Toon posts:

Probleempje met capturen naar DivX of andere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
compressie. Het zit zo. Ik heb een Miro Rave tvtuner kaart, Ati Radeon 32mb SDR-tvout, en qua software Win2k SP2, directx 8.0a + BDA en Via4in1 .28 versie. Ik capture met Virtual Dub. Met elke soort compressie gebeurt het volgende. Ik capture zeg maar 5 minuten, en nu wil het gebeuren dat virtual dub na ongeveer elke minuut (soms eerder) effe bevriest (ong. 2 seconden), dus je ziet ook de 'getallen' bevriezen, en gaat dan weer vrolijk verder. De dropped frames gaan dan ineens van bijvoorbeeld 10 naar 68. Ik heb gelezen dat 't misschien aan je hd kan liggen, ik heb udma5 geselecteerd voor m'n ibm ata100 schijf in het bios van de Hpt-370 controller. Qua HD zit 't volgens mij wel snor. Heeft iemand een soortgelijk prob gehad en wellicht een oplossing gevonden. Ik zou het zeer op prijs stellen. Ik heb trouwens de search al gebruikt en heb gelezen over de divx freeze problemen, maar ik denk dat het niet hetzelfde probleem is.

Thank u alvast!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij mij wil het nog wel eens uitmaken als ik met of zonder geluid capture, bij Settings kan je dat aan/uitzetten. Maarja zonder geluid dat is ook niks natuurlijk...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 14:51 schreef dreeke het volgende:
Bij mij wil het nog wel eens uitmaken als ik met of zonder geluid capture, bij Settings kan je dat aan/uitzetten. Maarja zonder geluid dat is ook niks natuurlijk...
idd, zonder geluid is het niets natuurlijk, ik ga 't wel proberen, om het probleem te isoleren.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk met dat geluid! THANX :) het probleem was het geluid, namelijk zonder geluid drop ik geen enkele frame en captured ie vloeiend naar divx. Zodra ik geluid erbij gooi gaat ie weer droppen. Ik heb al geprobeerd met PCM geluid te capturen, divx audio, mp3 maar tot nu toe nog steeeds die dropped frames. Iemand een remedie?? :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

graag zou ik er ook een oplossing voor willen weten want ik heb hier (welliswaar met de webcam) ook last van!!
Ik gebruik Windows 2000 op een Duron700 met 320mb ram, en een AC'97 onboard geluidskaart (MSI mobo)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik kan wel naar DivX capturen, maar niet ook nog eens tegelijk naar mp3 encoden (virtualdub crasht dan). Dat doe ik dan achteraf.

Siditamentis astuentis pactum.

• dreeke

dreeke

outdated icon

ik gebruik voor beeldcapture Low Motion DiVX en voor geluid MP3, bitrate maakt niet uit. Ik heb nog niet geprobeerd om een andere geluidscodec te proberen (of ongecomprimeerd)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 16:47 schreef Varienaja het volgende:
Ik kan wel naar DivX capturen, maar niet ook nog eens tegelijk naar mp3 encoden (virtualdub crasht dan). Dat doe ik dan achteraf.
het geluid doe je dan uncompressed, en je krijgt geen last van grote frame dropping? En wat voor proc heb je, bedoel aantal ghz of mhz?
Pagina: 1