Hallo mensen,
Ik heb vorig jaar een nieuwe pc gekocht en eigenlijk bar tevreden gegamed tot 2 maanden terug.
Helaas heb ik nu last van crashen en vastlopen van het systeem tijdens games en performance tests.
Dit is m’n setup:
Intel Core i5-13600K 3500 1700 BOX 1 99C6A5
Asus PRIME Z690-A Z690 1
CORSAIR iCUE H115i ELITE RGB Liquid CPU 1 CW-9060059-WW
D5 64GB 5200-36 Beast EXPO K2
Corsair HX1000i 1000W ATX24
XFX Radeon RX 6950 XT MERC 319 BLACK
Ik begon tijdens Tarkov problemen te ervaren.
Op basis van de symptomen heb ik memtest gedraaid en 16 goede tests doorstaan.
Hierna temperatuur gecontroleerd met prime95 en bleef hij crashen en oversteeg tijdens het tester de cpu de 85 graden.
Hierna koeler opgestuurd voor garantie en Wippiewoppie Intel koeler er op gezet. Helaas begon tie ondanks dat de temp lager was toch te crashen.
Hierna heb ik 2 e-cores uit gezet en 2 p-cores en deed hij het prima.
Nou was te koeler defect getest en heb ik een nieuwe terug en de temperaturen overschrijden nu de 50 graden niet dus de koeler was dus wel degelijk defect.
Vervolgens de cores weer aan gezet. En een nieuwe Windows install met alle updates. En verhip, weer crashen. Temperaturen blijven nu bij prime95 perfect maar crashed de hele tijd. Hierna 1 e-core uit gezet. Nog steeds crashen en toen de 2e e-core uit gezet en nu blijf tie stabiel.
Mijn vraag. Wat is er nou kapot???
Samenvattend,
Eerst koeler defect, Koeler vervangen temperaturen nu perfect.
Memtest 16x goed getest.
Alles up to date (inclusief bios)
Intel diagnose tool geeft ook continu een pass.
Crashed nog steeds bij alle cores aan. 2 e- cores uit en blijft draaien.
Ik hoor graag jullie expertise
Ik heb vorig jaar een nieuwe pc gekocht en eigenlijk bar tevreden gegamed tot 2 maanden terug.
Helaas heb ik nu last van crashen en vastlopen van het systeem tijdens games en performance tests.
Dit is m’n setup:
Intel Core i5-13600K 3500 1700 BOX 1 99C6A5
Asus PRIME Z690-A Z690 1
CORSAIR iCUE H115i ELITE RGB Liquid CPU 1 CW-9060059-WW
D5 64GB 5200-36 Beast EXPO K2
Corsair HX1000i 1000W ATX24
XFX Radeon RX 6950 XT MERC 319 BLACK
Ik begon tijdens Tarkov problemen te ervaren.
Op basis van de symptomen heb ik memtest gedraaid en 16 goede tests doorstaan.
Hierna temperatuur gecontroleerd met prime95 en bleef hij crashen en oversteeg tijdens het tester de cpu de 85 graden.
Hierna koeler opgestuurd voor garantie en Wippiewoppie Intel koeler er op gezet. Helaas begon tie ondanks dat de temp lager was toch te crashen.
Hierna heb ik 2 e-cores uit gezet en 2 p-cores en deed hij het prima.
Nou was te koeler defect getest en heb ik een nieuwe terug en de temperaturen overschrijden nu de 50 graden niet dus de koeler was dus wel degelijk defect.
Vervolgens de cores weer aan gezet. En een nieuwe Windows install met alle updates. En verhip, weer crashen. Temperaturen blijven nu bij prime95 perfect maar crashed de hele tijd. Hierna 1 e-core uit gezet. Nog steeds crashen en toen de 2e e-core uit gezet en nu blijf tie stabiel.
Mijn vraag. Wat is er nou kapot???
Samenvattend,
Eerst koeler defect, Koeler vervangen temperaturen nu perfect.
Memtest 16x goed getest.
Alles up to date (inclusief bios)
Intel diagnose tool geeft ook continu een pass.
Crashed nog steeds bij alle cores aan. 2 e- cores uit en blijft draaien.
Ik hoor graag jullie expertise