[feat] Vermogen AC-adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 22:03
1. Welk probleem ervaar je?
Bij het uitzoeken van een oplaadbaarapparaat (bv een laptop) wil ik ook rekening houden met wat ik al aan maximaal laadvermogen beschikbaar heb (bv via de monitor). Ik wil voorkomen dat ik het product niet kan gebruiken zoals ik wil.
Ook kan het me helpen om een meer energiebewuste keuze te maken

2. Waarom is dat een probleem?
Ik zoek informatie waar ik niet op kan filteren, maar die wel nodig is voor een goede productselectie.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Bij alle apparatuur die potentieel via een ander apparaat wordt gevoed.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Bij het filter "Vermogen AC-adapter" ook een slider voor de maximum waarde toevoegen.
Misschien kan een optie laadvermogen ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@mrdr Als we een laptop als voorbeeld nemen, wil je dus weten hoeveel stroom de laptop kan leveren over USB-C voor een externe monitor? Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdr
@Glaanie Goede suggestie ook, maar ik bedoelde wat anders.

Voorbeeld:
Mijn monitor kan via USB-C maximaal 70 Watt leveren.
Ik wil mijn nieuwe laptop continue kunnen gebruiken met alleen de monitor aangesloten.
Dan mag de laptop niet meer nodig hebben dan 70 Watt (gemiddeld).
Als de bij de laptop meegeleverde lader 65 Watt is, is dat een goede indicatie dat dit gaat lukken (als de laptop kan laden over USB-C)

Nu heeft het filter alleen een minimum-slider.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOuNAceIEfoP1_MYg1vUQHgGd_I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NR7hDiXqRANdHzCespQAxL2L.png?f=user_large

Ik zou graag een maximum-slider toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZEWggR2LYsE3clHRLWu_P_mPvk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q80ovvlLwnaM97Qct9OOufXu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@mrdr Ik snap wat je bedoelt, maar je maakt een aanname die niet perse 100% klopt. De meeste laptops kunnen prima terugschakelen naar een lager vermogen. Mijn Dell laptop waar ik op werk, wordt geleverd met een 130W USB-c adapter, maar het dock waar die op is aangesloten levert minder (ongeveer 90W) en die ik thuis heb nog minder, 65W geloof ik. In alle gevallen kan er prima geladen worden, alleen als ik de 90W en 65W aansluit, krijg ik een melding van Windows dat het laden trager gaat dan wat de laptop aankan. Nu is dat allemaal van Dell, dus misschien speelt dat wat fijner met elkaar. Maar kan ook zijn dat het allemaal zo hoort te werken.

Dat gezegd hebbende, ik heb er een min/max slider van gemaakt, dat is een kleine moeite. Maar kijk dus wel verder dan je neus lang is :) Sowieso zit je veilig als je netjes binnen de spec zit, dus zoals jij het al had bedacht. Maar een 'zwaardere' laptop hoef je dus niet perse meteen af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdr
@Glaanie Dank.

Dit topic is gesloten.