Wat is fijner? Geluid van voren of van achteren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 12:40

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Topicstarter
Ik wil mijn thuiskantoor opnieuw inrichten en tijdens grondig PowerPoint tijgeren vind ik het af en toe fijn om op de achtergrond muziek te luisteren via m’n Sonos speakers.

Alleen nu heb ik de vraag of ik ze dan beter voor mij kan plaatsen bv op het bureau of aan de muur, of juist achter mij op een paar lage kasten? Wat voor richting wordt in het algemeen als het meest plezierig ervaren voor achtergrond muziek?

Of is er geen verschil en zit het meer ‘tussen mijn oren’? :)

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als het om achtergrondmuziek gaat: achter je.

Ik heb alle opstellingen al gehad op mijn thuiswerkplek en het maakt mij persoonlijk niet uit waar de luidsprekers staan.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Er is niets zo subjectief als een stel oren. Met Sonos lijkt me een praktijktest met speakers voor of achter je erg eenvoudig uit te voeren :+ Ik denk dat het weinig uit maakt, maar test het vooral even!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is natuurlijk heel persoonlijk maar mijn ervaring is dat voor achtergrond muziek tijdens werk het prettig is als de speakers wat verder weg staan. Hoeft niet per-se achter je te zijn als er maar voldoende afstand is.

Ik dacht slim te zijn door een setje Sonos Era op mijn bureau te zetten om ze ook als PC speaker te gebruiken maar zelf op het laagste volume was de muziek veel te hard en overheersend.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 12:40

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Topicstarter
Bedankt allemaal, hier kan ik zeker wat mee!

Mijn insteek voor nu wordt: geluid van achteren, en zo ver mogelijk van mijn werkplek vandaan.

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Kwestie van zelf uitproberen. Voor je op oorhoogte werkt vaak het beste voor een brede soundstage.

Je oorschelpen richten ook naar voren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het ligt eraan hoe hoog je verwachtingen zijn, op mijn bureau heb ik een paar geweldige monitor speakers staan die geweldig klinken, in de keuken heb ik een kleine radio waar ik niet recht voor zit maar dat klinkt ook prima voor achtergrond muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:34
Mij is altijd geleerd dat de fader naar voren moet staan omdat te veel geluid vanaf van achteren vermoeiend kan zijn.
Dit is van vroeger met het inregelen van audio in auto's, dat zijn zoiezo meerdere kanalen en een kleinere ruimte, maar denk dat dat voor een thuis kantoor ook wel zo is.
Je hersenen gaan zich toch concentreren op iets wat ze niet kunnen zien.
Pagina: 1