Problemen Ziggo modem na kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pibri
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-04 17:49
Vanmiddag kortsluiting gehad op de fase waar ook het Ziggo modem zit. Na de spanning er weer op te hebben gezet gebeuren er rare dingen. Ik gebruik oa wifi van het Ziggo modem, daar krijgen maar 2 app verbindingen, 4 niet.
Via utp kabel een wifi accespoint in de kamer maar daar krijgen ook niet alle apparaten verbinding, sommige wel, sommige kanllen er steeds weer uit.
Mijn camera op utp deed het eventjes maar nu ook niet meer.
Modem div keren minuut lang van de spanning gehad.
Het lijkt wel op ip conflicten of niet genoeg ip adressen of zou het modem stuk kunnen zijn.
Probeer ook met Ziggo te contacten, lukt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:56

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Krijg je wel een IP-adres op de apparaten die niet werken? Kun je bijvoorbeeld eens een ping -t laten lopen naar het IP-adres van jouw router om te kijken of de verbinding wel stabiel is (als je een IP-adres krijgt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:44
Pibri schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:27:
Vanmiddag kortsluiting gehad op de fase waar ook het Ziggo modem zit. Na de spanning er weer op te hebben gezet gebeuren er rare dingen. Ik gebruik oa wifi van het Ziggo modem, daar krijgen maar 2 app verbindingen, 4 niet.
Via utp kabel een wifi accespoint in de kamer maar daar krijgen ook niet alle apparaten verbinding, sommige wel, sommige kanllen er steeds weer uit.
Mijn camera op utp deed het eventjes maar nu ook niet meer.
Modem div keren minuut lang van de spanning gehad.
Het lijkt wel op ip conflicten of niet genoeg ip adressen of zou het modem stuk kunnen zijn.
Probeer ook met Ziggo te contacten, lukt nog niet.
0900-1884 als je je vaste lijn niet kunt gebruiken. Op zich niet raar indien je modem niet meer goed is.
Laat ziggo even kijken of de verbinding en je modem nog in orde zijn.
Ik ga er even vanuit dat het in een modem in bruikleen is en geen gekocht eigen exemplaar. Dan lijkt het me dat het vervangen wordt indien het kapot is. Maar ik besef net dat het ook de voeding kan zijn. Vervang die even als je een compatible apparaat hebt: gelijke spanning, polariteit en maat. Gelijke of hogere stroomsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-04 16:02

NSG

Je weet niks!

Ziggo heeft sinds kort de ‘ServiceScan’ wellicht levert dit een resultaat op:

https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/service/smart-troubleshooter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pibri
Nee apparaten die ik mis krijgen ook geen ip adres. Net of er maar een beperkt aantal ip adressen zijn. Ik ga verder met Ziggo, dankjulliewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
Lijkt me niet dat het aan de Ziggo box ligt anders zou geen enkel apparaat functioneren.
Heb je alles op dhcp staan?
Waarschijnlijk hebben sommige devices hun oude Ipadres behouden en zijn door de ZiggoBox aan andere device uitgegeven en dan heb je een ip conflict.

In dat geval moet je alles ven van de spanning halen inclusief de ZiggoBox,
Vervolgens breng je de Ziggobox weer online (wel wachten tot hij weer helemaal operationeel is) en dan een voor een je devices weer aanzetten.

Tip:
Vaste devices zoals AP's en camera's kun je beter een vast IPadres in de Ziggobox geven (Macadres koppelen aan een ipadres) dan krijg je dit soort problemen niet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pibri
Hard reset achterop modem heeft gewerkt.

Hier en daar iets ander ip adres dus lijst vaste ip adressen weer opnieuw maken. Maar alles draait weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Pibri schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:09:
Hard reset achterop modem heeft gewerkt.
...
Was dat de tip van ziggo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pibri
Nee mijn eigen idee. Maar Ziggo zal dat ook zeker adviseren als laatste mogelijkheid.
Alleen moet je je wifi weer instellen en hopen dat alles het oude ip adres krijg.

Goeie administratie van namen en wachtwoorden is dus wel belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Pibri schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:31:
Nee mijn eigen idee. Maar Ziggo zal dat ook zeker adviseren als laatste mogelijkheid.
Alleen moet je je wifi weer instellen en hopen dat alles het oude ip adres krijg.

Goeie administratie van namen en wachtwoorden is dus wel belangrijk ;)
Niet gebeld met Ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pibri
Nee dat zou de volgende stap zijn..
Pagina: 1