Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ieniemienieme
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-05 19:41
Voor alle berichtgeving en meuk rondom Enshrouded.

Ik speel het zelf al een tijdje singleplayer en vroeg mij af of er meer geinteresseerden zijn?

De toevoeging van de Necromancer is weer een leuke uitbreiding van de base game :)

Ik heb wel het gevoel dat een sword and board build minder sterk is dan een Ranger of Mage build. Hoe denken anderen hierover?

Members only: Server
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door Ieniemienieme op 04-04-2024 12:46 ]

Never underestimate my incompetence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik hou deze game al een tijdje in de gaten, heb ‘m nog niet gekocht door een aantal zaken die ze eerst mogen oplossen. Heb begrepen dat je door te reloggen chests kunt blijven looten? Ik laat ze eerst nog met een verzameling patches komen voor ik er in duik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ieniemienieme
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-05 19:41
Het klopt inderdaad dat je eenvoudig kan farmen. Degene die mij bekend is (late game):
1. Unlock Kindlewastes Ancient Spire
2. Ga naar de Sun Temple (noord oostelijk)
3. Maak een Flame Altar aan het begin van de 'dungeon'
4. Ren naar de dichtstbijzijnde kist en loot deze
5. (optioneel) lockpick de andere kist vlakbij
6. Restart je server om weer bij je flame altar te spawnen met reset chests

Voor 30 euro op Steam krijg je wel een game waar je uren in kwijt kan. Pre-release betekend inderdaad wel dat er hier en daar nog bugs in zitten, maar er wordt wel vaak gepatcht

[ Voor 18% gewijzigd door Ieniemienieme op 04-04-2024 15:05 ]

Never underestimate my incompetence!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-05 08:59
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:34:
Ik hou deze game al een tijdje in de gaten, heb ‘m nog niet gekocht door een aantal zaken die ze eerst mogen oplossen. Heb begrepen dat je door te reloggen chests kunt blijven looten? Ik laat ze eerst nog met een verzameling patches komen voor ik er in duik. :)
Het is zoals Valheim. Je hebt een eigen los poppetje. En je kan zelf nieuwe werelden aanmaken en met datzelfde poppetje in de werelden spawnen.
In tegenstelling tot Valheim zijn deze werelden allemaal hetzelfde (geen procedural generated terrain). En inderdaad: alles wat buiten je basis invloedssfeer zit, zal weer hetzelfde zijn als je opnieuw je inlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Deze game vandaag aangeschaft met een maatje en gaan samen beginnen. Sinds de release al geintresseerd maar was steeds genoeg anders te spelen maar bleven aan deze game denken :P

Vanavond maar eens een Dedicated server opzetten en gezamelijk beginnen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gisteravond de hele avond gespeeld en damn wat vliegt de tijd hierdoor zeg.

Vind het ook echt ontzettend nice dat je gewoon je character mee neemt naar welke server je ook speelt en niet steeds alles opnieuw hoeft te doen. Nadat mijn maat offline ging gewoon nog even op mijn local game begonnen om de quests verder te doen. Op onze dedicated server wilde ik dat niet doen omdat dat voor hem dan ook weg is.

Het bouwen is wat mij betreft echt de beste manier van bouwen in zulke games. Enshrouded doet het voor mij op de beste manier dat ik in alle survival games persoonlijk gezien hebt. Het feit van snappen of niet snappen en daarbij een goeie overloop hoe het visueel allemaal aan elkaar hangt. Echt perfect gedaan.

Ook dat je gewoon 1 klein hout stukje van een muur bijv weer weg kan slaan ipv dat de hele muur verdwijnt enzo. Echt top.

Ben pas level 2 nog maar heb al een eerste boss verslagen. Kwam bij die boss aan op half health en had geen potions en bandages meer maar toch voor elkaar gekregen hem dood te meppen :P
Dikke Paarse 2h axe van hem gekregen en daar de eerste "Elixer" ofzoiets destroyed.

