Speaker die energie verbruikt enkel bij signaal ontvangst?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marqo B
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Unieke vraag voor unieke oplossing:

Duiven pikken elk jaar van mijn kersenboom de groene erwt-grootte kersen af en als de kersen rood zijn halen de eksters, merels, Vlaamse gaaien en kraaien de boom leeg.

Wil er een waterdichte-speaker in hangen ( & een namaak uil met bewegende kop)

Wil dan uilengeluid kunnen afspelen van ochtend licht tot avond licht iedere 5 minuten.
Maar speaker batterijen gaan maar kort mee.

Welke slimmerd weet dit op te lossen?

Misschien bestaat er een speaker die op sluimerstand gaat en telkens aan gaat als het een signaal ontvangt van een ingelogde bron.
Sta open voor alle innovatieve speaker ideeën.

Alvast veel dank je reactie!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:24
Helaas gaat niet lukken die vogels zijn er zo aan gewend, heb zelf een enorme kersen boom staan, op het moment dat je denkt ze zijn mij vergeten komen err 300 spreeuwen en vreten je boom kaal in twee weken, niets aan te doen. Maar als je iets wil proberen, verdiep je van in een esp32 of 8266 en soldeer en programmeer iets in elkaar, best te doen als je iets van electronica afweet

[ Voor 26% gewijzigd door MijnCommentaar op 05-04-2024 21:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
net over de boom.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:41

Kheos

FP ProMod
Marqo B schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:43:

Wil dan uilengeluid kunnen afspelen van ochtend licht tot avond licht iedere 5 minuten.
dat gaan de buren heerlijk vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marqo B
De dichtstbijzijnde buren zitten op 500 meter, moeten goede oren hebben ;-)

Mag dit ajb de laatste niet technische reactie zijn. Thanks!

* knip * onaardig doen is niet de weg om reacties te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door S1NN3D op 05-04-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 13:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je hebt passieve speakers; maar dan verplaats je het probleem en heb je een losse versterker nodig.

Maar technisch gezien kun je een versterker op een tijdschakelaar zetten en automatisch aanzetten om de ~5 minuten aan&uit zetten.

Bewegings/ir sensor/camera is wellicht beter om te voorkomen dat de vogels er aan wennen.

Maar, ja, dan is een net makkelijker/goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:54

dragonhaertt

@_'.'

Oplossing: een kabel.
Of iets met een grotere accu.

Alles wat draadloos communiceert zal relatief veel stroom gebruiken. Je kan beter kijken naar een microcontroller met een speakertje.

Gezien je vraagstelling gok ik dat je zelf weinig alternatieven hebt opgezocht en dus ook niet met microcontrollers wkl gaan knutselen. Ik ken geen off-the-shelve oplossingen hiervoor.

Maar zoals hierboven gezegd, ik denk niet dat dit je originele probleem gaat oplossen

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marqo B
dragonhaertt schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:04:
ik denk niet dat dit je originele probleem gaat oplossen
Klopt, ik ben geen soldeerder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Denk aan solar powered bluetooth speakers met ingebouwde batterij voor als de zon niet schijnt.
Als voorbeeld, er is zoveel keuze..

https://www.amazon.com/AB...er-Portable/dp/B07YFMHD6W

https://www.siriussurviva...d-bluetooth-rock-speaker/

Afbeeldingslocatie: https://www.siriussurvival.com/wp-content/uploads/2020/09/rock-main-1.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door CR2032 op 05-04-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij Schiphol gebruikt men onder meer groene lasers om watervogels te verjagen.
Stukje info met filmpje: https://nos.nl/artikel/20...verjagen-met-laserstralen

Als je zoekt gebruiken ze dat nog steeds. Wel in steeds wisselende patronen zodat de vogels niet wennen. Dus ik zou eens een laser proberen die at random op die boom schijnt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik weet niet.... een bakje kersen kost een paar euro je oplossing kost vele euro's.
En op zich is het zelf kweken en oogsten natuurlijk leuk. ( heb zelf ook paprika's etc kan qua prijs ook geen kant op dus gewoon leuk)
Maar realiseer je wel dat je oplossing puur voor de leuk is.
Je kunt ook kersen kopen en wat voor de vogeltjes doen.

Wij hadden ooit rode bessen struiken met een net erover, de hoeveelheid vogels die ik daar in een jaar uit moest redden heeft mij doen besluiten om die vogeltjes maar gewoon die bessen te gunnen.

