fan vervangen Sony PVM-20M7MDE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudesj
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
Beste Tweakers,

hopelijk kunnen jullie me helpen. Onlangs poste ik deze vraag ook op reddit, maar later bedacht ik me dat ik op Tweakers een grotere kans maak iemand te treffen met verstand van zaken :)

Mijn oude Sony PVM beeldbuis (type 20M7MDE) heeft een nogal luidruchtige fan. Die probeerde ik te vervangen voor een stillere variant van Noctua, maar dat gaat niet zomaar 1-op-1, doordat de connector van de Noctua niet past op de oude (JST?) aansluiting op het moederbord van de monitor. Op de foto houd ik de connector van de huidige oude fan in de monitor vast.

Ziet een van jullie misschien een oplossing (bijvoorbeeld met een adapter ofzo...) waarmee het vervangen van de fan in deze monitor mogelijk en makkelijk is, dus zonder heftige soldeer- of snijklussen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwH8q5Dw_01_5jjyzlsUaizidQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7Zum0N6BpiRYEHnwna3tQEF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KScjhGo55EXA7TlCyuegAOcyAFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTyb7oPA1nOkwvnzU3MQNg2I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Boudesj op 05-04-2024 17:00 . Reden: typo ]

Beste antwoord (via Boudesj op 05-04-2024 18:29)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou voor de makkelijke optie gaan en gewoon de draadjes doorknippen en de draadjes van de vervanger eraan maken.

Ziet er sowieso al uit dat de fan een opvallend lange kabel heeft, dus zelfs al vind je een fan met die stekker en de juiste pinout moet hij ook nog 's de juiste kabellengte hebben.

Om 3 draadjes aan elkaar solderen een 'heftige' soldeerklus te noemen is wat overdreven, maar mocht je geen soldeerervaring hebben of iemand weten met kan je ook bijv wago 221-2411 voor flexibele draad pakken al zijn die nogal groot in vergelijk met je stekker :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon doorknippen en de draadjes aan elkaar solderen met een net krimpkousje.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou voor de makkelijke optie gaan en gewoon de draadjes doorknippen en de draadjes van de vervanger eraan maken.

Ziet er sowieso al uit dat de fan een opvallend lange kabel heeft, dus zelfs al vind je een fan met die stekker en de juiste pinout moet hij ook nog 's de juiste kabellengte hebben.

Om 3 draadjes aan elkaar solderen een 'heftige' soldeerklus te noemen is wat overdreven, maar mocht je geen soldeerervaring hebben of iemand weten met kan je ook bijv wago 221-2411 voor flexibele draad pakken al zijn die nogal groot in vergelijk met je stekker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudesj
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
ga ik dat proberen, dankjulliewel!