Weet nog niet zo goed wat ik met mijn skillpoints moet. Heb voor nu e skillpoints in Glider stamina gegooit omdat ik dat heel handig vind om te traversen. Denk dat ik voor een Battlemage wil gaan of Assassin/Archer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

De game is nu voor 20% sale op steam btw.

€23.99,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Echt een goeie game man. Het bouwen is echt zo insane vind ik vergeleken met andere survival games!
Wel jammer van sommige bugjes maar gelukkig waren die makkelijk op te lossen met een herstartje bijv o.i.d.

Inmiddels is mijn character level 10 en ben een Archer assassin van hem aan het maken.

De wereld is echt groots en het verbaasde me wat vaker dan ik van te voren had gedacht.

Vind het ook gewoon echt mega tof dat je bestaande gebouwen kan "opknappen" en er gewoon kan wonen.
Leuke projectjes kan je daarmee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oh toevallig een grote update vandaag :D

Enshrouded's second major update, "Melodies of the Mire", is out now!
This one brings a new area, new content, new features and more.

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 05-06-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Wel een toffe game inderdaad.
Magic users zijn wel sterker dan de andere builds, imo.

Bouw systeem is wel tof, alleen snap ik niet dat mensen bestaande gebouwen renoveren. Vind ik een heel klusje om alles netjes te maken. Dan liever van de grond af aan complete bouwwerken neerknallen.

Ik heb een plek bij wat heuvelplateaus en daar een mooi Spaans stekkie gebouwd. Zal eens even kijken of ik van de week even een filmpje kan plaatsen. Is toch wel tof als je je eigen plek hebt (kunnen afbouwen). Al merk ik dat ik natuurlijk net weer tegen een grens aan zit met mijn flame Altar eaardoor verdere uitbouw niet mogelijk is (of ik moet verticaal bouwen). Ben inmiddels max level, heb de beste glider ook al. Heb tevens ook al een poosje niet meer gespeeld. Nu even Yakuza proberen uit te spelen en dan weer hier naar toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Ik heb Enshrouded deze week gekocht.

Ik heb nu 2 avonden gespeeld. Hieronder mijn eerste indruk voor wie de game volgt en twijfelt over de aanschaf.

Character creation: heb hebt niet allerlei sliders om je ogen, kaaklijn, mond, neus etc groter/kleiner/smaller/breder te maken, maar je kiest uit een aantal presets, die je dan vervolgens kunt aanpassen met een ander kapsel, gezichtsbeharing, huidskleur, haarkleur etc. Alleen het hoofd is aanpasbaar, geen opties voor een andere lichaamsbouw of lengte. Als je een stoppelbaardje wilt moet je goed opletten welk hoofd daar goed bij past. Sommige presets hebben een bredere kaaklijn waardoor een deel van de stoppelbaard wegvalt en dan heb je een funky bakkebaard.

Nadat je je eerste level hebt gehaald krijg je een skillpoint die je kunt besteden aan een skill in een zeer uitgebreide skilltree. In het begin had ik iets van wow, wat veel, wat moet ik in hemelsnaam kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9nOlRA4smS_S1ya0818RI7Xk9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qKD0xR3PwwkRLaJtYab4hW7Q.png?f=fotoalbum_large

Maar als je de skills rustig doorleest is het wel duidelijk allemaal wat voor voordeel ze geven. Je kunt hiermee je character helemaal aanpassen aan je gewenste speelstijl.

Het klopt wat Ieniemienieme zegt, met een magic wand kun je heel makkelijk vijanden kiten. Ze zijn niet erg slim :) Wanneer ze in de buurt komen, staan ze stil en vallen ze na een seconde met hun wapen aan. als je dus de hele tijd achteruit loopt en met je magic wand op ze afvuurt raken ze je nooit en kun je ze rustig killen. Ik hoop dat ze de AI wat slimmer maken en dat ze je magic attacks blocken wanneer je van een afstandje op ze schiet, dat zou het wel wat uitdagender maken.

