Constant uitvallen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-09 15:52
Hallo Tweakers,

Ik wil graag om hulp vragen met een vervelend probleem waar ik al ruim 6 maanden mee kamp: frequente internetstoringen en een voortdurende wegvallende verbinding. Ik heb al vier monteurs gehad, nieuwe deco's aangeschaft, mijn modem vervangen, de coax splitter en kabel vervangen, de coax kabel verlengd en deels gestript - alles wat mogelijk zou kunnen helpen. Ik heb ook alle CAT-kabels vervangen door nieuwe exemplaren. Echter, ik kan geen patroon ontdekken, bijvoorbeeld dat het internet uitvalt wanneer een bepaald apparaat actief is, of dat het vaker gebeurt onder bepaalde omstandigheden.

Helaas is de klantenservice van Delta niet erg behulpzaam, en ik kan niet telkens vrij nemen om een monteur langs te laten komen.

Dit probleem begon toen ik naar mijn nieuwe adres verhuisde en internet kreeg. Zelfs wanneer de modem in bridge-modus staat en ik alleen de routerfunctie gebruik zonder deco's, blijft het probleem bestaan.

Momenteel staat de modem in bridge-modus en fungeren de Deco XE75 Pro's als router, met slechts één enkele kabelverbinding.

Wat ik wel heb kunnen vaststellen, is dat wanneer het internet uitvalt, ik de lampjes op de modem heb gefilmd om te zien wat er gebeurt. Hier is een link naar de YouTube-video waarin dit te zien is.

Na 6 maanden van dit gedoe ben ik er helemaal klaar mee. Ik wil gewoon kunnen gamen en bellen met vrienden zonder steeds weg te vallen, met alle irritaties en ban's van dien.

Als iemand enig idee heeft, laat het alsjeblieft weten, want ik ben echt ten einde raad.

Beste antwoord (via rens-br op 19-07-2024 12:09)

• HetisRick
Uitvallen is helaas nooit opgelost, echter met overstap glasvezel alles opgelost, wat een verademing.

[ Voor 25% gewijzigd door HetisRick op 19-07-2024 10:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Een slag in de lucht:
Kan het zijn dat je telkens korte stroomstoring hebt, waardoor je netwerkapparatuur eventjes uitvalt en opnieuw de verbinding moet worden opgebouwd?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
JukeboxBill schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:51:
Een slag in de lucht:
Kan het zijn dat je telkens korte stroomstoring hebt, waardoor je netwerkapparatuur eventjes uitvalt en opnieuw de verbinding moet worden opgebouwd?
Neem aan dat de Deco's dan toch ook zouden uitvallen?
Mogelijk als je gelijk hebt hoe kan ik dit achterhalen / monitoren en wat zijn dan de oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er door de 'monteurs' ook gekeken in de straatkast(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
Verwijderd schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:01:
Is er door de 'monteurs' ook gekeken in de straatkast(en)?
Dit heb ik al voorgesteld maar de laatste 2 zeiden "ik meet het signaal en deze is perfect". Heeft dan geen zin om daar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Het hele spul met een verlengsnoer op een ander stopcontact aansluiten en dan afwachten.
Adapters van apparaten willen ook wel eens slecht contact maken in een wat gammel stopcontact.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
JukeboxBill schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:02:
Het hele spul met een verlengsnoer op een ander stopcontact aansluiten en dan afwachten.
Adapters van apparaten willen ook wel eens slecht contact maken in een wat gammel stopcontact.
ga het direct maar eens proberen, ik laat het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetisRick schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:01:
[...]

Dit heb ik al voorgesteld maar de laatste 2 zeiden "ik meet het signaal en deze is perfect". Heeft dan geen zin om daar te kijken.
Correct, maar de verbinding valt bij jou weg en dan zou het nét goed zijn als zij op dat moment meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
Mijn modem adapter zit nu sowieso in een stekkerdoos. Exact deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb een tijdje geleden precies hetzelfde gehad met Ziggo. Bleek een probleem in de kabel buiten te zijn en de kast buiten hebben ze ook onder handen genomen. Net als bij jou zagen ze vaak met meten in eerste instantie niets. Hoe is het signaal bij je buren? Als die hetzelfde hebben ben je al wat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
Binnenkort heb ik sowieso glasvezel, mogelijk dat dit het oplost. Heb ik niks meer te doen met Coax.

[ Voor 31% gewijzigd door HetisRick op 07-04-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Op basis van je beschrijving klinkt het als een probleem in de techniek van Delta.

Wat je beschrijft klinkt bekend. Dat heb ik ook in de vakantiewoning van mijn ouders (ook Delta), de coax link valt gewoon weg. Net iets meer dan een paar seconden, waardoor streams uitvallen e.d. Omdat het een vakantiewoning is drukken we niet zo hard. Het is waarschijnlijk geen fysieke probleem met de kabel, want tv (via dvb-c) blijft wel goed.

Heb je ook de mogelijkheid om glasvezel af te nemen op je adres?

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 07-04-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 08:26
Heb je geen leesrechten op het modem zodat je kan nagaan wat de logs aangeven? Hier moet toch echt iets in te vinden zijn lijkt me? Uiteindelijk niet accepteren, het is een dienst van Delta die niet fatsoenlijk werkt dus blijven aangeven bij Delta dat hun dienst niet werkt.

