Alternatief Velux buitenzonwering / roluik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20:10
Wij hebben op onze slaapkamer een daglichtsysteem van Velux: hellend duo met een GPL MK06 met daaronder een vast dakraam GIL MK34 en dit 2x vast naast elkaar.
https://www.dakvenster.nl...3yNGbrEQmkuBoCIw8QAvD_BwE

Nu zijn we op zoek naar een volledig verduisterende zonwering (ivm nachtdiensten), bij voorkeur aan de buitenkant ivm de warmte. Dakraam zit in een 40 graden dak aan de noordzijde.
Iets van Velux is 1) meteen erg duur en 2) dan heb je 4 aparte systemen nodig voor de 4 ramen.

Zijn er mensen met ervaring buiten Velux om? Of zijn er bedrijven die hier iets voor aanbieden? Bijvoorbeeld buitenscreens voor Velux ramen op maat, die over meerdere dakramen heen kunnen?

Dakramen hoeven met verduistering dicht niet open te kunnen.
Misschien hadden we iets meer vooronderzoek moeten doen voordat we deze kochten, maar deze kwam qua maat het beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 21:16
als je echt donker wil hebben is een rolluik het beste velux heeft rolluiken special voor dakramen
zie hier een voorbeeld
https://www.jouwzonwering...ektrisch-rolluik-smg.html
en voor de binnenkant verduisterings rolgordijn
zie voorbeeld
https://www.dakraampje.nl...elux-dakraam-mk06-m06-306
met deze 2 heb je het meest verduisterend een screen is echt voor zonwering en laat nog wel veel licht door
zie voorbeeld
https://dakraamplaza.nl/v...kHJIHpEgDhbhoCmzIQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glennvr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 22:32
Wij hebben ook meerdere dakramen van Velux.

Wat voor ons prima werkt is de ‘zonwerende screen’ aan de buitenkant om met name warmte tegen te gaan. Deze rollen we in mei uit, en blijven op hun plek tot oktober. Daarnaast ook een verduisterend rolgordijn aan de binnenzijde (met cassette)

Helemaal donker.

Tip; neem ze wel van Velux. We hebben een aantal ramen met verduisterende rolgordijnen van het huismerk van Karwei, maar deze zijn het gewoon net-niet in vergelijking met de originele van Velux (duurzaamheid, stevigheid en gewoon net niet lichtdicht langs de randen).

En redelijk eenvoudig zelf te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-05 13:40
Vorig jaar hebben wij 2 dakramen geïnstalleerd, op de zuidkant, ook met de combo buitenzonwering (screen) en verduisterend gordijn binnen (alle van Dakea)
Ik doe ook nachtwerk en ben erg tevreden qua verduistering (en warmtewering), een rolluik zal sowieso donkerder zijn maar ik vind het persoonlijk het geld niet waard.

Het bedrijf achter Velux heeft ook nog goedkopere lijnen (Dakea, rooflite, luxtra) met vaak exact dezelfde maten voor binnengordijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 12:20
herian10 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:43:
als je echt donker wil hebben is een rolluik het beste velux heeft rolluiken special voor dakramen
Rolluiken werken idd prima al zijn ze wel aan de prijs. Houd er wel rekening mee dat als je 2 ramen strak naast elkaar hebt dit niet gaat passen, er is een minimum afstand benodigd tussen de ramen (10 cm zo uit mijn hoofd) omdat de rolluiken net iets breder zijn dan de dakramen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-05 16:51
Ik ben ook aan het orrienteren voor een rolluik het is wel een flinke investering. Bij Velux zijn ze duurder en bij partners die met Velux samen werken. Ik heb ze bij dakraamplaza het goedkoopst gevonden voor mijn dakraam type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:24
Wij hebben een solar rolluik boven van Velux. Bij ons geplaatst door Dakraamconcurrent. Erg tevreden over dat ding. Geen kabels etc. Hadden ook net geisoleerd dus dit vond ik wel zo makkelijk. Flinke investering. Bij ons rond de 2k. Maar ligt op de zonkant en dat raam werd loeiheet in de zomer en nu niet meer. Weet niet wat het scheelt in graden maar best wat denk ik. Hebben geen screen of iets dergelijks buiten de zonwering buiten.

[ Voor 42% gewijzigd door Davidrrr op 26-04-2025 10:07 ]

Pagina: 1