand. Dat kan je simpelweg niet betalen kijkend naar passend toewijzen.

Vriendin van mij, bijstandsmoeder meteen kind met beperking kan ook niet verhuizen, want alles is voor haar gewoon te duur. Ze heeft een 80m2 met 2 grote slaapkamers van elke 12,5ms. Zij gaat ook geen 1gezinswoning krijgen. Daar is haar inkomen van 22k veels te weinig voor. En ze mag blij zijn dat ze 80m2 heeft, want hier gaan woningen van van 65m2 2 slaapkamer voor 860 euro per maand weg. -> https://www.woningnetregi...tails?PublicatieId=245016

[ Voor 9% gewijzigd door RaZ op 07-04-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
99ruud99 schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:42:
@Ansa je gaat buiten de standaard lijntjes, dan moet er menselijke maat aan te pas komen ipv standaard bestandje dat afgevinkt wordt.

Het is niet alsof je fraudeert, maar iets dat net anders is dan normaal.

Wees blij dat je blijkbaar binnen een jaar een woning vindt, dat vind ik persoonlijk een veel groter e bijzonderheid dan dat er even gek opgekeken wordt.
Binnen een jaar? Ik sta al 13 jaar ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
RaZ schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:57:
Hoog opgeleid en minder dan een bijstand verdienen (20k)? Uh, ok.

Ik weet niet wat je bij woningnet heb ingevult, maar hoog opgeleid, boeit de woningbouw gewoon niet, wel je inkomen. Met passend toewijzen zal je niet meer mogen huren volgens het passend toewijzen, en dat zal simpelweg geen woning zijn van 860 euro kale huur per maand. Dat kan je simpelweg niet betalen kijkend naar passend toewijzen.

Vriendin van mij, bijstandsmoeder meteen kind met beperking kan ook niet verhuizen, want alles is voor haar gewoon te duur. Ze heeft een 80m2 met 2 grote slaapkamers van elke 12,5ms. Zij gaat ook geen 1gezinswoning krijgen. Daar is haar inkomen van 22k veels te weinig voor. En ze mag blij zijn dat ze 80m2 heeft, want hier gaan woningen van van 65m2 2 slaapkamer voor 860 euro per maand weg. -> https://www.woningnetregi...tails?PublicatieId=245016
Ik zit in de ziektewet en werkte hiervoor parttime. Ik verdien niks, ik krijg een uitkering en heb geen werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
maar enkel afgelopen dit jaar heb je laag inkomen gehad? dan heb je dus ingeschreven gestaan met "foute" gegevens...

[ Voor 5% gewijzigd door 99ruud99 op 07-04-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Ik reageer op een woning van 650 en daar heb ik met <27k jaarinkomsten recht op.

Dat ik universitair geschoold ben noem ik omdat ik gewend ben door mijn achtergrond serieus genomen te worden en altijd als gelijke te worden behandeld. En nu opeens zien ze mij als fraudeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Nogmaals, je haalt "fraudeur" en "uitzondering in systeem" door de war.
Het systeem gaat er niet vanuit dat iemand ineens zijn inkomen verliest EN een lange wachttijd heeft opgebouwd.

Iemand met goed inkomen hoeft niet te wachten op sociale huurwoning
iemand met goed inkomen die zijn inkomen verliest heeft normaal geen wachttijd.

dat jij net die uitzondering bent, zorgt ervoor dat het systeem de checks niet kan doen, waardoor er menselijke controle nodig is.

Is toch niets geks aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
99ruud99 schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:08:
maar enkel afgelopen dit jaar heb je laag inkomen gehad? dan heb je dus ingeschreven gestaan met "foute" gegevens...
Sinds augustus zit ik in de Ziektwet. Vorig jaar moest ik nog het inkomen van 2023 invullen, en dat was toen nog te hoog.

Dit jaar blijf ik waarschijnlijk minimaal tot oktober in de ziektewet omdat ik op een wachtlijst sta voor traumatherapie. Het UWV zal pas in oktober gaan beoordelen of ik mag reintegreren. Sinds januari heb ik mijn inkomen dus ook aangepast naar het inkomen dat ik in 2024 zal verdienen, 12x mijn uitkering. Nu pas sta ik ergens op nummer 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
ik bedoelde de 12 jaar daarvoor - je was ingeschreven terwijl je een te hoog inkomen had. daar is het systeem niet op gemaakt, dus val je in de uitzonderingsgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
99ruud99 schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:11:
Het systeem gaat er niet vanuit dat iemand ineens zijn inkomen verliest EN een lange wachttijd heeft opgebouwd.

dat jij net die uitzondering bent, zorgt ervoor dat het systeem de checks niet kan doen, waardoor er menselijke controle nodig is.