Het bewegen in de game voelt erg lekker, je rent vlot, springt soepel, en vooral als je die glider, grappling hook, en double jump hebt unlockt ben je nog mobieler.

De game doet me erg denken aan Vallheim maar dan in een kleurigere wereld. Tot je in de shroud komt :)
Ik heb Vallheim niet zo veel gespeeld omdat de Noorse mythologie me niet pakte. Maar deze game met de typische fantasy setting spreekt me erg aan!

Dat de map steeds dezelfde is is wel jammer. Dat was nou juist zo gaaf bij Vallheim, dat je steeds een andere prodedural generated map hebt. Dan kun je eeuwig blijven verkennen. Ik hoop dat er in Enshrouded ook zo'n systeem komt in de toekomst, als is het een aparte game mode zodat spelers zelf kunnen kiezen tussen de 'official' map en een custom map ofzo

Het bouwen werkt inderdaad erg fijn! In het begin is je gebiedje wat klein maar zodra je je flame shrine hebt geupgrade wordt het een heel stuk groter. Ook erg fijn dat je niet alleen de hoogte in kunt bouwen, maar ook de grond in kunt uitbreiden door een kelder te graven :D

Ik heb tot nu toe alleen nog maar in een private wereldje gespeeld, zijn er mensen die dit spel nog actief spelen?
Lijkt me leuk om samen met anderen aan te klooien :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rupus op 09-08-2024 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Zo, wat een lekkere game is dit! Ik heb hier afgelopen weekend aardig wat uren in gestoken, mijn character is ondertussen level 10.

Wat het leuk maakt is dat je steeds weer iets nieuws unlockt. Je hebt quests om andere surviviors te zoeken en te redden, dat zijn npc's die je extra crafting opties geven. Daarmee kun je dan betere armor maken, of nieuwe types bouwblokken voor je basis, of potions etc.

Ook kom je er gaande weg achter hoe ontzettend gigantisch groot de map is! Ik heb nu een heel stuk (voor mijn gevoel) verkend, maar al sik dan op de map kijk waar ik tot nu toe geweest ben, is dat maar een klein vlekje op een verder nog grotendeels onverkende kaart, wat dan nog donker/leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[ Voor 39% gewijzigd door Ricmaniac op 06-11-2024 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zijn blijkbaar ook nieuwe twitch drops actief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4tqP0gfJcSRSKiQfOagk9rppZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dGgdRBj883TrtzJecNSC2Uhi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:00

ResuCigam

BOFH

Ik heb de game ook recent gekregen en ik ben zeer onder de indruk tot nu toe. Binnenkort maar eens een dedicated server opzetten.

Oh ja, er zijn ook weer nieuwe (cosmetische) Twitch drops voor de liefhebbers.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 13:54
Vanavond ga ik samen met wat vrienden deze game proberen. Wij hebben al eerder conan exciles, ark survival en ook valheim gespeeld afgelopen jaren. Veel van deze games verliezen wij onszelf enorm in het bouwen, dus ik hoop dat onze pc's dit aan gaan kunnen.

Is er iemand met wat ervaring qua bouwen en verlies van FPS? Valheim was hierin namelijk hopeloos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

FlowChef schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:41:
Vanavond ga ik samen met wat vrienden deze game proberen. Wij hebben al eerder conan exciles, ark survival en ook valheim gespeeld afgelopen jaren. Veel van deze games verliezen wij onszelf enorm in het bouwen, dus ik hoop dat onze pc's dit aan gaan kunnen.

Is er iemand met wat ervaring qua bouwen en verlies van FPS? Valheim was hierin namelijk hopeloos....
Mijn groep had hier geen last van met deze game maar wij hebben allemaal ook wel redelijke pc's.

