Ravensoog schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:49:
Waar ik nu werk ligt er een enorm stigma op ambtenaren. Ook ben ik een aantal jaar geleden bij een detacheerbureau in de bouw op gesprek geweest. Deze hebben ook aangegeven niet vroeg in je carriere naar een gemeente te switchen omdat commerciele partijen je dan niet meer moeten hebben.
Die aannemer bedoeld te zeggen: shit daar gaat weer zo'n jonge kracht die 'veel voor weinig, nooit chagrijnig' als motto nog aangeleerd moet krijgen. En ergens zit er wat mij betreft ook nog een soort jaloezie in, in termen van 'hoe kan het dat je je werk gedaan krijgt in 36 uur', 'waarom kom je aan de kant van opdrachtgevers altijd op mooie projecten terecht, terwijl je bij opdrachtnemers maar moet slikken wat er aangenomen wordt', en oh ja nog zo een 'hoe kan het dat jullie 8,5% erbij krijgen van ons belastinggeld' (is trouwens net zo goed mijn belastinggeld

) Andersom hoor ik bij overheid nu wel eens: wat rijden ze toch altijd mooie autos bij aannemers. Het is maar net waar je belang aan hecht.
En je detacheerder dacht jou nog wel een paar jaar in zijn zak te hebben om te kunnen detacheren, maar ja bij gemeenten op dit soort functie gedetacheerd terecht komen lukt je haast niet. Aannemer daarentegen zijn nogal van de 'flexibele schil' .