Is toch niets geks aan?
Mijn inkomen is ook als ik 40 uur werk nog te laag (3400 bruto) voor de huureisen van 4,5x de huur bij bijvoorbeeld Funda. Hiervoor heb ik samengewoond in het huis van mijn ex, op kamers gewoond, en nu bij mijn ouders. Ik heb nooit een eigen woning gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
99ruud99 schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:13:
ik bedoelde de 12 jaar daarvoor - je was ingeschreven terwijl je een te hoog inkomen had. daar is het systeem niet op gemaakt, dus val je in de uitzonderingsgevallen.
Ah zo.

47k per jaar is de grens om sociaal te mogen huren. Ik was docent en zat in LB7 voor 0.8 FTE. Ik viel daar nog zeker 8000 euro onder. Toen ik steeds meer klachten kreeg ging ik 40 uur op kantoor werken voor 1850 netto in de maand. En nu zit ik op <27k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32
Maar wat nou als je in oktober beoordeeld wordt als zijnde 100% arbeidsgeschikt? Dan ga je dus weer bij je werkgever aan de slag (want ik lees nergens dat je ontslagen bent) en dan kom je waarschijnlijk weer net boven de inkomensgrens. Dan ga je dus 'scheefwonen' . Beetje lastig beoordelen voor de woningbouwvereniging dus.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ansa schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:14:
[...]

Mijn inkomen is ook als ik 40 uur werk nog te laag (3400 bruto) voor de huureisen van 4,5x de huur bij bijvoorbeeld Funda. Hiervoor heb ik samengewoond in het huis van mijn ex, op kamers gewoond, en nu bij mijn ouders. Ik heb nooit een eigen woning gehad.
Huren kan voor een alleenstaande dit jaar tot een inkomen van 55k. 3.400 per maand is maar 49k.

Dus waar heb je je mis zitten rekenen? *knip* Dit soort opmerkingen mag je achterwege laten.

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 07-04-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Theoretisch gezien zit je natuurlijk alleen dit jaar maar onder de grens, want als in de brief letterlijk staat dat je tot oktober nog in de ziektewet zal zitten kan de verhuurder er vanuit gaan dat je op een moment daarna gewoon weer op het niveau zit van de voorgaande jaren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
Voor rest, wacht even maandag af,
wat ik vooral wilde zeggen: doordat je een uitzonderingspositie zit moet je wat meer bewijslast aanleveren.
Je bent om een reden ziek, lever de bewijslast aan en denk er niet teveel over na. Dat geeft alleen maar stress / kost je energie. Die energie kan je beter in je herstel steken :)

Als je later herstelt bent kan je altijd nog terug denken waarom je dit moest regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Yaksa schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:16:
Maar wat nou als je in oktober beoordeeld wordt als zijnde 100% arbeidsgeschikt? Dan ga je dus weer bij je werkgever aan de slag (want ik lees nergens dat je ontslagen bent) en dan kom je waarschijnlijk weer net boven de inkomensgrens. Dan ga je dus 'scheefwonen' . Beetje lastig beoordelen voor de woningbouwvereniging dus.
Huh? Ik heb geen werkgever. Ik heb alleen een uitkering. Ook zit ik dan nog steeds onder de inkomensgrens voor sociale huur.

Gezien de langdurigheid van mijn trauma en de daarbijbehorende neurodiversiteit heb ik mezelf eigenlijk "kapotgewerkt" ik krijg in oktober pas een beoordeling: dan gaat er nog een heel reintegratietraject aan achteraf.

Ik heb complexe ptss, 30 jaar aan trauma, helaas. De kans is minimaal dat ik in oktober 100% aan het werk kan. Ik ga eerst een EMDRtraject door van 2 maanden, dan moet er nog gewerkt worden aan een hele kluif emotioneel trauma, en dan nog aan mijn restklachten. Ik heb jarenlang doorgewerkt tot ik flauw begon te vallen op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Yaksa schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:16:
Daar mogen ze niet op beoordelen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
RaZ schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:17:
[...]

Huren kan voor een alleenstaande dit jaar tot een inkomen van 55k. 3.400 per maand is maar 49k.