Maar je bent in voor een threat :) dit is wat mij betreft de beste game van al die survival games als het puur op bouwen aan komt.
Hoe je elk blokje kan aanpassen en dan grafisch ook mooi wordt aangesloten aan elkaar. Het ziet er echt super goed uit.

Ik heb de game een tijdje niet gespeeld. inmiddels zijn er alweer wat grote patches geweest maar wij gaan denk ik weer eens een volledige playtrough doen wanneer 1.0 gewoon uit komt ergens in lente 2026.

Desondanks kan je nu al ontzettend veel plezier hebben met deze game hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 13:54
Ricmaniac schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:24:
[...]

Mijn groep had hier geen last van met deze game maar wij hebben allemaal ook wel redelijke pc's.

Maar je bent in voor een threat :) dit is wat mij betreft de beste game van al die survival games als het puur op bouwen aan komt.
Hoe je elk blokje kan aanpassen en dan grafisch ook mooi wordt aangesloten aan elkaar. Het ziet er echt super goed uit.

Ik heb de game een tijdje niet gespeeld. inmiddels zijn er alweer wat grote patches geweest maar wij gaan denk ik weer eens een volledige playtrough doen wanneer 1.0 gewoon uit komt ergens in lente 2026.

Desondanks kan je nu al ontzettend veel plezier hebben met deze game hoor.
Het was een leuke sessie van 3 uur. De meesten moesten wel erg wennen aan het bouwen en de hotkeys daarvan. Maar was absoluut een succes. Daaropvolgend direct maar een server gehuurd. Daar gaan we weer!

Ben wel benieuwd, als 1 iemand een quest doet is dat voor iedereen dan gecompleet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

FlowChef schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:05:
[...]

Het was een leuke sessie van 3 uur. De meesten moesten wel erg wennen aan het bouwen en de hotkeys daarvan. Maar was absoluut een succes. Daaropvolgend direct maar een server gehuurd. Daar gaan we weer!

Ben wel benieuwd, als 1 iemand een quest doet is dat voor iedereen dan gecompleet?
Mja de quests werken een beetje vervelend nog. De quest progressie is zeg maar voor de server. niet voor je character. Dus ja hij is dan voor iedereen complete maar als je met je character op een lokale game gaat spelen dan moet je alles nog doen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 12:09

Insehh

Define good enough.

Bij ons is dat nogal bijzonder, ik speel zelf wat meer dan de rest. Dus ben bewust Spires en Quests met rust aan het laten zodat ik ze kan doen met de rest. Maar het exploren, alvast mats farmen e.d. gaat eigenlijk dikke prima.

Zijn pas weekje begonnen, en als Valheim enthusiasts is deze game echt perfect in ons straatje. Ik durf zelfs te zeggen: Nog wat beter dan Valheim. :-)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Insehh schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:00:
Bij ons is dat nogal bijzonder, ik speel zelf wat meer dan de rest. Dus ben bewust Spires en Quests met rust aan het laten zodat ik ze kan doen met de rest. Maar het exploren, alvast mats farmen e.d. gaat eigenlijk dikke prima.

Zijn pas weekje begonnen, en als Valheim enthusiasts is deze game echt perfect in ons straatje. Ik durf zelfs te zeggen: Nog wat beter dan Valheim. :-)
Nice! zo ervaarde ik het ook :) vind het toffer dan valheim.
Maar zou ze ook weer niet exact vergelijken ondanks dat de essentie vrijwel hetzelfde is.

Valheim is ook wel uniek in zijn eigen stijl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit ziet er wel weer cool uit hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Deze boy gaat het weer verder spelen als het 1.0 is. Al ben ik er inmiddels ook wel een half jaar vanaf gebleven.

Maar speel het vaak even om de feel te krijgen. Maar vind het zonde om dan meteen alweer te spelen. Is wat anders dan met Valheim waar ik al w 2 keer een nieuw poppetje heb aangemaakt. Daar voelt se replayability toch anders.

Maar het bouw in Enshrouded gaat zo lekker.
Pagina: 1