Toon posts:

USB naar PS/2 naar Serial..werkt dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem dat ik een Logitech iTouch aan moet sluiten op een oude PC. Deze heeft enkel een AT aansluiting en COM poorten. Is het mogelijk om de mouse aan te sluiten? Op de COM poort dus.

Hij gaat van USB -> PS/2 -> SERIAL. Maar dit wil niet echt werken. Is er een manier dat het wel kan werken? Of het gewoon technisch onmogelijk?

Verwijderd

Moet kunnen werken, aangezien bij een hoop ps/2 muizen een serial converter werd geleverd..

Die USB -> PS/2 zou ook niets uit moeten maken denk ik zo...

Maybe defecte compoort of gaar convertertje?

suc6!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Volgens mij is het niet mogelijk.
Wel van USB naar Ps/2. MIjn Logitech MouseMan Wheel heb ik nu op de USB poort maar ik kreeg er wel een converter bij naar Ps/2 waar ik um eerst op had.
Maar ik he al eens gezocht om van Ps/2 naar COM te gaan maar in alle winkels zeiden ze dat dat niet kan. En ik heb het ook nooit kunnen vinden.

Signature

Verwijderd

Niet alle PS/2 muizen willen via een adapter werken op de COM poort. Als ie het niet doet, dan is het grote pech hebben helaas. M'n favoriete Compaq muisje wil ook niet werken op een COM poort via een adapter.

Kan je niet een losse USBkaart in de PC prikken ? Maar ISA USB kaarten heb ik nog nooit gezien dus ik weet niet hoe oud die PC is..

De meeste 'oude' pentium borden hebben van binnen wel een stekker zitten om een PS/2 muis aan te sluiten. Op de PC-Discount verkopen ze nog wel eens van die slotplaten met zo'n PS2 stekker eraan.
Sommige pentium1/socket7 borden hebben ook al een USB aansluiting van binnen maar ook daar moet je een losse slotplaat voor kopen (rond de 15 gulden maar).

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Bij de meeste logitech muizen van een paar jaar geleden zat zo'n PS/2 naar serial convertor, en die werkten gewoon...

*edit*
ja, en er zijn volgensmij idd ook van die i/o isa/pci kaartjes waar ook een PS/2 ingang op zit.

#

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Het is heel logisch waarom het niet kan.

Zo'n verloopstekkertje is niet meer dan dat: het is GEEN usb->ps/2 convertor, alleen de muis ziet of het ps/2 of usb is, en schakelt dat in ps/2 dan wel usb mode.

Zo ging het ook bij de serial/ps/2 muizen. Je had de oem versie die geen convertor had, en die werkte dus ook niet met convertor op de com1 poort.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1