Vraag

• Thijs911
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 22:13
Hallo,
Ik wil een airco laten plaatsen in mijn toekomstige woning.Het idee is om de airco boven de trap te plaatsen. De buiten unit kan worden geplaats tegen de gevel aan het is een hoekwoning. De trap naar zolder daar zit een deur voor.
De vraag is zou de unit te gehele bovenverdieping kunnen kunnen koelen?
Welk merk raden jullie aan en hoeveel kw 3,5 of 5 ?
must is wel bedienbaar met de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmJn3IvikmB_nPq2BJ9zbhiU23Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdPcaWTQB8XxBOijr8Z3ibRI.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48
Thijs911 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:41:
De vraag is zou de unit te gehele bovenverdieping kunnen kunnen koelen?
Ja en nee. Als je de unit permanent laat draaien en een externe temperatuursensor gebruiky en een hele bak met blaasherrie acceptabel vindt, dan kun je de 3 kamers een eindje terugkoelen als de deuren open blijven. Controle over de temperatuur is minimaal.

Ik heb dit gehad in een woning. Het biedt comfort, maar echt geweldig is het niet. Als het echt warm was dan zette ik op de overloop een ventilator neer om de lucht extra richting kamers te sturen.

De reden is dat je gewoon niet goed koele lucht in de kamers krijgt terwijl de overloop zelf in een vrieskist verandert. En de binnenunit moet maximaal blazen om het in de kamers te krijgen.
Welk merk raden jullie aan en hoeveel kw 3,5 of 5 ?
5kW kan de binnenunit vrijwel niet kwijt
Ik zou multisplit nemen en daar waar je de binnenunit gepland had, leidingen aftakken richting de 3 kamers. Zit je alleen nog met (afschot voor) condensleidingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 04-04-2024 21:44 ]