• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik kwam er vanmiddag achter dat een van mijn Deye micro-omvormers niks meer doet. Geen idee of hij los zit of kapot is, maar in de app zie ik dat hij al twee weken niks meer doet. Ze zijn vorig jaar maart geplaatst door een bedrijf uit Urk, maar via tussenpartij HT Solar Nederland. Nou zou je denken: neem even contact op met die pipo's.

Probleempje: ze zijn failliet ...

Ik heb de installateur uit Urk gebeld, maar die verwijst me door naar Ernst Adviesgroep in Nijverdal, die de bovenpartij zou zijn van HTSolar, wellicht dat die me zou kunnen helpen.

Ik verwacht er niet zoveel van eerlijk gezegd. Zou ik nog bij Deye zelf garantie kunnen claimen?

... en gaat over tot de orde van de dag

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik weet niet wie 'Deye zelf' is, is er een officiële Nederlandse importeur?
Van het merk had ik nog nooit gehoord, maar mijn eerste indruk als ik het opzoek is dat het spul via vage dozenschuivers/tussenhandel naar NL komt.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24
Met wie heb je een overeenkomst en wie is failliet?

Normaal is alleen de verkoper gebonden aan garantie. Echter Deye.com/nl vermeld bij diverse producten 10 jaar garantie. Op zich schept dat een verwachting. Dan heb je mogelijk alleen een partij nodig die namens jou garantie claimt als het al niet direct kan.

Het merendeel van de kosten zit vaak in de arbeid en die valt er niet onder...

[ Voor 77% gewijzigd door Rukapul op 06-04-2024 21:26 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik zit ook nog wat in andere apps te kijken waaronder HomeWizard en ook op mijn bruto productiemeter maar de conclusie die ik daar uit haal is dat ze het waarschijnlijk toch doen maar dat de verbinding met de app is weggevallen. Mijn opbrengst van vandaag was netto 10 kWh terug levering en dat lukt me niet als er vier panelen uitgevallen zijn.

Bovendien zitten de vier uitgevallen panelen aan de zonnige kant van het huis en de grafiek in HomeWizard laat een mooie boog zien. Dus misschien valt het allemaal nog een beetje mee en kan de installateur uit Urk de verbinding weer herstellen want dat kun je niet zelf doen kennelijk

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
In de app heb ik de laatste data van woensdag 20 maart. Dat was ook de periode dat mijn combimagnetron aan het doodgaan was (donderdag 21 maart overleden). Die magnetron zit schuin onder de omvormer, kan dat een verstoring veroorzaakt hebben?