Beste,
Ik ga een traject in voor een nieuwbouw woning waar ik ver van te voren moet aangeven of ik het boilervat wil vergroten. Standaard wordt er 150L geleverd. Ik heb vandaag gezocht op internet en dit lijkt voldoende te zijn voor 4 personen. Ik heb dit gevonden op internet.
Nou ik heb weinig ervaring / verstand van dit onderwerp en zou ik graag een bevestiging dat dit klopt.
Met vriendelijke groet,
TechFox
Ik ga een traject in voor een nieuwbouw woning waar ik ver van te voren moet aangeven of ik het boilervat wil vergroten. Standaard wordt er 150L geleverd. Ik heb vandaag gezocht op internet en dit lijkt voldoende te zijn voor 4 personen. Ik heb dit gevonden op internet.
Ik ben niet van plan een bad te laten plaatsen. Volgens mij zal dit boilervat alleen gebruikt worden voor tapwater, vaatwasser en douchen.Over het algemeen komt het aantal liter voor verschillende samenstellingen neer op het volgende:
1-2 personen: Ga voor een boilervat van 30 tot 50 liter. Verwacht u langer dan 10 minuten per keer te douchen, dan is 50 liter beter. Twee personen kunnen beter voor 50 liter gaan, zeker als er soms achter elkaar wordt gedoucht.
3 personen: Ten minste 80 liter is verstandig, maar 100 liter komt ook voor. Hiermee is 20 tot 25 minuten achter elkaar douchen geen enkel probleem.
4+ personen: Grotere huishoudens kiezen ten minste voor 120 liter, maar liever voor 150 liter. Vaak gaat het om gezinnen met kinderen, welke toch wel wat langer onder de douche staan en wat minder rekening houden met warm water besparen. Installeer een energiebesparende douchekop en zet de temperatuur van de boiler wat lager om op stroomkosten te besparen. Kies waar mogelijk ook voor een combinatie met zonnepanelen.
Nou ik heb weinig ervaring / verstand van dit onderwerp en zou ik graag een bevestiging dat dit klopt.
Met vriendelijke groet,
TechFox