Per ongeluk weggegooid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:46
Een vraag voor de Utrechters onder ons.

Zojuist kwam ik er achter dat ik een uurtje geleden per ongeluk mijn telefoon en pasjes in de ondergrondse container heb gegooid hier voor het huis.

Ik weet dat deze zak terug gehaald kan worden maar kom er niet achter hoe dat in Utrecht werkt. In Rotterdam heb je Irado (zijn zij de ophaaldienst daar?) die je kunt bellen om de container te openen om de zak met de voorwerpen terug te halen.

In Groningen is de gemeente zelf die dat kan regelen maar voor Utrecht kom ik niets tegen behalve dan dat je het lokale gemeente nummer kunt bellen voor 'Hulp en contact het nieuwe inzamelen'. Daar het weekend is is dit nummer helaas pas maandag weer bereikbaar.

Zijn er mensen die dit zelf ook wel eens hebben gehad en mij kunnen helpen mocht er een andere manier zijn dan het gemeentelijke nummer te bellen?

________________________________________________________________________________________

UPDATE: Beste mogelijkheid is om in Utrecht het gemeente nummer 14030 te bellen, ook in de avonden en weekenden en dan het hele bandje af te luisteren. Daarna wordt je doorgeschakeld naar de centrale waar ze het probleem direct kunnen oppakken zodat de afvaldienst niet per ongeluk al je container op heeft gehaald terwijl er op kantoor nog alle meldingen worden verwerkt. Dit omdat de afvaldienst dynamisch werkt in Utrecht. De kosten zijn €50,- via pin en je moet zelf meehelpen met zoeken en opruimen.

Dank allen! (y)

[ Voor 43% gewijzigd door Dagg op 08-04-2024 14:37 . Reden: update ]

Beste antwoord (via Dagg op 08-04-2024 08:36)

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:33
Ik heb precies hetzelfde gehad, ook in Utrecht, maar dan met een autosleutel. Je moet inderdaad de gemeente bellen, dan komt er iemand van de gemeente in een vuilniswagen die de hele container op straat leeggooid en dan kun je samen met hem tussen alle zooi zoeken naar je telefoon. Ik dacht dat het toen 50 euro kostte welke contant betaald moest worden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Hier in de regio wordt er ook op zondag containers geleegd, zou morgen vroeg gewoon de gemeente bellen op het 14030 nummer of anders de brandweer bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Speedmaster schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:33:
Hier in de regio wordt er ook op zondag containers geleegd, zou morgen vroeg gewoon de gemeente bellen op het 14030 nummer of anders de brandweer bellen
Dat laatste zou ik idd proberen. Volgens mij heeft de brandweer wel zo'n sleutel om die ondergrondse containers open te maken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staat er geen info op de ondergrondse container? Hier zit overal een kaartje op met telefoonnummer, containernummer en nog wat dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Je zou ook nog eventueel 0900-8844 (Politie, geen spoed) kunnen bellen. Zij kunnen je misschien wel doorverbinden of doorverwijzen naar de juiste instantie die jou op dit tijdstip wellicht nog kan helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:33
Bel 0900-0904 (brandweer, geen spoed). Die kunnen je wel helpen waarschijnlijk.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Helaas is de gemeente pas maandag weer bereikbaar op het telefoonnummer, wel heb ik een melding via e-mail/contactformulier gedaan met het betreffende containernummer.
Twijfel wanneer ze normaal de container komen legen, maandag of dinsdag, kan ik ook niet vinden op de site van de gemeente.
De brandweer geeft nu niet thuis maar dat kan ook komen door mijn ochtendstem.
Voorlopig beetje gespannen afwachten op een reactie en morgen weer opnieuw bellen.
Voor nu dank allen, ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• martijn.s
Ik heb precies hetzelfde gehad, ook in Utrecht, maar dan met een autosleutel. Je moet inderdaad de gemeente bellen, dan komt er iemand van de gemeente in een vuilniswagen die de hele container op straat leeggooid en dan kun je samen met hem tussen alle zooi zoeken naar je telefoon. Ik dacht dat het toen 50 euro kostte welke contant betaald moest worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dagg schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:30:

De brandweer geeft nu niet thuis maar dat kan ook komen door mijn ochtendstem.
wacht even 1 uur en 21 min. dan heb je een middag stem.
Je kan ook nog even handhaving bellen, vermoedelijk kunnen hunnie je wel wijzen naar de juiste route

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
De afvalwijzer-app geeft telefoonnummer "14030" voor het melden van afval-zaken. Geen idee waar je dan uitkomt, maar mogelijk dat dit een goede ingang is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

vanaalten schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:52:
De afvalwijzer-app geeft telefoonnummer "14030" voor het melden van afval-zaken. Geen idee waar je dan uitkomt, maar mogelijk dat dit een goede ingang is.
Alles wat met 14 begint, gevolgd door het netnummer, kom je bij het Gemeentehuis uit.

