Aankoopadvies nieuw toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
De afgelopen ~10 jaar maak ik gebruik van een Logitech G19 toetsenbord. Helaas begint het toetsenbord steeds vaker kuren te vertonen en daarom ben ik opzoek naar een nieuw toetsenbord. Als de G19 nog nieuw gemaakt zou worden zou ik zonder twijfelen deze weer bestellen, maar helaas... Na 10 jaar een nieuw toetsenbord zal weer even wennen worden.

Het toetsenbord wordt voornamelijk voor simpele kantoor taken gebruikt. Zo af en toe speel ik nog een spelletje, maar dat is ondergeschikt. Het hoeft niet het snelste van het snelste te zijn.

Ik zoek een?
Ik zoek dus een nieuw toetsenbord ter vervanging van mijn G19. Daarbij hanteer ik de volgende criteria:

- Inclusief numpad;
- Verlichting (hoeft niet RGB, bij voorkeur helderheid wel instelbaar);
- Audio bediening op het toetsenbord met fysieke knoppen, niet FN-functie;
- Bedraad, geen gedoe met opladen;
- Polssteun aanwezig;
- Zwart of grijs van kleur.

Wat is je budget?
Ergens in de range €100,- tot €150,- ongeveer. Maar zeker niet meer dan €200,-.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Na lang de PW doorzoeken heb ik een shortlist van 3 toetsenborden. Echter liggen deze ook heel ver uit elkaar naar mijn idee. Van ~€50,- tot ~€150,- en ik weet eigenlijk niet zo goed wat wijsheid is. Mijn onderbuigevoel neigt naar de Corsair, maar anderzijds vraag ik mij af waarom ik zoveel geld zou uitgeven als ik ook voor ~€50,- een ander Logitech toetsenbord kan kopen...

Logitech G213: uitvoering: Logitech G213 Prodigy RGB Gaming Keyboard (Qwerty US)
Razer BlackWidow V3: uitvoering: Razer BlackWidow V3, Razer Green, Qwerty US, Zwart
Corsair K70: uitvoering: Corsair K70 RGB Pro (MX Brown, Qwerty US)

Hopelijk hebben jullie tips om mijn keuze te maken _/-\o_

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik heb de Corsair K70 RGB.
Echt super tevreden mee.
Vroeger heb ik Microsoft en Logitech toetsenborden gehad, maar ik kan rustig zeggen dat ik Corsair vooralsnog de beste van allemaal vind.

Wellicht 1 kritiek puntje op de Corsair...
De toetsen liggen "op" het board en worden verder niet beschermd door de behuizing (dus niet verzonken ofzo).
Als je vaak je toetsenbord versleept (denk aan LAN party), dan kan je wellicht bij het in en uitpakken van je toetsenbord per ongeluk onbedoeld 1 of 2 keycaps lostrekken.

[ Voor 46% gewijzigd door GarBaGe op 05-04-2024 13:29 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik heb deze ; uitvoering: Razer Cynosa Lite (Qwerty US) prima ding !

Die was 'ooit' heel even €19,99 ; WiLLoW_TieN in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Toen gelijk 4 gekocht ;)

[ Voor 10% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-04-2024 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Misschien nog een beetje een out of the box keyboard:
uitvoering: Mountain Everest Max (MX Red, Qwerty US) Zwart
Ik maak er al een jaar met veel plezier gebruik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 14:55
Ik weet niet of de kleur voor jou relevant is, maar dit witte K70 is bij Alternate nog steeds spotgoedkoop uitvoering: Corsair K70 RGB Pro (Corsair OPX, Qwerty US) Wit

Ik heb deze voor de witte setup van mijn vriendin gehaald en het is echt een fijn bordje, met name de OPX switches die in dit model gebruikt worden. Voor kantoorwerkzaamheden zijn die een verademing en voor gaming zijn ze ook erg prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:40
Ik zou zelf eerst inlezen in de verschillende soort mechanische toetsen. Zo worden ze in verschillende kleuren aangegeven, met verschillende travel (en eventueel geluid).

Mechanische toetsenborden zijn namelijk best luid. Dat kan misschien voor sommige mensen een nadeel zijn (vooral voor andere huisbewoners zou dat verschil kunnen maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:48
Ah, ik zie dat de Logitech G915 nu ook in je budget valt.
Of de Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Qwerty US) Zwart of Logitech G915 TKL, GL Tactile, Qwerty US, Zwart.

Misschien voldoen die niet helemaal aan je eisen, maar een polssteun is vrij makkelijk los te kopen. Een silicone polssteun is vaak beter dan die met het toetsenbord wordt meegeleverd.

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 22:52
Ik zie dat je zowel membraan als mechanisch in je keuzes hebt meegenomen.
Heb je hier geen voorkeur in? Er zit namelijk een flink verschil in.