[ Voor 35% gewijzigd door Aalard99 op 07-04-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
jeroen3 schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:08:
Op basis van je beschrijving klinkt het als een probleem in de techniek van Delta.

Wat je beschrijft klinkt bekend. Dat heb ik ook in de vakantiewoning van mijn ouders (ook Delta), de coax link valt gewoon weg. Net iets meer dan een paar seconden, waardoor streams uitvallen e.d. Omdat het een vakantiewoning is drukken we niet zo hard. Het is waarschijnlijk geen fysieke probleem met de kabel, want tv (via dvb-c) blijft wel goed.

Heb je ook de mogelijkheid om glasvezel af te nemen op je adres?
Ik neem zelf geen TV af, lift mee op het NLZiet abonnement van mijn ouders ;).

Ja, glasvezel komt binnenkort maar dit is ook nog een drama, iets met gemeentelijke vergunning maar de originele opleverdatum was medio april. Helaas kan ik nog niet over. Het moment dat dit wel kan zal het wel opgelost zijn.

Echter wil ik liever op Coax blijven i.v.m. de bridge mogelijkheid die ik niet bij het Nokia glasvezel modem heb..

Al met al is het gewoon 1 grote bende daar, 4 monteurs en nog niks opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
Aalard99 schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:09:
Heb je geen leesrechten op het modem zodat je kan nagaan wat de logs aangeven? Hier moet toch echt iets in te vinden zijn lijkt me? Uiteindelijk niet accepteren, het is een dienst van Delta die niet fatsoenlijk werkt dus blijven aangeven bij Delta dat hun dienst niet werkt.
Ja dat is ook een mooie, ik heb nu een persoonlijke case manager, (Hoge prio en 1 vast contact persoon). In de mail hierover stond ook, "Uiterlijk de volgende werkdag nemen wij persoonlijk contact met u op. Hier kunt u op vertrouwen."

Dit was een mail 1,5 week geleden, helaas nog niks gehoord, ook 3x gebeld wanneer ik gebeld werd, ja vandaag neemt meneer contact op. Niet dus...

Die zo dit o.a. dan regelen en een passende vergoeding... Maar nog niks gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door HetisRick op 07-04-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 08:26
Maar kan je inloggen op het modem en daar een diagnose doen? Aan de hand van een paar lampjes die knipperen kan je niet heel veel zeggen. Ik heb een glasverbinding met een Fritzbox en daar kan ik vrij exact zien welke kant en waar de verbinding weg valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bw2_BoqSQ3Gd3Q8c4ccoP9fN0Xg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jJX3eNx6l50yjEoBKhrM9XnG.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZRrpWbWTXzJBuETh6BIVo8-9zs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GZQj6r3HFecjUFgivGJuXX4n.png?f=fotoalbum_large

Ik weet dat dit toen aangekondigd onderhoud was en kan dit ook precies in het modem terugvinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Aalard99 op 07-04-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:26
Ik heb ditzelfde probleem gehad.

Ze hebben uiteindelijk de glasvezel string in het verdeel station vervangen, daarna nooit meer problemen gehad.

Maar dan moeten ze dat wel erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
Heb (nog) geen glasvezel, zit op 't moment nog met Coax + bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
joke_name schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:25:
Ik heb ditzelfde probleem gehad.

Ze hebben uiteindelijk de glasvezel string in het verdeel station vervangen, daarna nooit meer problemen gehad.

Maar dan moeten ze dat wel erkennen.
Mogelijk iets gelijkwaardigs nodig maar dan met een Coax string?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• HetisRick
Uitvallen is helaas nooit opgelost, echter met overstap glasvezel alles opgelost, wat een verademing.

[ Voor 25% gewijzigd door HetisRick op 19-07-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 22:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ben benieuwd wat er fysiek in je netwerk is vervangen.
want modem in bridge + eigen router en daarna deco > modem in bridge + deco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HetisRick
Kabouterplop01 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:55:
Ben benieuwd wat er fysiek in je netwerk is vervangen.
want modem in bridge + eigen router en daarna deco > modem in bridge + deco
Enkel andere modem de rest is allemaal hetzelfde gebleven, bij de deco's enkel de ethernet kabel verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:18
Even hier op inhaken, in mijn omgeving incl. mijzelf, drie Asus routers die steeds uitvallen.
verschillende providers, (ziggo, Delta , KPN)
routers zijn AX88U, AX53U en een AC86U.

Verbindingen vallen random soms minuten weg en als ik mijn router kijkt lijkt het erop dat hij opnieuw opstarten.
Temperaturen waren normaal, en natuurlijk niet bijz. in de logs. 8)7

Meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisRick
fazertje schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:34:
Even hier op inhaken, in mijn omgeving incl. mijzelf, drie Asus routers die steeds uitvallen.
verschillende providers, (ziggo, Delta , KPN)
routers zijn AX88U, AX53U en een AC86U.

Verbindingen vallen random soms minuten weg en als ik mijn router kijkt lijkt het erop dat hij opnieuw opstarten.
Temperaturen waren normaal, en natuurlijk niet bijz. in de logs. 8)7

Meer mensen last van ?
Jij hebt het over routers, bij mij was het modem het probleem. Mogelijk dat ik wat mis maar ligt dit dan niet bij de modem i.p.v. 1 van je vele routers? Zoja laat het even weten want dat ligt ik meer toe.
Pagina: 1