Dus waar heb je je mis zitten rekenen? *knip*
Voor een tweekamerappartement van 1200 euro moet ik 4,5x de huur bruto in de maand verdienen. Mijn inkomen als ik les geef is maandelijks 3400 euro bruto.

[ Voor 16% gewijzigd door Zr40 op 07-04-2024 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
pagani schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:17:
Theoretisch gezien zit je natuurlijk alleen dit jaar maar onder de grens, want als in de brief letterlijk staat dat je tot oktober nog in de ziektewet zal zitten kan de verhuurder er vanuit gaan dat je op een moment daarna gewoon weer op het niveau zit van de voorgaande jaren.
Zo werkt sociale huur niet. Ze kijken naar je inkomen van dit jaar. Iemand met eem bijstanduitkering kan ook over 2 jaar een baan vinden, maar die heeft hij nu niet. Een dame die in de ziektewet zit met een chronische ziekte kan ook morgen een erfenis krijgen of de loterij winnen.

Ik heb vorig jaar een stuk minder verdiend, dit jaar al minimaal, en heb zeer weinig spaargeld door toedoen van mijn ex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ansa schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:22:
[...]

Denigrerende reactie.

Voor een tweekamerappartement van 1200 euro moet ik 4,5x de huur bruto in de maand verdienen. Mijn inkomen als ik les geef is maandelijks 3400 euro bruto.
Nee, ik ben gewoon heel direct. Als je gaat werken voor 3.400 per maand, was dat 44,5k per jaar geweest, nu heb je 19k per jaar. 25k minder.

En 44,5k per jaar zou in een uitkering een WIA IVA minimaal 33k moeten zijn. 14k meer dan wat je zegt.

Je zegt dat je maar 19k hebt per jaar hebt, dus ergens klopt je verhaal totaal niet ;) En dat ziet de woningbouw dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Verder heb ik door PTSS-klachten al jaren steeds jaarcontracten gehad en ben ik nu volledig uitgevallen. Het UWV neemt dit wel serieus. Waarom de Woningbouw niet?

Ik heb geen gebroken arm waarbij te voorspellen is dat het binnen een jaar weer geheeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
RaZ schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:27:
[...]

Nee, ik ben gewoon heel direct. Als je gaat werken voor 3.400 per maand, was dat 44,5k per jaar geweest, nu heb je 19k per jaar. 25k minder.

En 44,5k per jaar zou in een uitkering een WIA IVA minimaal 33k moeten zijn. 14k meer dan wat je zegt.

Je zegt dat je maar 19k hebt per jaar hebt, dus ergens klopt je verhaal totaal niet ;)
Jouw gegevens kloppen niet. Ik werkte het laatste jaar voor veel minder dan 34k bruto, omdat ik het onderwijs niet meer volhield. Ik zat op 1850 netto in de maand. Ik werkte toen voor 40 uur op kantoor. In het onderwijs verdiende ik 2400 netto.

Mijn uitkering is nu ook 1850x 0.7.

Ik begrijp niet zo goed waarom ook hier mensen mijn verhaal proberen te ontkrachten. Dezelfde houding merkte ik bij de woningbouw.

In het onderwijs heeft 2/3e weleens een burnout gehad bijvoorbeeld. Vaste contracten zijn steeds schaarser en veel mensen hoppen van school naar school. Als je daar halverwege het jaar ziek wordt, kom je ook in de ziektewet. Ik had een 7-maandencontract op een kantoor omdat ik door flashbacks, paniek en overprikkeling niet meer les kon geven. Toen heb ik al een paycut genomen van 500 euro netto in de maand. En nu ben ik nog verder gedaald qua inkomen.

[ Voor 36% gewijzigd door Ansa op 07-04-2024 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ansa schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:29:
[...]

Jouw gegevens kloppen niet. Ik werkte het laatste jaar voor veel minder dan 34k bruto, omdat ik het onderwijs niet meer volhield. Ik zat op 1850 netto in de maand.
Als mijn gegevens niet kloppen, dan kloppen jouw gegevens niet, want ik reken jouw gegevens door ;)

3.400 bruto per maand = 2.942 netto
1.850 netto per maand = 1.895 bruto

En dat doet de woningbouw ook, Deze verdachtmaking mag achterwege blijven. Ergens kloppen jouw gegevens gewoon niet.
[...]

Mijn uitkering is nu ook 1850x 0.7.

