Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Topicstarter
Ik heb geconstateerd dat ik verslaafd ben aan nieuws en wil daarom een dumbphone.
Ik zoek een dumbphone met:

* Bluetooth
* Hotspot
* Podcast player
* Speaker
* Lange accuduur
* Klein

Gevonden: Lighphone II maar die heeft geen goede batterijduur.
Punkt maar geen podcast optie.
Sunbeam, klinkt super maar kan niet gebruikt worden in EU.
Jelly Star, super dik, matige accuduur.
En nog wat Nokia's maar met slechte bouwkwaliteit.

Wat ook kan: smarpthone dom maken, maar die hebben dan vaak toch weer matige accuduur en ik wil ook graag een wat kleinere telefoon.

Wie helpt?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-05 08:11
Anoniem: 479106 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:25:
Gevonden: Lighphone II maar die heeft geen goede batterijduur.
"The battery life of the Light Phone II is approximately 1-3 days of 'light' regular usage"

Wat is dan wel een gewesnte 'goede batterijduur"?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik gebruik nog steeds de originele iPhone SE uit 2016. Het is onbruikbaar voor alles behalve Apple Notes, Spotify, mijn bankieren app en Whatsapp. En omdat alles uit staat en ik de batterij vervangen heb, valt de batterij echt niet tegen.

Toch wil ik zeggen dat je beter de oorzaak van afleidingsgedrag kunt aanpakken, want geloof me, zelfs met de strengste mobiele beperkingen gaat je hoofd manieren bedenken om moeilijke gevoelens niet te confronteren of manieren zoeken om af te leiden.

Dit is waarschijnlijk geen gewenst antwoord want ik wilde ook een makkelijke oplossing door een dumbphone te halen, maar je aandacht en geld is beter besteed aan een creatieve of sportieve hobby of contact opnemen met een psychiater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:46
Punkt kopen. Heeft geen podcast, maar dan wordt je daar ook niet door afgeleid.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-05 08:11
JukeboxBill schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:14:
Punkt kopen. Heeft geen podcast, maar dan wordt je daar ook niet door afgeleid.
Daar zal die vast wat aan hebben! Dat is net als "Geen telefoon kopen".
Wellicht is podcast geen afleiding voor hem, maar juist om te ontspannen of zijn kennis te vebreden, de een pakt een boek, de ander een podcast.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag 2 met de Light Phone II: uitgebreid testen in real-life gebruik. Na de eerste nacht is de batterij van 80% naar 11% gezakt. https://techfi.nl/light-phone-ii-long-read-review/3 Schiet gewoon niet op. Psychiater advies hoef ik ook niet, maar toch bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik bedoelde er geen aanstoot mee, beschouw het als niet gezegd.

Heb deze telefoon gekocht voor € 20 en kan er alles op wat nodig is en niets meer. De standby tijd is fenomenaal. Ik laad hem alleen op tijdens de lunch wanneer ik toch een boek lees. Een dag of twee niet opladen is geen probleem aangezien mijn schermtijd een half uur per dag is. Voor navigatie in de auto heb ik hem aan een snoer dus dat is ook geen probleem. In het weekend luister ik heel de dag podcasts en muziek en laad hem maandag pas weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
product: Motorola moto g24 power
Geen kleine telefoon, wel een grote accu. Als je alle onnodige apps verwijdert inclusief de Play Store/Play Services dan gaat de accu met gemak 5-6 dagen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Wil juist een kleine telefoon. Ik heb nog een oude sony xperia Z5 compact die misschien met een Lineage OS dienst kant doen. Bizar dat er eigenlijk alleen maar van die idioot grote telefoons worden gemaakt. Vroeger gingen die Nokia's toch heel lang mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Anoniem: 479106 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:54:
Wil juist een kleine telefoon. Ik heb nog een oude sony xperia Z5 compact die misschien met een Lineage OS dienst kant doen. Bizar dat er eigenlijk alleen maar van die idioot grote telefoons worden gemaakt. Vroeger gingen die Nokia's toch heel lang mee...
Ja, maar toen waren ze alleen voor bellen en sms. Nu is dat een bijzaak, en het besturingssysteem veel zwaarder om dat allemaal te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Anoniem: 479106 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:54:
Als het klein moet zijn: https://www.unihertz.com/...ar?variant=43998790484207
Er zijn ook wel kleinere rugged phones die misschoen kunnen voldoen aan je eisen: https://www.ruggedstore.be/nl/Robuuste-smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit topic draait nu half om mij. Het gaat niet om mij (persoonlijk) maar om de vraag of leven zonder smartphone te doen is en welke niet Android of apps telefoon er is om wel mee te kunnen bellen en podcasten. Dokters advies is niet nodig.

Ik kom uit bij de LightPhone II maar die krijgt helaas erg slechte reviews. Even uitproberen kan ook niet want niet terug te sturen. Jelly Star misschien, maar das toch weer android. Heeft iemand dit ding? Blijft over KaiOS met podcast appje. Maar ook hier weinig keus en duidelijkheid over welke dumbphone dan geschikt is... Lastig dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 07-04-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:53
Ik heb het in een parallel topic ook al gepost, maar een Apple Watch Ultra, of een andere goede 4g smartwatch met een solide accuduur. Altijd bij de hand (letterlijk), goed bereikbaar en genoeg functies maar geen afleiding. Bevalt mij de afgelopen 5 maanden enorm goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas anti apple en ik hou ook al niet van iets om mijn pols. (Verder ben ik heel makkelijk hoor!)😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Anoniem: 479106 schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:37:
Helaas anti apple en ik hou ook al niet van iets om mijn pols. (Verder ben ik heel makkelijk hoor!)😂
Er zijn ook Android varianten: categorie: Smartwatches

En als je het bandje van de smartwatch haalt heb je gewoon een klein apparaatje voor in je zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 14:50

superblaag

Mooi spul hoor!

