Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Ik zit net in m'n wallet te kijken en ik zie dat die op 0,00 staat.
Ik had een klein beetje Ether maar blijkbaar heeft iemand die wallet op de een of andere manier leeg weten te halen.

Ik heb er verder weinig verstand van maar is er iets dat ik kan doen?

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:53
ja eens ff kijken in de log he.. wat er gebeurd is.. of transactieoverzicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Beetje summiere info. Op welk platform stond de wallet? Was je account met MFA beveiligd?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Backpacker schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:33:
Beetje summiere info. Op welk platform stond de wallet? Was je account met MFA beveiligd?
Exodus, en volgens mij staat MFA aan.

Ik heb een korte tijd wat gemined, maandje of 3 maar heel erg heb ik me er verder ook niet in verdiept.

In de log zie ik dat er afgelopen nacht een transactie is gedaan naar een ander adres, ik heb daar verder geen melding van gekregen.
Ik kijk af en toe in die wallet maar doe er verder eigenlijk niks mee.

Zoals ik al zei, heel veel geld is het niet.. 128 euro maar toch.. is wel mijn 128 euro..

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
oh het ging om geld dan kan je toch zien naar welke bankrekening het is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
boyette schreef op zondag 7 april 2024 @ 00:28:
oh het ging om geld dan kan je toch zien naar welke bankrekening het is gegaan
bankrekening niet, wallet van de andere partij wel (alle transacties zij openbaar)
Maar hoe krn aik zo'n transactie ongedaan maken? Ik heb begrepen dat het systeem zo is ingericht dat (zoals bij gewone banbkrekeningen) het geld niet even terug naar de rekening geboekt kan worden.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-06 15:47
Volgens mij kan dat inderdaad niet.
Vermoedelijk geen 2FA anders komen ze er niet zomaar in, wel handig om je wachtwoorden bij andere accounts na te lopen.
Een anders ook je systeem zelf controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
dutchgio schreef op zondag 7 april 2024 @ 01:06:
Volgens mij kan dat inderdaad niet.
Vermoedelijk geen 2FA anders komen ze er niet zomaar in, wel handig om je wachtwoorden bij andere accounts na te lopen.
Een anders ook je systeem zelf controleren.
Andere accounts had ik niet, windows defender kon niks vinden, malwarebytes vond 26 vreemde bestanden.. valt opzich nog mee maar onveilig is onveilig natuurlijk..

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
SiGNe schreef op zondag 7 april 2024 @ 01:03:
[...]

bankrekening niet, wallet van de andere partij wel (alle transacties zij openbaar)
Maar hoe krn aik zo'n transactie ongedaan maken? Ik heb begrepen dat het systeem zo is ingericht dat (zoals bij gewone banbkrekeningen) het geld niet even terug naar de rekening geboekt kan worden.
je kan dat niet ongedaan maken..
het is geen incasso

het is via je account verstuurd..
de vraag is hoe ..

wat is het ipadres van de login op dat moment ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
boyette schreef op zondag 7 april 2024 @ 01:26:
[...]

je kan dat niet ongedaan maken..
het is geen incasso

het is via je account verstuurd..
de vraag is hoe ..

wat is het ipadres van de login op dat moment ?
Mijn IP iof dat van die ander?
Ik heb zelf een redelijk statisch IP adres en dat van die ander.. geen idee waar ik dat zou kunnen zien.

Ik zie alleen dit: https://etherscan.io/tx/0...b0db7ba57d56812f19bd68600

Niet?
[Specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
Is het een wallet op je pc? Of hoe “log” je erop in?

Want iemand heeft overduidelijk de secret key die je maakt bij het aanmaken van de wallet weten te achterhalen.

Meestal gebeurd dat via een virus / of iets anders dat je gedownload hebt.

Als het op een Exchange stond dan kan nog zijn dat je sessie gestolen is met een sessie-stealer. Je 2FA is dan niet relevant. Al meeste Exchanges wel een e-mail sturen ter bevestiging. Dus gok maar dat het een lokale wallet was?

Edit

Ik zie dat je Ethermine gebruikte dus kans groot dat je het liet uitbetalen naar een eigen wallet.

[ Voor 10% gewijzigd door bmwgozer op 07-04-2024 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-06 15:47
SiGNe schreef op zondag 7 april 2024 @ 01:15:
[...]

