ELAC SPR center 1 speaker werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:56
Mijn vraag
Vandaag kwam een door mij op Marktplaats gekochte center speaker binnen. Hij heeft 2 woofers en 1 tweeter. De rechter woofer lijkt niet te werken, er komt maar heel zacht geluid uit bij het afspelen van muziek. Ik heb de woofer losgeschroefd om te zien of er toevallig een draad loszat. Dat is niet het geval, de aansluiting is prima in orde. Via schoentjes op de speaker zelf en gesoldeerd op de printplaat met de filters. De capacitors op de printplaat zien er overigens ook goed uit en lekken niet en staan niet bol. De speaker zelf is onbeschadigd.

Ik heb de center aangesloten op een Onkyo TX-NR686 versterker.

Ik heb geen ervaring met centers. Is dit normaal gedrag? En zo niet, is er iets waar ik naar zou moeten kijken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Je zou voorzichtig de conus kunnen indrukken om te kijken of de woofer niet aanloopt. Ook zou je de woofers, kwa aansluiting kunnen omwisselen. Dan weet je of het aan het wisselfilter of de woofer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heb je hem al op een ander kanaal van je receiver getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
De conus is er niet, het zijn van die gladde speakers. Het wisselen is een goed idee. Eerst ga ik ook nog even op een andere poort testen. Dat is de eenvoudigste. Bedankt alvast allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50
Het kan een 2.5weg ontwerp zijn waarbij 1 woofer alleen lage tonen weergeeft door een extra low pass filter. Maar dan voel je hem wel trillen als je hem wat laag voedt (wel afhankelijk van of deze als large of small ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Ga ik ook testen van het weekend. Jammer dat ik online helemaal geen informatie kan vinden over de center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
@Hans C Welk typenummer heeft de speaker?. Ook vlakke speakers zou je kunnen testen om ze voorzichtig in het midden in te duwen.(toch?)

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er bij verzending wat fout is gegaan. Wat zegt de verkoper ervan?

Wat Jag zegt kan ook plausibel zijn, afhankelijk van het ontwerp.
Pagina: 1