[..]
Nee!!!!!

1.850 netto zal nooit 0,7 netto zijn. Je maakt ergens een hele grote reken fout :P

Je hebt blijkbaar een WIA WGA, dat is 0,7 x je vorige BRUTO inkomen ;) niet 0,7 van je netto inkomen, want je mist de arbeidskorting.

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:04
*knip* Dit delen in een topic draagt niets bij, dus doe dat ook niet.

[ Voor 90% gewijzigd door Zr40 op 07-04-2024 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ansa
RaZ schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:35:
[...]
Als mijn gegevens niet kloppen, dan kloppen jouw gegevens niet, want ik reken jouw gegevens door ;)

3.400 bruto per maand = 2.942 netto
1.850 netto per maand = 1.895 bruto

En dat doet de woningbouw ook, en je fraudeerd. Ergens kloppen jouw gegevens gewoon niet.
Ik heb mijn belastingopgave, arbeidshistorie, laatste loonstrook, en toekenning uitkering toegestuurd waar andere bedragen waar jij mee komt.

Als je iets van loon wist zou je weten dat er per sector andere bedragen worden ingehouden en jij dus niet achter je schermpje uit je duim kan zuigen hoeveel ik verdiend heb. De belasting weet dat WEL en daar heb ik zwart op wit bewijs van. Ook van de intenties van het UWV.

Mijn vraag is alleen wat ik kan doen als de Woningbouw hier weigert naar te kijken zoals de eerste dame. Ik ga me hier niet verdedigen tegen reaguurders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nou prima toch, als alles correct is én zwart op wit staat dan wordt de woning echt wel toegewezen. Gewoon morgen even bellen en dan komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
stin00 schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:45:
Nou prima toch, als alles correct is én zwart op wit staat dan wordt de woning echt wel toegewezen. Gewoon morgen even bellen en dan komt het vast goed.
Dat is dus waarom ik het topic open: ik heb netjes alles ingevuld onder begeleiding van een medewerker van Woningnet, die aangaf dat ik alleen 3 maanden aan uitkeringsstroken moest bijvoegen als bewijs. Dit heb ik gedaan.

Vervolgens keek de persoon met wie ik belde daar totaal niet naar, negeerde ze de regel van Woningnet voor inkomendalingen, en verwees me door naar een andere afdeling terwijl ze zei "ik mag je de woning niet aanbieden".

Mijn positie wordt dus totaal niet in acht genomen en dat frustreert me. Zij handelt naar de norm en snapt niet dat mijn situatie afwijkt en stuurt me door alsof ik fraudeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
stin00 schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:45:
Woningnet liet mij mijn toetsingsinkomen bereken via deze tool:https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/content/wat-is-mijn-toetsingsinkomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:We verwachten hier dat men vriendelijk en behulpzaam reageert. In dit topic betekent dat dat je de TS helpt met zijn/haar probleem. Doe dit zonder de TS aan te vallen op kennelijke vergissingen of door verdenkingen te uiten, want daar help je niemand mee.

Een aantal berichten (en reacties daarop) zijn daarom verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
99ruud99 schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:11:

Is toch niets geks aan?
Ah zo.

Volgens Woningnet mag ik 27k verdienen om aanspraak te maken op de laagste huurwoningen. Daar zit ik ook niet op als ik weer werk vanaf december, mocht ik beoordeeld worden als gedeeltelijk beter en reintegreren na oktober.

Hoe doen andere mensen dat? In 2022 zat ik op 39k, vorig jaar 29 volgens de belastingdienst. Ik heb sinds midden 2022 tot eind 2023 samengewoond. Wellicht telt zijn inkomen deels mee daaron?

Met 39k kon ik alleen maar gezinswoningen betalen maar die kreeg ik niet want ik ben geen gezin. Ik heb een middeninkomen als ik werk en val overal net buiten. Ook vorig jaar was dit nog zo. Onder de 10 jaar is geen kans in de Randstad, dus ik huurde kamers en trok bij exen in.

[ Voor 12% gewijzigd door Ansa op 08-04-2024 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
RaZ schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:27:
[...]

Je zegt dat je maar 19k hebt per jaar hebt, dus ergens klopt je verhaal totaal niet ;) En dat ziet de woningbouw dus ook ;)
Ik heb 25k bruto zie ik nu. Ik had het nettobedrag in mijn hoofd. Ook dan onder de 27k grens voor de goedkoopste huurwoningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:46
Je moet ook begrijpen dat dergelijke mensen heel veel van dit soort verhalen horen.