Andere accounts had ik niet, windows defender kon niks vinden, malwarebytes vond 26 vreemde bestanden.. valt opzich nog mee maar onveilig is onveilig natuurlijk..
Nou ik bedoel andere online accounts. Als je daar hetzelfde wachtwoord voor gebruikt en die lekt uit is inloggen op je wallet account niet heel moeilijk.
Zie https://haveibeenpwned.com/.

Wat voor vreemde bestanden? Misschien toch iets lokaal op je pc dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:08
Is dit een account die je maandenlang niet hebt ingezien of kijk je vaker?

Want als je het een tijdje niet gebruikt hebt, daarna ingelogd en kort daarna is je geld weg, dan weet je in principe genoeg.

Helaas crypto geld krijg je niet zo maar terug, dat is je eigen risico en er is niet echt regulatie erin; dus eigen verantwoordelijkheid, met 'know your customer' van tegenwoordig kunnen ze hier beter grip op krijgen; maar deze onderzoek doen ze niet zo maar.

Dus waarschijnlijk is de oorzaak:
1. Iemand die jouw wachtwoord kent (verwacht ik niet)
2. Je gebruikt hetzelfde wachtwoord/email combinatie op een ander website en derde heeft het bemachtigd (zonder 2fa, of met 2fa per email waar het wachtwoord hetzelfde is)
3. Je hebt een malware en jouw gegevens worden doorgesluisd.

Ik zou in ieder geval als ik jou was jouw computer veiligstellen door belangrijke data op te slaan en vervolgens opnieuw te her installeren aangezien je verdachte bestanden hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
dutchgio schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:39:
[...]

Nou ik bedoel andere online accounts. Als je daar hetzelfde wachtwoord voor gebruikt en die lekt uit is inloggen op je wallet account niet heel moeilijk.
Zie https://haveibeenpwned.com/.

Wat voor vreemde bestanden? Misschien toch iets lokaal op je pc dan.
Login en wachtwoord zijn beiden uniek, gebruik ik verder nergens.

En er waren war registry entries die niet klopten volgens Malwarebytes, zaten ook nog een paar besandjes bij,., niks servere opzich.
ilaurensnl schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:53:
Is dit een account die je maandenlang niet hebt ingezien of kijk je vaker?

Want als je het een tijdje niet gebruikt hebt, daarna ingelogd en kort daarna is je geld weg, dan weet je in principe genoeg.

Helaas crypto geld krijg je niet zo maar terug, dat is je eigen risico en er is niet echt regulatie erin; dus eigen verantwoordelijkheid, met 'know your customer' van tegenwoordig kunnen ze hier beter grip op krijgen; maar deze onderzoek doen ze niet zo maar.

Dus waarschijnlijk is de oorzaak:
1. Iemand die jouw wachtwoord kent (verwacht ik niet)
2. Je gebruikt hetzelfde wachtwoord/email combinatie op een ander website en derde heeft het bemachtigd (zonder 2fa, of met 2fa per email waar het wachtwoord hetzelfde is)
3. Je hebt een malware en jouw gegevens worden doorgesluisd.

Ik zou in ieder geval als ik jou was jouw computer veiligstellen door belangrijke data op te slaan en vervolgens opnieuw te her installeren aangezien je verdachte bestanden hebt.
Ik kijk af en toe met Metamask hoeveel de boel waard is op dat moment.
Exodus open ik amper.

ik gok dat optie 3 het geval is.

Gelukkig stond er niet heel veel op en is mijn verlies slechts beperkt gebleven tot zo'n €75 aan stroomkosten maar toch jammer.. wilde wel zien hoeveel die 0,0383 ETH uitiendelijk waard zou worden..

Niet?
[Specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik mis deze oorzaak nog: vaak als een wallet leeg gehaald is heeft de eigenaar geconnecteerd met een verkeerde website. Bijvoorbeeld een "free AirDrop" scam op Twitter. Of een url in een gratis gekregen nft.

Edit: de ontvanger stuurt alles weer naar verschillende andere adressen. Als het nu een en dezelfde gecentraliseerde exchange was kon je nog een poging maken om met hun contact op te nemen. Maar dit is een lastige zoektocht, ben ik bang voor.