In mijn stad is dat dus 140320 , en voor Utrecht dus inderdaad 14030

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 07-04-2024 12:09 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ook nog even langs gelopen bij de politie hier in de buurt, werd doorverwezen naar de gemeente (14030).

edit: Hier loopt op zondag altijd iemand van de vuilnisbakkendienst rond, deze aangesproken maar kon mij ook niet helpen. Hier in Utrecht hebben ze de diensten ondergrondse containers en vuilnisbakken geen gelijkende of elkaars sleutels meegegeven en werken ze wel op zondag maar de managers zijn vrij in het weekend wist deze mooie mens mij te vertellen.

[ Voor 63% gewijzigd door Dagg op 07-04-2024 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn.s
Gewoon morgen even bellen. Komt echt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:33
Welke wijk woon je? Wij hebben een sleutel om de containers hier voor de deur open te doen. Geen idee of die overal hetzelfde zijn maar ik vermoed van wel. Stuur anders ff een dm, ik zit in noordwest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:34
In Utrecht heeft wijkbeheerder altijd sleutel voor zijkant van de container. Die kan je even contacteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Tomatoman

Fulltime prutser

99ruud99 schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:41:
In Utrecht heeft wijkbeheerder altijd sleutel voor zijkant van de container. Die kan je even contacteren.
Wat is een wijkbeheerder? En bij wie is die in dienst?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:33
Bij de gemeente Utrecht volgens mij. Maar er zijn dus ook betrokken buurtbewoners die een soort wijk of buurt ambassadeur zijn. vandaar dat mijn vriendin een sleutel heeft, vooral om de container weer gangbaar te maken als deze weer eens klem zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:34
Zijn inderdaad in dienst van wijkbureau, welke weer een onderdeel is van gemeente utrecht.

Afhankelijk van de wijk is het 1 of meer mensen.
Per sub-wijk zijn er ook nog vrijwilligers met de sleutel, voor als de container weer eens verstopt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:15
Handhaving heeft ook vast wel een sleutel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dagg
De gemeente had gister rond 2200h terug gebeld naar aanleiding van de melding/e-mail. Ze komen vanmiddag langs en de kosten zijn €50,-, bij voorkeur via pin.

Het wijkbureau is evenals de gemeente in het weekend niet bereikbaar en handhaving was een goede geweest maar helaas ook bereikbaar via het algemene nummer.

[ Voor 3% gewijzigd door Dagg op 08-04-2024 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Dagg schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:34:
De gemeente had gister rond 2200h terug gebeld naar aanleiding van de melding/e-mail. Ze komen vanmiddag langs en de kosten zijn €50,-, bij voorkeur via pin.

Het wijkbureau is evenals de gemeente in het weekend niet bereikbaar en handhaving was een goede geweest maar helaas ook bereikbaar via het algemene nummer.
Tip: neem een telefoon mee als je gaat zoeken, hopelijk maakt de weggegooide telefoon nog voldoende geluid dat je, wanneer je je eigen nummer belt, je hem hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:41
En laat even weten hoe het afgelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:57:
[...]

Tip: neem een telefoon mee als je gaat zoeken, hopelijk maakt de weggegooide telefoon nog voldoende geluid dat je, wanneer je je eigen nummer belt, je hem hoort.
Tip2:
Als het een iPhone is kun je met Find My een hard geluid laten afspelen.
Wellicht heeft Android ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ik zal mij nog laten horen over het vervolg. Over een telefoon meenemen is een goede tip en heb ik mijn geluid uit staan maar heb wel een iPhone en zit er nog net genoeg energie in de batterij zo te zien, dank!
Nu nog even het geluid van mijn pasjes aan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dagg schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:05:
Ik zal mij nog laten horen over het vervolg. Over een telefoon meenemen is een goede tip en heb ik mijn geluid uit staan maar heb wel een iPhone en zit er nog net genoeg energie in de batterij zo te zien, dank!
Nu nog even het geluid van mijn pasjes aan zetten.
Kun je met Find my iPhone geen geluid op afstand maken: https://support.apple.com...e/iphone/iph09b087eda/ios

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Klopt, straks zal ik het geluid af laten spelen via mijn computer als alles op de weg ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Dagg schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:14:
Klopt, straks zal ik het geluid af laten spelen via mijn computer als alles op de weg ligt.
Succes! Ik ben benieuwd.
Ik was een keer mijn autosleutel kwijt... en ik moest naar het werk toe...
Dus snel de reserve sleutel gepakt.

