mysterie met mijn toilet en waterleiding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxuaksu
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Mijn vraag

Vandaag is er een monteur langsgekomen om een nieuwe vlotter te installeren in de watertank. Zoals in de video te zien en te horen is ontlucht de vlotter zich om de minuut. Dit is heel vervelend. Ik werd er vanmiddag tijdens een dutje wakker van omdat de ontluchting zo luid is. De loodgieter gaf aan dat de waterdruk in de waterleiding te hoog is en dat hij hier zelf aan niets kan doen. Mijn eerste vraag is of dit klopt?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wat mij nu ook opvalt is dat mijn meterstand ook loopt wanneer de vlotter aan het ontluchten is. En nee, hetbis niet zo dat de er constant water in de tank wordt gevuld. Ik heb mezelf ingehouden en het toilet enkele uren niet gebruikt. De watertank was na 100 ontluchtingrn evenvol als eerst.

Wat is er hier aan de hand?

Hierbij een link naar mijn gdrive waar ik 2 videos heb toegevoegd:

https://drive.google.com/...ToNho-lVpGl8ZnvKn5GfgLvPr

Beste antwoord (via maxuaksu op 05-04-2024 06:57)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
Loopt je reservoir niet langzaam leeg zodat er steeds water bijgevuld moet worden?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Sinds wanneer... "ontlucht" de vlotterkraan zich?
Je hebt een bak water. Deze loopt leeg bij doorspoelen WC
Laat de vlotter door dan loopt het over de WC in.
De vlotter wordt dichtgedrukt doordat de spoelbak vol is.
Wat je kunt doen is het kraantje voor je spoelbak eens dicht te draaien. even 10 minuten te laten staan.. en dan weer wat over draaien.
ben benieuwd of je dan het zelfde hebt.

Ontluchten zegt al lucht.. en niet ik doe er wat water bij..

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
Loopt je reservoir niet langzaam leeg zodat er steeds water bijgevuld moet worden?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
Bij de meeste toiletten kun je het vulkraantje toch gewoon wat dichter draaien als de druk te hoog is?
Het geluid klinkt idd wel alsof er onder hoge druk een beetje water toegevoegd wordt.
Loopt de stortbak na spoelen wel vlot vol? En maakt dat ook dit "overdreven" sissende geluid? Kan ook zijn dat het kraantje juist al heel afgeknepen staat, dan krijg je soms ook zo'n hard geluid. Of een flex leiding die geknikt zit.

Is het niet zo dat de stortbak een beetje lekt/slecht afsluit? Want dan gaat er dus elke keer als de vlotter zakt gewoon weer een beetje water bij. Dat lekken kan druppelsgewijs gaan, zie je niet meteen, zeker niet als je doorspoelt en het lijkt na leeglopen te stoppen.
Dat is wat ik hier vermoed?

Kan je testen door na het doorspoelen de pot even helemaal af te drogen. Als het weer nat wordt heb je het probleem te pakken.

[ Voor 27% gewijzigd door GeeEs op 05-04-2024 06:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maxuaksu
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
OPGELOST! ik heb afgelopen nacht de centrale kraan dichtgedraait. Ik werd zojuist wakker en zag dat de reservoir zo goed als leeg was. Dus blijkbaar is de resservoir heel langzaam aan het lekken ergens. Hartelijk dank!

[ Voor 0% gewijzigd door maxuaksu op 05-04-2024 07:05 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:41
Mooi.
En tip voor de loodgieter, als de waterdruk al te hoog zou zijn... dan monteer je een volkraantje als die er niet zit. Dan schroef je die dicht. Als je zulke antwoorden van vaklui krijgt..

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:18
En sinds wanneer staat een wc spoelbak onder druk? Wat kunnen sommige vaklui toch goed uit hun nek kletsen.

Engineering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huks
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-12-2024
Als de loodgieter dit niet gratis komt oplossen (ervan uit gaan dat dit niet gebeurde voordat hij de nieuwe vlotter heeft geinstalleerd) probeer het dan eerst zelf... De bodemventiel zit er waarschijnlijk niet goed in.

Er zijn maar twee onderdelen de vlotter en een bodemventiel (die weer verbonden is met je doorspoelknop).. Je kan proberen deze eerst een beetje naar beneden te duwen. Ik heb het vermoeden dat de loodgieter per ongeluk een tikje heeft gegeven aan het bodemventiel tijdens het vervangen van je vlotter.
Pagina: 1