Smart water temperatuur sensor + Smart water kraan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• johan1989
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-11 09:57
- Welke slimme temperatuursensoren zijn er op de markt om de temperatuur van mijn waterbuffervat te meten?
- Welke slimme water kranen zijn er op de markt om in leidingen te kunnen zetten om verschillende waterbuffervaten aan te sturen?

We hebben een OEG warmtepomp neer laten zetten. EINDELOOS gedonder met de loodgieter. Breek me de bek niet open. Het werkt nu redelijk, maar niet optimaal. Ik wil nu de niet efficiënte en vrij domme aansturing verwijderen en vervolgens met slimme sensoren en schakelaar in combinatie met Home Assistant het hele span aansturen.
Dan kan ik de warmtepomp vervolgens ook laten pompen op goedkope stroom tijden (Tibber dynamisch tarief)

Hiervoor heb ik temperatuur sensoren nodig die ik in het vat kan steken, maar die ook met Home Assistant werken.

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hebben die vaten meestal niet een plek waar je een 'probe' erin kunt duwen? Een ds18b20 bijvoorbeeld aan een ESP.

Voor 'slimme water kranen' kun je beter zoeken op magneetventielen dan op het woord kraan. Afhankelijk van het type (NO of NC) gaat het ventiel dicht als hij voeding krijgt (NO) of juist open (NC). Die kun je aansturen met een relaisbordje in combinatie met iets als een ESP. Maar het zou zelfs met slimme tussenstekkers kunnen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• johan1989
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-11 09:57
Genieten dit.
Dit was denk ik het kleine zetje dat ik nodig had!
DS18B20 zal allicht passen. Ze zijn ook nog cheap ass te koop op Aliexpress.

Vervolgens heb jij het over een ESP, maar daar haak ik af. Dan moet ik gaan coderen en daar ben ik te stom voor.
Maar ik zie dat je die DS18B20 wel kunt koppelen met slimme dingetjes, zoals de 'Shelly Plus AddOn'.
Dus ik denk dat dat het wordt, tenzij iemand nog andere ideeën heeft.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De Shelly is intern ook een ESP, alleen staat er al kant-en-klare software op.

Dat programmeren valt, mijnsinziens, wel mee. Met Esphome is het een kwestie van wat yaml kopiëren en her en der misschien een nummer van een pin veranderen. Met iets als ESPEasy doe je zelfs alles via een webinterface, niet echt lastiger dan een Shelly instellen vind ik.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• speedfreak007
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-05 21:09
Kan je je ervaring met de OEG warmtepomp even delen? Ik ben erdoor geïntrigeerd maar ik vind niemand die hem daadwerkelijk heeft staan.