Wat je jezelf even moet aanleren is dat niemand interesse heeft aan “jouw ellende”. Hoe bot dat ook klinkt.

Je ziet dat heel erg terug als je je eigen Posts leest, dan reageer je constant met meer “ellende”. Terwijl niemand vroeg “en wat heb je nog meer?”

Dat zal telefonisch, al was ik er niet bij, waarschijnlijk ook gespeeld hebben. Mensen proberen je te helpen, ze zijn niet geïnteresseerd in back-story tenzij iemand daarom vraagt. Die non-interesse kan heel erg bot overkomen als er super veel speelt in je eigen hoofd, maar er is een doel en daar doen alle overige zaken niet toe, tenzij iemand erom vraagt.

Als je overtuigt bent dat je gegevens juist zijn en je binnen de gestelde limieten bent, dan zul je echt wel geholpen worden.

Lukt dat niet, dan is je beste kans bij de gemeente aankloppen. Die hebben aparte begeleiding hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
bmwgozer schreef op maandag 8 april 2024 @ 03:56:
Je moet ook begrijpen dat dergelijke mensen heel veel van dit soort verhalen horen.

Wat je jezelf even moet aanleren is dat niemand interesse heeft aan “jouw ellende”. Hoe bot dat ook klinkt.

Je ziet dat heel erg terug als je je eigen Posts leest, dan reageer je constant met meer “ellende”. Terwijl niemand vroeg “en wat heb je nog meer?”

Dat zal telefonisch, al was ik er niet bij, waarschijnlijk ook gespeeld hebben. Mensen proberen je te helpen, ze zijn niet geïnteresseerd in back-story tenzij iemand daarom vraagt. Die non-interesse kan heel erg bot overkomen als er super veel speelt in je eigen hoofd, maar er is een doel en daar doen alle overige zaken niet toe, tenzij iemand erom vraagt.

Als je overtuigt bent dat je gegevens juist zijn en je binnen de gestelde limieten bent, dan zul je echt wel geholpen worden.

Lukt dat niet, dan is je beste kans bij de gemeente aankloppen. Die hebben aparte begeleiding hiervoor.
Dat snap ik, ik zit nu ook wel in de stress. En dan denk ik, wellicht brengen deze extra details ook duidelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:36
Ansa schreef op maandag 8 april 2024 @ 02:56:
[...]

Ik heb 25k bruto zie ik nu. Ik had het nettobedrag in mijn hoofd. Ook dan onder de 27k grens voor de goedkoopste huurwoningen.
My 2 cents: als je met instanties zoals woningwet communiceert, die dagelijks met echte fraudeurs te maken hebben en zoeken naar onvolkomenheden, zorg dan op zijn minst dat je gegevens op orde hebt en niet per ongeluk even bruto en netto door elkaar haalt.

Je wordt hier een paar keer op gewezen en pas na aandringen kom je tot de conclusie dat je zelf fout zit (ongeacht of de conclusie verandert of niet). Als je die houding ook naar de woningnet dame ventileert kan ik me voorstellen dat ze er gauw genoeg van heeft. En dat is zonde, want ik geloof je verhaal en situatie wel.

Ps, probeer ook wat slaap te vatten en uitgerust zulke gesprekken te voeren, ipv midden in de nacht online discussie te voeren.

[ Voor 7% gewijzigd door De Cheetah op 08-04-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafje68
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-03 09:15
Het antwoord is simpel.
Nee je kan er niets tegen doen.
Je krijgt die woning of niet het is hun beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
De Cheetah schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:13:
[...]

My 2 cents: als je met instanties zoals woningwet communiceert, die dagelijks met echte fraudeurs te maken hebben en zoeken naar onvolkomenheden, zorg dan op zijn minst dat je gegevens op orde hebt en niet per ongeluk even bruto en netto door elkaar haalt.

Je wordt hier een paar keer op gewezen en pas na aandringen kom je tot de conclusie dat je zelf fout zit (ongeacht of de conclusie verandert of niet). Als je die houding ook naar de woningnet dame ventileert kan ik me voorstellen dat ze er gauw genoeg van heeft. En dat is zonde, want ik geloof je verhaal en situatie wel.