[ Voor 37% gewijzigd door WokeBroke op 08-04-2024 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
WokeBroke schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:21:
Ik mis deze oorzaak nog: vaak als een wallet leeg gehaald is heeft de eigenaar geconnecteerd met een verkeerde website. Bijvoorbeeld een "free AirDrop" scam op Twitter. Of een url in een gratis gekregen nft.

Edit: de ontvanger stuurt alles weer naar verschillende andere adressen. Als het nu een en dezelfde gecentraliseerde exchange was kon je nog een poging maken om met hun contact op te nemen. Maar dit is een lastige zoektocht, ben ik bang voor.
Ik wil nog weleens wat games downloaden van 1337x maar die hebben tegenwoordig zeer irritante popups van vage sites.
Nu heb ik wel scriptblocker maar dan moet je wel eerst aangeven dat een site untrusted is want anders krijgt de site een tijdelijke toestemming.

Ben misschien (waarschijnlijk) iets te naïef geweest.

Ik zit verder niet op Twitter, heb geen NFT's

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

SiGNe schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:41:
Exodus, en volgens mij staat MFA aan.
Staat het nu wel of niet aan? Je bent daar niet heel duidelijk over.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 21:30
Ik lees Metamask, dit is een browserextensie zoals je weet. Dit icm met torrent sites en vage popups zoals je aangeeft, in diezelfde browser is vragen om lege wallets.

Je hoeft je wallet ook helemaal niet gekoppeld te houden in je browser altijd, waarom doe je dat? Om te checken? Daar is Exodus toch veel beter voor? Of beter nog een Ledger.

Metamask alleen koppelen als je wil swappen of traden, daarna direct ontkoppelen.

[ Voor 26% gewijzigd door pennywiser op 08-04-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
DukeBox schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:12:
[...]

Dat kan niet aan staan want Exodus ondersteunt geen MFA.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:12:
[...]

Ik kon er geen instellingen voor vinden, zit er dus blijkbaar niet in.
Wel slecht eigelijk dat er niet iets van een extra beveiliging in zit.
Wordt wel erg makkelijk om een rekening leeg te halen op die manier.

Ik heb me er ook nooit heel erg in verdiept verder, 3 maandjes gemined en daar had ik een wallet voor nodig, Exodus werd toen aangeraden door een vriend.
pennywiser schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:13:
Ik lees Metamask, dit is een browserextensie zoals je weet. Dit icm met torrent sites en vage popups zoals je aangeeft, in diezelfde browser is vragen om lege wallets.

Je hoeft je wallet ook helemaal niet gekoppeld te houden in je browser altijd, waarom doe je dat? Om te checken? Daar is Exodus toch veel beter voor? Of beter nog een Ledger.

Metamask alleen koppelen als je wil swappen of traden, daarna direct ontkoppelen.
Ik gebruikte het voor het gemak, snel even checken inderdaad.

En wist er te weinig van, heb me er ook niet in verdiept want anders had ik het wel anders aangepakt.

Ik zit dit ook als een lesje.
Mocht ik nog iets met crypto doen dan zal ik 't ook anders aanpakken.
Sowieso niks op m'n game PC bewaren, kan er ook geen browsersessie o.i.d. gehackt worden
Ik heb nog geluk dat het niet heel veel waard was (al was 't voor mij toch een leuk extraatje)

Een vriend van me is ooit in de beginjaren 30 bitcoin kwijtgeraakt.. was toen nog geen €100 waard maar achteraf baalt ie toch behoorlijk dat het toen gejat was (was dat Mt Gox geval)

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 21:30
SiGNe schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:18:
[...]

Een vriend van me is ooit in de beginjaren 30 bitcoin kwijtgeraakt.. was toen nog geen €100 waard maar achteraf baalt ie toch behoorlijk dat het toen gejat was (was dat Mt Gox geval)
Daar kon je weinig aan doen, hoewel je ook je coins meteen van exchanges af moet halen als je er daar voorlopig niets mee doet. Want een exchange kan dus omvallen of gehackd worden. Koop alvast een hardware wallet.

Over Mt Gox; https://www.coindesk.com/...ts-for-2014-hack-victims/

https://www.reddit.com/r/mtgoxinsolvency/

https://www.reddit.com/r/...mtgox_payouts_have_begun/

Hij moet zich even melden ofzo denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 09-04-2024 09:20 ]

Pagina: 1