Mijn vraag:
Sinds gister heb ik de Fritz!Box 4060. Werkt prima, alleen heb ik één 'probleem'.
Elke keer als ik een nieuwe browsersessie start, bijv via incognito, duurt het circa 10 seconden voor dat een pagina laadt. Als dit eenmaal gebeurt is, dan laden alle pagina's die volgen wel zoals normaal.
Dit gebeurd alleen bij Chromium browsers, bij Firefox niet en alleen op de Windows systemen. Bij twee drie PC's getest en alle drie hetzelfde euvel.
Op mijn smartphone werkt het wel altijd direct.
Wat kan dit zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Fritz!Box 4060
Google Chrome v123.0.6312.106
Microsoft Edge v123.0.2420.81
Mozilla Firefox v124.0.2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Clean windows install, zelfde resultaat.
PC geconnect via kabel en wifi. Zelfde resultaat
Via Smartphone geprobeert, daar werkt alles prima.
PC geconnect met hotspot van smartphone, zowel hotspot via mobiele netwerk als via de wifi werkt het prima op mijn windows PC.
Dit laatste maakt het dus zo gek, als ik de PC via wifi direct met de router verbind heb ik dus nog deze vertraging, maar als hier via een hotspot een telefoon tussen zit laadt alles wel direct.
Voor mijn gevoel kan het iets zijn dat de router iets blokkeert op de Windows systemen?
Ook bijzonder dat het alleen bij chromium browsers het geval lijkt.
Als iemand hier ervaring mee heeft, alle tips zijn welkom!
Sinds gister heb ik de Fritz!Box 4060. Werkt prima, alleen heb ik één 'probleem'.
Elke keer als ik een nieuwe browsersessie start, bijv via incognito, duurt het circa 10 seconden voor dat een pagina laadt. Als dit eenmaal gebeurt is, dan laden alle pagina's die volgen wel zoals normaal.
Dit gebeurd alleen bij Chromium browsers, bij Firefox niet en alleen op de Windows systemen. Bij twee drie PC's getest en alle drie hetzelfde euvel.
Op mijn smartphone werkt het wel altijd direct.
Wat kan dit zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Fritz!Box 4060
Google Chrome v123.0.6312.106
Microsoft Edge v123.0.2420.81
Mozilla Firefox v124.0.2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Clean windows install, zelfde resultaat.
PC geconnect via kabel en wifi. Zelfde resultaat
Via Smartphone geprobeert, daar werkt alles prima.
PC geconnect met hotspot van smartphone, zowel hotspot via mobiele netwerk als via de wifi werkt het prima op mijn windows PC.
Dit laatste maakt het dus zo gek, als ik de PC via wifi direct met de router verbind heb ik dus nog deze vertraging, maar als hier via een hotspot een telefoon tussen zit laadt alles wel direct.
Voor mijn gevoel kan het iets zijn dat de router iets blokkeert op de Windows systemen?
Ook bijzonder dat het alleen bij chromium browsers het geval lijkt.
Als iemand hier ervaring mee heeft, alle tips zijn welkom!