Het is ook zeker aan te raden om je in te lezen over de verschillen in switches, indien je dit nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Deze Cherry kost momenteel ( maar ) €59,90 incl. verzenden ; uitvoering: Cherry MX 2.0S RGB, MX Red, Qwerty US, Zwart Red switch

Hier voor €47,90 incl. verzenden ; https://www.levix.nl/cherry-mx-2.0s-zwart Brown switch

[ Voor 20% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-04-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
GarBaGe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:22:
Ik heb de Corsair K70 RGB.
Echt super tevreden mee.
Vroeger heb ik Microsoft en Logitech toetsenborden gehad, maar ik kan rustig zeggen dat ik Corsair vooralsnog de beste van allemaal vind.

Wellicht 1 kritiek puntje op de Corsair...
De toetsen liggen "op" het board en worden verder niet beschermd door de behuizing (dus niet verzonken ofzo).
Als je vaak je toetsenbord versleept (denk aan LAN party), dan kan je wellicht bij het in en uitpakken van je toetsenbord per ongeluk onbedoeld 1 of 2 keycaps lostrekken.
Het toetsenbord ligt altijd op dezelfde plaats, dus daar zal ik niet zoveel last van hebben. Maar wel goed om te overwegen dat de toetsen 'op' het bord liggen. Ik weet niet hoe lomp je moet zijn, maar ik kan soms onbedoeld wel eens lomp zijn :+ .
Als ik het goed zie heeft deze alleen media knoppen via de FN functie? Fysiek heeft voor mij echt wel de voorkeur namelijk.
theHoff schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:41:
Die had ik ook al gezien idd. Maar het spreekt mij toch minder aan met zo'n los gedeelte. Thanks voor de suggestie!
jazzozo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:14:
Ik weet niet of de kleur voor jou relevant is, maar dit witte K70 is bij Alternate nog steeds spotgoedkoop uitvoering: Corsair K70 RGB Pro (Corsair OPX, Qwerty US) Wit

Ik heb deze voor de witte setup van mijn vriendin gehaald en het is echt een fijn bordje, met name de OPX switches die in dit model gebruikt worden. Voor kantoorwerkzaamheden zijn die een verademing en voor gaming zijn ze ook erg prettig.
Goede om nog te benoemen, de rest is allemaal zwart, dus wit valt wat uit de toon :) . Wel een absurd prijsverschil voor een kleurverschil :o .
Ardjee schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:14:
Ik zou zelf eerst inlezen in de verschillende soort mechanische toetsen. Zo worden ze in verschillende kleuren aangegeven, met verschillende travel (en eventueel geluid).

Mechanische toetsenborden zijn namelijk best luid. Dat kan misschien voor sommige mensen een nadeel zijn (vooral voor andere huisbewoners zou dat verschil kunnen maken).
Daar zit ook een deel van de twijfel in. Online las ik vooral dat red of brown het beste zou passen t.o.v. het huidige toetsenbord. Het huidige toetsenbord is membraan als ik het goed heb. Dus een mechanisch toetsenbord is niet persé nodig voor mij geloof ik. Met andere huisbewoners hoef ik geen rekening te houden gelukkig.
SPee schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:22:
Ah, ik zie dat de Logitech G915 nu ook in je budget valt.
Of de Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Qwerty US) Zwart of Logitech G915 TKL, GL Tactile, Qwerty US, Zwart.

Misschien voldoen die niet helemaal aan je eisen, maar een polssteun is vrij makkelijk los te kopen. Een silicone polssteun is vaak beter dan die met het toetsenbord wordt meegeleverd.
Dat is ook zeker een goede overweging en maakt de opties ruimer. Ik ga eens kijken naar de genoemde toetsenborden.
wErudite schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:30:
Ik zie dat je zowel membraan als mechanisch in je keuzes hebt meegenomen.
Heb je hier geen voorkeur in? Er zit namelijk een flink verschil in.

Het is ook zeker aan te raden om je in te lezen over de verschillen in switches, indien je dit nog niet gedaan hebt.
Ik heb geen ervaring met mechanisch, dus geen idee om eerlijk te zeggen. Het huidige toetsenbord is membraan heb ik begrepen en dat voldoet al 10 jaar. Een deel van de twijfel zit daar ook in.
Bedankt voor de tip, maar bij deze ontbreken de multimedia knoppen helaas.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
theHoff schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:41:
Ook ik ben hier meer dan tevreden mee. Geweldige set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Na nog wat verder zoeken ben ik uitvoering: Corsair K55 RGB Pro XT (Qwerty US) tegengekomen. De reviews die ik vind zijn eigenlijk allemaal goed en het toetsenbord bevat alles wat ik nodig heb. Dus ik denk dat ik deze ga bestellen.

Pagina: 1