Ps, probeer ook wat slaap te vatten en uitgerust zulke gesprekken te voeren, ipv midden in de nacht online discussie te voeren.
Woningnet en de vereniging hebben alle documenten waar alles zwart op wit staat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Raafje68 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:56:
Het antwoord is simpel.
Nee je kan er niets tegen doen.
Je krijgt die woning of niet het is hun beslissing.
Als ik er recht op heb en voldoe mogen ze geen nee zeggen, tenzij ik iets achter heb gehouden als een huurachterstand of strafblad lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:53

D4NG3R

kiwi

:)

Ansa schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:09:
[...]

Woningnet en de vereniging hebben alle documenten waar alles zwart op wit staat hoor.
Klopt, maar als jouw mondelinge verhaal dat tegenspreekt gaan ze ook de documentatie in twijfel trekken en om nog meer informatie/bevestiging vragen. ;)

Waar ik aanneem dat jij wel eerlijk bent (maar door de stress over wat zaken struikelt), zijn er genoeg welke dat niet zijn.

Dus... Haal even rustig adem, ze zijn er echt niet op uit om jouw of een ander te pesten of in de stress te zetten, maar hebben (gelukkig) wel de verantwoordelijkheid om opvallende- en uitzonderingssituaties uit te pluizen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
D4NG3R schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:32:
[...]

Klopt, maar als jouw mondelinge verhaal dat tegenspreekt gaan ze ook de documentatie in twijfel trekken en om nog meer informatie/bevestiging vragen. ;)

Waar ik aanneem dat jij wel eerlijk bent (maar door de stress over wat zaken struikelt), zijn er genoeg welke dat niet zijn.

Dus... Haal even rustig adem, ze zijn er echt niet op uit om jouw of een ander te pesten of in de stress te zetten, maar hebben (gelukkig) wel de verantwoordelijkheid om opvallende- en uitzonderingssituaties uit te pluizen.
Nou, ik hoop dat ze dat dan doen.

Ik kan niet wachten om weer te werken en serieus genomen te worden, want dit is vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Ik heb de hele dag niks gehoord... ik heb ze nog gebeld en er was nog niet eens naar gekeken. Ik weet het echt niet meer. Mijn therapeut opperde langsgaan maar als ze er nog niet naar gekeken hebben haalt dat ook niks uit.

Op Woningnet sta ik nog steeds hoog maar kan nergens anders meer op reageren dus ben de hele dag angstig.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Ansa
Ik heb de woning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-04 16:26
Gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-04 16:03
1 : Gefeliciteerd !!
2: Zoals anderen al zeiden in het topic, geduld, men moet alles wat je hebt gestuurd beoordelen. Dat is hun taak voordat ze een sociale huurwoning uitdelen..
3: Gefeliciteerd !!!!

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-04 12:12
Succes met de verhuizing en veel woonplezier en beterschap gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

Al die stress voor niets geweest, probeer daar ook van te leren. Maar fijn dat je de woning heb gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

In het onderwijs heeft 2/3e weleens een burnout gehad bijvoorbeeld. Vaste contracten zijn steeds schaarser en veel mensen hoppen van school naar school.
2/3e.... nee, zullen we het onderwijs niet zo negatief afschilderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-04 02:12
Sociale huurwoning met 2250E per maand. Hoe kan jij een sociale huurwoning toegewezen krijgen met 2250E per maand? Over wat voor huurprijs praten we dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
codebeat schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 07:24:
Sociale huurwoning met 2250E per maand. Hoe kan jij een sociale huurwoning toegewezen krijgen met 2250E per maand? Over wat voor huurprijs praten we dan?
Misschien je even verdiepen in het onderwerp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIKkbBPOqy2VRRmp_aeYpwjYjow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coEWnY0XvnOV3PMTbeQUaOkM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
42erik schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:49:
[...]

2/3e.... nee, zullen we het onderwijs niet zo negatief afschilderen...
In mijn omgeving helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
jeroenkb schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 07:38:
[...]

Misschien je even verdiepen in het onderwerp?

[Afbeelding]
650 kale huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ansa schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:52:
[...]

In mijn omgeving helaas wel.
Dat kan misschien, maar wil je het dan niet zo brengen alsof het overal zo is? Dat helpt het imago niet wat het lerarentekort weer niet helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Tweederde mag dan misschien wel teveel zijn om dat gelijk als landelijk beeld neer te zetten, maar gemiddeld éénderde (en in de G5 zelfs iets daar overheen) is ook nog aan de behoorlijk forse kant.
Pagina: 1