Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel814
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-04 22:39
Mijn vraag
Ik heb een IPhone 12 met een abonnement bij Simpel en een ESIM bij SYMIO. Het lukt vaak niet een Hotspot te maken met mijn IPhone op mijn HP Pavilion laptop als ik met mijn laptop op locatie elders ben. Meestal verschijnt de IPhone 12 niet in het rijtje netwerken, maar soms ook wel. Alle instellingen lijken te kloppen en ik weet hoe je een hotspot moet instellen. Het is vreemd dat de IPhone soms wel in het rijtje staat, maar meestal niet. Ik werk ook met een draadloze bluetooth Logi muis. Weet iemand een oplossing???

Relevante software en hardware die ik gebruik
IPhone 12 en een Laptop HP Pavilion.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
van alles geprobeerd, ook in overleg met HP en Amac contact.

Beste antwoord (via Karel814 op 07-04-2024 13:32)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
Karel814 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:45:
Vanochtend verscheen de IPhone eerst niet en nu weer wel in het rijtje! Wat is nu het geval? Is de volgorde bij welke acties je doet voor het instellen van een WIFI van belang? Is mijn Logi Blue Tooth muis misschien een stoorzender? Ik weet het niet.
Ik werk net als jij ook continu met hotspot op klantlocaties en iets wat eigenlijk altijd al is geweest: is het bereik van de mobiele provider te laag, dan verschijnt er met geen mogelijkheid een hotspot. Alsof ie een ondergrens aanhoudt van snelheid oid. Ik weet dat niet zeker, maar het is wel (veel) eigen ervaring.

Zie dat je nog op de 12 zit. Mocht je t.z.t. overgaan naar een 15: de hotspot instellen op de actionknop is een verademing :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:32
Ik ga er even vanuit dat je niet weet hoe je een hotspot instelt, anders zou je het hier niet vragen.

Een hotspot stel je in door naar het hotspot scherm te gaan. Dit scherm laat je open staan en dan zoek je op de laptop naar de hotspot.

Dingen om rekening mee te houden:
-Je wifi wordt op de telefoon uitgeschakeld op het moment dat je de hotspot aanzet. Zet je de wifi aan, dan werkt de hotspot functionaliteit niet meer. -Als je het scherm van de hotspot open hebt staan dan is die vindbaar door andere apparaten. Sluit je het scherm dan is die niet meer vindbaar, echter de apparaten die verbonden waren blijven verbonden met de hotspot. Je ziet bovenaan bij de icoontjes ook dat er een apparaat verbonden is met de hotspot.

Als je het bovenstaande al wist dan had je dit in de startpost kunnen vermelden, deze is erg summier. Er staat niet in hoe je een hotspot maakt of wat je ervan weet.

Voor meer informatie zie: https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph45447ca6/ios

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
van alles geprobeerd, ook in overleg met HP en Amac contact.
Som eens op wat je allemaal al geprobeerd hebt. Met 'van alles geprobeerd' weten we niks :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel814
Vast reuze bedankt voor uw reacties. Ik zal de stappen aangeven hoe ik een hotspot aanmaak:

1 Ik ga op mijn IPhone naar instellingen.
2 Ik ga naar persoonlijke Hotspot en klik op: andere mogen verbinden, het knopje is nu groen.
3 Ik klik op: Maximeer compatibiliteit, ook hier is het knopje groen.

De IPhone verschijnt overigens nu (wel) in het rijtje WIFI verbindingen. Ik ben ANBO consulent en vaak op locatie elders en dan verschijnt de IPhone vaak (meestal) niet in het rijtje WIFI verbindingen.

Vanochtend verscheen de IPhone eerst niet en nu weer wel in het rijtje! Wat is nu het geval? Is de volgorde bij welke acties je doet voor het instellen van een WIFI van belang? Is mijn Logi Blue Tooth muis misschien een stoorzender? Ik weet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Als je je muis vermoedt, dan kan je dat makkelijk testen door je muis uit te zetten en het te proberen. Maar Bluetooth zou wifi niet moeten storen, dus dat lijkt me sterk, maar je kan het proberen om uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:23
Hoe je wacht voordat je het opgeeft? Bij mijn HP Elitebook duurt het soms naar schatting vaak een minuut of langer na inschakelen van het hotspot op de telefoon, voodat die in het overzicht van beschikbare Wifi netwerken verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:32
WackoH schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:05:
Hoe je wacht voordat je het opgeeft? Bij mijn HP Elitebook duurt het soms naar schatting vaak een minuut of langer na inschakelen van het hotspot op de telefoon, voodat die in het overzicht van beschikbare Wifi netwerken verschijnt.
Dit is overigens ook nog een hele goede tip. Zorg dat je niet te kort zoekt naar het wifi punt. Het duurt inderdaad eventjes voordat deze zichtbaar is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel814
Dank jullie wel voor de accurate hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Karel814 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:09:
Dank jullie wel voor de accurate hulp!
Het werkt nu wel consistent? Wat heeft geholpen? :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
Karel814 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:45:
Ik werk net als jij ook continu met hotspot op klantlocaties en iets wat eigenlijk altijd al is geweest: is het bereik van de mobiele provider te laag, dan verschijnt er met geen mogelijkheid een hotspot. Alsof ie een ondergrens aanhoudt van snelheid oid. Ik weet dat niet zeker, maar het is wel (veel) eigen ervaring.

Zie dat je nog op de 12 zit. Mocht je t.z.t. overgaan naar een 15: de hotspot instellen op de actionknop is een verademing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel814
Ik start vandaag mijn HP Laptop op en wat schetst mijn verbazing: de IPhone stond nu in het rijtje beschikbare netwerken, zonder dat ik een hotspot had aangemaakt. Je zag wel dat de signaalsterkte-indicator boogjes niet geactiveerd waren en als ik de hotspot op de IPhone instelde deze meteen werden geactiveerd.

Toen ik de hotspot verbinding verbrak en de WIFI van de laptop deactiveerde, verdween de IPhone ook uit het lijstje netwerkverbindingen. Als ik nu de hotspot aanzet, activeer ik op mijn IPhone ook de bluetooth verbinding met de Laptop, het lijkt erop dat dit soelaas biedt.

Het kan ook zijn dat het euvel zit in wat Dennisdn beschrijft! Dank voor je Input!

[ Voor 7% gewijzigd door Karel814 op 07-04-2024 13:46 . Reden: reactie WIFI Hotspot ]

Pagina: 1