Ik heb Enshrouded deze week gekocht.
Ik heb nu 2 avonden gespeeld. Hieronder mijn eerste indruk voor wie de game volgt en twijfelt over de aanschaf.
Character creation: heb hebt niet allerlei sliders om je ogen, kaaklijn, mond, neus etc groter/kleiner/smaller/breder te maken, maar je kiest uit een aantal presets, die je dan vervolgens kunt aanpassen met een ander kapsel, gezichtsbeharing, huidskleur, haarkleur etc. Alleen het hoofd is aanpasbaar, geen opties voor een andere lichaamsbouw of lengte. Als je een stoppelbaardje wilt moet je goed opletten welk hoofd daar goed bij past. Sommige presets hebben een bredere kaaklijn waardoor een deel van de stoppelbaard wegvalt en dan heb je een funky bakkebaard.
Nadat je je eerste level hebt gehaald krijg je een skillpoint die je kunt besteden aan een skill in een zeer uitgebreide skilltree. In het begin had ik iets van wow, wat veel, wat moet ik in hemelsnaam kiezen.
Maar als je de skills rustig doorleest is het wel duidelijk allemaal wat voor voordeel ze geven. Je kunt hiermee je character helemaal aanpassen aan je gewenste speelstijl.
Het klopt wat Ieniemienieme zegt, met een magic wand kun je heel makkelijk vijanden kiten. Ze zijn niet erg slim

Wanneer ze in de buurt komen, staan ze stil en vallen ze na een seconde met hun wapen aan. als je dus de hele tijd achteruit loopt en met je magic wand op ze afvuurt raken ze je nooit en kun je ze rustig killen. Ik hoop dat ze de AI wat slimmer maken en dat ze je magic attacks blocken wanneer je van een afstandje op ze schiet, dat zou het wel wat uitdagender maken.
Het bewegen in de game voelt erg lekker, je rent vlot, springt soepel, en vooral als je die glider, grappling hook, en double jump hebt unlockt ben je nog mobieler.
De game doet me erg denken aan Vallheim maar dan in een kleurigere wereld. Tot je in de shroud komt

Ik heb Vallheim niet zo veel gespeeld omdat de Noorse mythologie me niet pakte. Maar deze game met de typische fantasy setting spreekt me erg aan!
Dat de map steeds dezelfde is is wel jammer. Dat was nou juist zo gaaf bij Vallheim, dat je steeds een andere prodedural generated map hebt. Dan kun je eeuwig blijven verkennen. Ik hoop dat er in Enshrouded ook zo'n systeem komt in de toekomst, als is het een aparte game mode zodat spelers zelf kunnen kiezen tussen de 'official' map en een custom map ofzo
Het bouwen werkt inderdaad erg fijn! In het begin is je gebiedje wat klein maar zodra je je flame shrine hebt geupgrade wordt het een heel stuk groter. Ook erg fijn dat je niet alleen de hoogte in kunt bouwen, maar ook de grond in kunt uitbreiden door een kelder te graven
Ik heb tot nu toe alleen nog maar in een private wereldje gespeeld, zijn er mensen die dit spel nog actief spelen?
Lijkt me leuk om samen met anderen aan te klooien
[
Voor 5% gewijzigd door
Rupus op 09-08-2024 11:27
]