Robuust, stil en bedraad toetsenbord gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord. Met de pricewatch kom ik er niet echt uit want wat ik het meest belangrijk vind - duurzaam en robuust - wordt nooit over gesproken.

Ik heb al heel wat toetsenborden versleten, meestal Logitech, en ondanks de hoge prijs vind ik ze erg fragiel en komen de toetsen binnen een mum van tijd los.
Mechanische toetsenborden zijn volgens mij wel wat degelijker, maar die maken herrie bij het typen en ik vind de hoge toetsen ook niet mooi noch prettig typen.

Ik zoek specifiek een toetsenbord met de volgende eigenschappen:
* Goede bouwkwaliteit, degelijk met stevige toetsen die niet los komen
* Mét draad. Ik heb geen zin in batterijen en opladers en het is gewoon voor de desktop
* Lage, stille toetsen. Ik wil graag stil typen. Ik ben ook geen gamer dus mechanisch heeft voor mij geen meerwaarde
* Full size, met numpad
* (optioneel) met wit verlichte toetsen

Het toetsenbord dat het best in de buurt komt volgens mij is deze. Helaas geen verlichtte toetsen, maar daar kan ik zonder. Ik twijfel alleen aan de duurzaamheid want ik vind het toetsenbord wel erg goedkoop.

Hebben jullie nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Nou is mijn mening natuurlijk n=1, maar deze toetsenborden vind ik drama.
We hebben ze bij ons op het werk ook, maar ik ken niemand die ze prettig vindt.(Ruim 60 werkplekken)
Dubbele aanslagen, meerdere toetsen die slecht geregistreerd worden.
Er zijn veel collega's die een eigen toetsenbord aangeschaft hebben.

Ik kan je niet adviseren welke je dan wel moet hebben. Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wist je dat er verschillende switches bestaan, waarbij de een luid is en de ander net zo stil als een membraan toetsenbord?
Het is net wat je zoekt, maar een mechanisch bord met stille switches lijkt me erg nuttig voor jou.

Let wel, die kosten stuk meer, dus weet niet of je dat wilt.

Wil je een toetsenbord onder 100 euro blijf vooral bij membraan, anders is er teveel op onderdelen bespaar.

[ Voor 28% gewijzigd door 99ruud99 op 06-04-2024 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
99ruud99 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:45:
Het is net wat je zoekt, maar een mechanisch bord met stille switches lijkt me erg nuttig voor jou.
Heb je een concreet voorbeeld? Want nee, dit wist ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
https://be.hardware.info/...ssen-mechanische-switches

Zie schema, over algemeen is rood relatief stil, zeker als je silent red pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:31
Er zijn mechanisch heel veel stille opties. Mijn mechanische bordje met silents maakt minder geluid dan de membranes van collega's. Ondanks dat het niet de stilst mogelijke switches zijn, want een fijne bottom-out en stilte is een tegenstelling waar een balans tussen moet worden gekozen. Maar als je een laag toetsenbord wilt valt het eigenlijk allemaal af.

Low-profile mechanicals zijn er voor alsnog niet als echte silent variant, maar vallen doorgaans naar mijn mening best wel mee. Dan is het dus de vraag hoe stil het moet zijn.
Pagina: 1