De afgelopen ~10 jaar maak ik gebruik van een Logitech G19 toetsenbord. Helaas begint het toetsenbord steeds vaker kuren te vertonen en daarom ben ik opzoek naar een nieuw toetsenbord. Als de G19 nog nieuw gemaakt zou worden zou ik zonder twijfelen deze weer bestellen, maar helaas... Na 10 jaar een nieuw toetsenbord zal weer even wennen worden.
Het toetsenbord wordt voornamelijk voor simpele kantoor taken gebruikt. Zo af en toe speel ik nog een spelletje, maar dat is ondergeschikt. Het hoeft niet het snelste van het snelste te zijn.
Ik zoek een?
Ik zoek dus een nieuw toetsenbord ter vervanging van mijn G19. Daarbij hanteer ik de volgende criteria:
- Inclusief numpad;
- Verlichting (hoeft niet RGB, bij voorkeur helderheid wel instelbaar);
- Audio bediening op het toetsenbord met fysieke knoppen, niet FN-functie;
- Bedraad, geen gedoe met opladen;
- Polssteun aanwezig;
- Zwart of grijs van kleur.
Wat is je budget?
Ergens in de range €100,- tot €150,- ongeveer. Maar zeker niet meer dan €200,-.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Na lang de PW doorzoeken heb ik een shortlist van 3 toetsenborden. Echter liggen deze ook heel ver uit elkaar naar mijn idee. Van ~€50,- tot ~€150,- en ik weet eigenlijk niet zo goed wat wijsheid is. Mijn onderbuigevoel neigt naar de Corsair, maar anderzijds vraag ik mij af waarom ik zoveel geld zou uitgeven als ik ook voor ~€50,- een ander Logitech toetsenbord kan kopen...
Logitech G213: uitvoering: Logitech G213 Prodigy RGB Gaming Keyboard (Qwerty US)
Razer BlackWidow V3: uitvoering: Razer BlackWidow V3, Razer Green, Qwerty US, Zwart
Corsair K70: uitvoering: Corsair K70 RGB Pro (MX Brown, Qwerty US)
Hopelijk hebben jullie tips om mijn keuze te maken
Het toetsenbord wordt voornamelijk voor simpele kantoor taken gebruikt. Zo af en toe speel ik nog een spelletje, maar dat is ondergeschikt. Het hoeft niet het snelste van het snelste te zijn.
Ik zoek een?
Ik zoek dus een nieuw toetsenbord ter vervanging van mijn G19. Daarbij hanteer ik de volgende criteria:
- Inclusief numpad;
- Verlichting (hoeft niet RGB, bij voorkeur helderheid wel instelbaar);
- Audio bediening op het toetsenbord met fysieke knoppen, niet FN-functie;
- Bedraad, geen gedoe met opladen;
- Polssteun aanwezig;
- Zwart of grijs van kleur.
Wat is je budget?
Ergens in de range €100,- tot €150,- ongeveer. Maar zeker niet meer dan €200,-.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Na lang de PW doorzoeken heb ik een shortlist van 3 toetsenborden. Echter liggen deze ook heel ver uit elkaar naar mijn idee. Van ~€50,- tot ~€150,- en ik weet eigenlijk niet zo goed wat wijsheid is. Mijn onderbuigevoel neigt naar de Corsair, maar anderzijds vraag ik mij af waarom ik zoveel geld zou uitgeven als ik ook voor ~€50,- een ander Logitech toetsenbord kan kopen...
Logitech G213: uitvoering: Logitech G213 Prodigy RGB Gaming Keyboard (Qwerty US)
Razer BlackWidow V3: uitvoering: Razer BlackWidow V3, Razer Green, Qwerty US, Zwart
Corsair K70: uitvoering: Corsair K70 RGB Pro (MX Brown, Qwerty US)
Hopelijk hebben jullie tips om mijn keuze te maken
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com