Bare one of fanless pc voor video/media

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
Hoi,

Ik zoek een fanless systeem als mediaplayer / htpc

Ik heb een aantal barebones getest, oude thin clients. Maar daar is de GPU het probleem. Intel NUC's

Als ik zoek naar fanless htpc's ben ik al gauw veel meer dan 600 euro kwijt.
Ik zoek iets stilsvdat ik van Ubuntu o.i.d. voorzie en dat ding ligt achter mijn tv.

Het enige dat ik wil is formule 1 kijken en via Deezer muziek luisteren.

Waar moet ik naar zoeken?

[ Voor 11% gewijzigd door beerten op 06-04-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb onlangs een soorgelijke zoektocht gehad, al was ik opzoek naar een fanless 4k60hc HTPC met Windows 11 erop. Ik werd doodongelukkig van de Intel NUCs en Asus PN mini PCs omdat ze allemaal zo'n zoemende laptopfan erin hebben zitten.. zelfs op silent mode is dat gezoem storend. Het fanless maken vergt vaak een behoorlijk dure Akasa behuizing.

Uiteindelijk heb ik via Aliexpress een kale SZBOX AC8-N aangeschaft: een fanless mini-pc met N100 CPU. Dit zonder RAM en SSD, die heb ik los aangeschaft (1x 16gb + 2TB SSD). Het is geen enorme krachtpatser, zeker ook omdat het geheugen single channel is. Maar voor simpel HTPC gebruik ben ik er zeer blij mee :) Speelt alles af in 4k 60Hz (Netflix, 60GB films, Videoland via browser etc.) en maakt géén geluid. Daarnaast standaard voorzien van Wifi 6 en Bluetooth chip.

Ik kwam hem op het spoor na het kijken naar een aantal mini PC Youtube video's: YouTube: Silence on a Budget! Newsmay AC8 Mini PC Review . Of Ubuntu er goed op draait heb ik helaas weinig kaas van gegeten, dat moet je zelf even uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
Thnx.
Nu ben ik alleen niet zo'n fan van Aliexpress. Of Amazon, die ze ook aanbiedt.Ik koop liever lokaal, al is dat duurder vaak.

Maar ik heb weer een handvat om verder te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:36
uitvoering: ASUS Prime N100I-D D4
of
uitvoering: ASRock N100DC-ITX

Ik heb vorige week de bovenste geïnstalleerd als htpc. Ik had nog een htpc case een pico psu liggen.

Die n100 zou van wat ik gevonden had zo goed als alles moeten kunnen afspelen. Nvidia shield pro was nog een ander alternatief wat ik gevonden had.

Onder Linux heb je alleen geen Dolby Vision voor zover ik weet

[ Voor 5% gewijzigd door Wiebeltje op 07-04-2024 20:57 ]