De kruisbessen waren overigens meer voor de wespen, daar had ik meer een hekel aan.

Vogels wennen meestal aan vaste rituelen, als ik regelmatig in de tuin ben kennen ze me na een poosje en gaan ze gewoon hun gang weer met gepaste afstand van mij natuurlijk..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Licht offtopic, maar ik moet ineens terugdenken aan de oude Derksen, de oprichter / eigenaar van Sporthuis Centrum, wat nu Centerparcs is. Woonde op de Kempervennen, was uiteraard zijn eigendom. Die ging in de jaren 80 op zondagochtend vanuit zijn Mercedes cabrio met chauffeur met zijn dubbelloops jachtgeweer kraaien schieten op het park :X :D
Iedereen vroeg wakker natuurlijk, en dat pastte prima bij zijn vrome filosofie dat je op zondagochtend toch vroeg op moest want je moest naar de kerk.

Zou nu natuurlijk totaal niet meer geaccepteerd worden. Maar het was toen zijn eigen terrein, en dat kon en mocht dus gewoon :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Marqo B schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:52:
De dichtstbijzijnde buren zitten op 500 meter, moeten goede oren hebben ;-)
Ik woon ongeveer deze afstand van een flinke boomgaard waar ze niet meer met een kanon mochten schieten. Nu lijkt het af en toe wel of ik een achtertuin in een oerwoud heb, zulke vreemde geluiden komen eruit, waaronder die van jagende vogels. Beter als dat kanon. Maar fijn is het niet - voor mij. En het hielp maar even, aangezien de echte beesten hier in no time aan zijn gewend als je zo'n afschrik middel niet slim genoeg inzet.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:33
Vroeger had de boer bij mij in het dorp CD’s opgehangen in de boom. Hoe goed het werkt weet ik niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus64
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 12:32
HIer in de buurt hebben ze probeert roeken te verjagen door geluid af te spelen van een roek in nood. Verderop spelen ze de lokroep van de roek af om ze daarheen te lokken. Werkte een paar weken nu zijn de roeken aan het nestelen en trekken zich niks aan van de geluiden die worden afgespeeld. Kosten volgens de omwonenden €75.000,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Een camera met accu, pir-sensor, speaker en zonnepaneel. Zijn wel te vinden bij bijvoorbeeld AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vogels zijn veel te slim voor huis/tuin/keuken oplossingen.

Zoals al is aangehaald: haal een bak kersen in de winkel / bij de boer als je ze lekker vind, dit winnen is een uitdaging (1 tegen 100)

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:50
Compleet alternatieve oplossing: Een kennis heeft meerdere kersenbomen, waaronder rode kersen, maar ook gele kersen. Schijnbaar eten ze de rode kersen leeg, maar laten ze de gele met rust, omdat ze die niet kennen of iets dergelijks. Wellicht kan je een gele kersenboom erbij planten als je zelf ook van de kersen wil genieten?

Verder eens met DaWizza: ik verwacht niet dat ze aan uilen geluiden een boodschap hebben.

Edit: deze - https://www.tuinplantenwi...ssens-gelbe-halfstam.html

[ Voor 10% gewijzigd door balfnl op 09-04-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

* knip * we zijn hier niet in de Huiskamer.

[ Voor 93% gewijzigd door S1NN3D op 09-04-2024 19:03 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:56

Cheezus

Luiaard

3L3ktr1k schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:19:
Vroeger had de boer bij mij in het dorp CD’s opgehangen in de boom. Hoe goed het werkt weet ik niet…
Stonden er wel roofvogelgeluiden op die cd's? :+

Makkelijkste oplossing is een weerbestendige passieve speaker in de boom hangen met een kabel naar een versterker/speler die ergens binnen staat.

Er zijn ook wel relatief goedkope solar oplossingen met USB-aansluiting waar je een bluetooth speaker continue mee kan voeden maar ik verwacht niet dat dit een seizoen in weer en wind overleeft.

Verder ben ik het eens met het idee dat het weinig gaat helpen, vogels raken aan geluiden/lawaai gewend en gaan dan alsnog lekker eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Plant gewoon extra kersenbomen, Had ik ook gedaan toen ik nog in Frankrijk woonde. En dan zorgen dat je op tijd bent met plukken. Ja, je 'verliest' aan de vogels maar een beetje boom produceert zoveel dat je het toch nauwelijks op krijgt :)
Pagina: 1