Toevallig had ik ook net daarvoor vuilnis weggegooid en de container aan de zijkant van de weg gezet.
Daarna heb ik mijn ouders gebeld of ze de container weer bij mij achter in de tuin wilde zetten. (Ik kon de sleutel echt nergens vinden, en ik twijfelde.. misschien heb ik hem wel in de container gegooid)

(Mijn moeder was zo lief om meteen even te kijken tussen de zakken .. en ja hoor.. hier lag de auto sleutel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Aggressor Bij een losse container/Kliko/Otto is dat nog te doen. Bij een ondergrondse heb je toch écht de gemeente nodig omdat ding uit de grond te takelen en te legen op straat.

Maar dan nog: gelukkig zijn dingen dan terug te vinden. Er zit hooguit 1-2 kuub rommel in waarvan het meeste in afvalzakken (hopelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
sypie schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:56:
@Aggressor Bij een losse container/Kliko/Otto is dat nog te doen. Bij een ondergrondse heb je toch écht de gemeente nodig omdat ding uit de grond te takelen en te legen op straat.

Maar dan nog: gelukkig zijn dingen dan terug te vinden. Er zit hooguit 1-2 kuub rommel in waarvan het meeste in afvalzakken (hopelijk).
Ja snap ik, daarom .. ik ben benieuwd of TS alles terug krijgt :) (blij dat ik nog een gewone container heb) :P

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Dagg
Alles is teruggevonden, de bak zat voor 1/3 vol wat scheelde in de zoektocht. Alles schoon gemaakt en ligt nu te drogen. Papieren pasjes weg gegooid en de pasjeshouder is nog even de vraag of ik daar de geur uit krijg anders is dat het enige wat 'gesneuveld' is tot nu toe. Telefoon stond uit doordat de batterij leeg was.

Find my werkte niet voor de iPhone, ondanks dat de batterij leeg was zou die wel vindbaar geweest moeten zijn maar op de computer gaf het progamma aan dat deze geen verbinding kon maken met de telefoon.

Gezellig staan wachten met de dienstdoende vuilnisman op de pinautomaat.

Toen deze arriveerde wist de beambte mij te vertellen dat als je het gemeente nummer belt je het hele bandje moet afluisteren totdat je de vraag krijg of er spoed is om doorgeschakeld te worden met de centrale dan kunnen ze het probleem direct oppakken, ook in de avonduren en weekenden.

Ze halen in Utrecht het vuilnis (op papier na) dynamisch op van maandag t/m zaterdag, op zondag ook papier. Het was dat de drie bakken hier 70%, 70% en 50% vol waren anders hadden ze hier om 0700h al gestaan zonder dat ze weet hadden kunnen hebben van de spoed, vandaar dat ze mij nogmaals melde, altijd bellen ongeacht het tijdstip.

Edit: en in de container zat veel los (gebroken) glas en karton, niet heel handig.

[ Voor 4% gewijzigd door Dagg op 08-04-2024 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Dagg schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:21:
Find my werkte niet voor de iPhone, ondanks dat de batterij leeg was zou die wel vindbaar geweest moeten zijn maar op de computer gaf het progamma aan dat deze geen verbinding kon maken met de telefoon.
Fijn dat je het terug hebt allemaal!

FindMy werkt met uitgeschakelde telefoon als er een andere iPhone in de buurt is, maar dan krijg je slechts een globale locatie (de locatie van de iPhone die 'm detecteert) te zien. Met de computer kan je dit in principe niet bewerkstelligen. Omdat de telefoon uit stond kon de computer logischerwijs geen verbinding maken ;)

Maar ook goede info om te weten dat je het hele bandje moet uitluisteren. Thanks voor de update!

Mijn reviews al gezien?

Pagina: 1