Tweedehands Tesla

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonDM
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-04-2024
Hallo iedereen,

Ik heb getracht een antwoord te vinden op mijn vraag via de zoekfunctie maar geraak er niet.

Ik ben aan het kijken om een tweedehands Tesla aan te schaffen. Mijn overweging is de volgende.

optie 1: LR AWD van 2019
optie 2: SR+ van 2021 met warmtepomp

Ik vind range belangrijk dus welk van deze twee opties levert me de beste range?

Bedankt om jullie ervaring te willen delen!

[ Voor 35% gewijzigd door SimonDM op 05-04-2024 08:13 ]

Beste antwoord (via SimonDM op 10-04-2024 16:00)

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 11:27
Er zijn verschillende factoren:
- Op papier gaat de LR verder. In de zomer helemaal. In de winter kan de warmtepomp wel een verschil maken voor de SR+. Maar beide gaan volgens velen toch gewoon 300km id winter.
- Batterij degradatie kan een rol spelen. Hoger/lager is afhankelijk van meerdere factoren.
In het algemeen hogere kms (dus meer laad onlaad cycli) en vaker supercharger gebruik kan leiden tot hogere degradatie. Maar niet altijd.
Als indicatie kan je kliken op de batterij % op scherm en dan gaat ie de km tonen. Zoek je de originele EPA waarde dan kan je zien wat de degradatie is (met extrapolatie)
- Ik zou in het algemeen voor de 2021 facelift gaan. Het is (vaak) beter in elkaar gezet, heeft matrix led, allerlei leuke gadgets (elek kofferbak, stuurverwarming, etc)

Zie hier nog meer info. Je kan ook je vraag daar stellen.
SirLct in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

En de googledocs
https://docs.google.com/s...sRgYhO0prM3BK4/edit#gid=0

[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 09-04-2024 14:36 ]

Life is too short to drive boring cars

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 11:27
Er zijn verschillende factoren:
- Op papier gaat de LR verder. In de zomer helemaal. In de winter kan de warmtepomp wel een verschil maken voor de SR+. Maar beide gaan volgens velen toch gewoon 300km id winter.
- Batterij degradatie kan een rol spelen. Hoger/lager is afhankelijk van meerdere factoren.
In het algemeen hogere kms (dus meer laad onlaad cycli) en vaker supercharger gebruik kan leiden tot hogere degradatie. Maar niet altijd.
Als indicatie kan je kliken op de batterij % op scherm en dan gaat ie de km tonen. Zoek je de originele EPA waarde dan kan je zien wat de degradatie is (met extrapolatie)
- Ik zou in het algemeen voor de 2021 facelift gaan. Het is (vaak) beter in elkaar gezet, heeft matrix led, allerlei leuke gadgets (elek kofferbak, stuurverwarming, etc)

Zie hier nog meer info. Je kan ook je vraag daar stellen.
SirLct in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

En de googledocs
https://docs.google.com/s...sRgYhO0prM3BK4/edit#gid=0

[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 09-04-2024 14:36 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimonDM
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-04-2024
Bedankt voor de info! Dat helpt me al aardig op weg. De vraag wordt nog wat ingewikkelder nu ik aan het bekijken ben hoe ik het best oplaad. Is het voordeliger om (gezien mijn werksituatie) om de drie dagen op te laden met zonne-energie of om elke dag 's nachts op het net te laden. Gratis energie vs mogelijks minder degradatie door dagelijks op te laden? Ik ga eens horen op de thread die u voorstelt.