Anoniem: 479106 schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:04: Jelly Star misschien, maar das toch weer android. Heeft iemand dit ding? Blijft over KaiOS met podcast appje. Maar ook hier weinig keus en duidelijkheid over welke dumbphone dan geschikt is... Lastig dus.
Geen star maar Jelly 2e gebruiker hier sinds zn release.

Ik gebruik het toestel als dual sim voor werk en privé.

Dikte valt echt mee door het formaat.

Accu gaat 1.5 á 2 dagen mee bij, voor mij, normaal gebruik.
(bank/WA/maps)
Bij weinig gebruik 3 tot 4 dagen.

Maar elke dag opladen vind ik ook geen probleem.

Ik heb wel een oude smartphone voor aan de wifi om makkelijker wat te doen en voor de zakelijke socials.

Groot voordeel van de Jelly is echt het formaat onderweg en toch alles kunnen regelen als het moet.
Voor je "plezier" gebruik je het toestel niet.

Aanrader als je wat wil minderen of kleiner wil.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-04 19:49
Ik zag dat de Light Phone 3 te preorderen is en dat die veel problemen van v2 oplost. AMOLED scherm, usb-c, groter scherm, grotere batterij, etc.

https://www.thelightphone.com/lightiii

Zijn er hier al mensen met een pre-order? Ik had ze nog gevraagd of er RCS ondersteuning komt, staat op de roadmap maar ze weten nog niet wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 00:06
Exact voor dit doel heb ik netguard eens aangepast
https://seniorfoon.be/apks/NetGuard.apk
Hiermee kun je kiezen wat wel en niet aan staat op uw android telefoon. En unlocken doe je door een irritant stukje tekst over te typen, waardoor het moeilijker wordt om aan te zetten. Maar in geval van... heb je wel nog altijd alles ter beschikking

• Marc3l
  • Laatst online: 22:11
Zit hier ook wel eens naar te kijken. Niet echt verslaafd maar pak wel vaker dan ik wil bij verveling/wachten/saaie momenten mijn telefoon. Op zich werkt de app 'digital detox' ook wel maar heb liever iets wat de 'struggle' groter maakt om hem juist niet te gebruiken i.p.v. harde blokkade.

Zijn zoals al geschreven niet heel veel opties, ik kwam wel op de Qin telefoons en net de Qin F21 pro besteld.
Ik kan nu nog steeds Google/surfen maar lijkt mij een stuk lastiger. Belangrijkste voor mij is Whatsapp en de Pocket Cast app en volgens mij kan dat op deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoobler
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Hoi, nieuw op dit forum.

Heb zelf ook veel gezocht naar zo'n soort telefoon. Gewoon een dumbphone waarmee je wel wat kunt beluisteren, en bij voorkeur ook navigatie heeft. Volgens mij bestaan die echter niet.

Er was in 2018 een initiatief voor een internetloze smartphone (de Galaxy J2 pro), maar niet beschikbaar in Nederland.

Je hebt verder de Punkt, een Zwitsers merk. Heeft geen podcastoptie maar wel navigatie. Lijkt wat op de Light Phone wat dat betreft. Voor een telefoon die niets kan zijn ze echter wel stervensduur.

Verder heb je Gabb en Wisephone. Qua formaat zijn het smartphones (niet helemaal wat je zoekt), en hebben volgens mij geen podcastmogelijkheden. Bovendien geen coverage in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Gisteren is de Qin F21 pro bezorgd, ik ben wel te tevreden tot nu toe.
PocketCast en Whatspp werkt er prima op, dat is voor mij het belangrijkste. Er zit geen Playstore op dus je moet de apps via APK bestanden erop zetten maar dat is zeer eenvoudig.

Er zit wel een touchscreen op maar schermpje is wel klein en niet fijn om te scrollen dus dat is juist goed.
Typen gaat via det toetsen, dus ook een gedoe.

Nu alleen kijken hoe lang de batterij meegaat.

Qin is van Xiaomi, ik weet niet of dat veilig is om een 2fa app daar op te zetten?

Telefoon is wel ietsjes groter dan ik verwacht maar nog steeds klein.
Voorbeeldje, naast een Google Pixel 4a wat nu een kleine telefoon is vergeleken met de huidige telefoons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38Almywxva6RxtK-EOVt80x2omY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ko8PU734Iocce3XurjrCTIW9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Marc3l schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:26:
Qin is van Xiaomi, ik weet niet of dat veilig is om een 2fa app daar op te zetten?
Wat ook een probleem is van de Qin F21 pro is updates. Heeft de telefoon uberhaupt een upgrade voorbij Android 11 gekregen en krijgt het nog beveiligingsupdates? Zo niet dan wordt met het internet verbinden een steeds groter risico zelfs zonder mogelijk dubieuze software op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
RepareerDroid schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:30:
[...]

Wat ook een probleem is van de Qin F21 pro is updates. Heeft de telefoon uberhaupt een upgrade voorbij Android 11 gekregen en krijgt het nog beveiligingsupdates? Zo niet dan wordt met het internet verbinden een steeds groter risico zelfs zonder mogelijk dubieuze software op het toestel.
Ah ja, wel goede inderdaad. Ik denk dan maar Android 14 erop zetten met een (GSI) rom.
Pagina: 1