Meest onverwoestbare computermuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasvaak2
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-07 20:15
hallo allen,

Voor een jongere zoek ik de meest onverwoestbare muis. Deze persoon heeft heftige tics en daarmee zijn helaas al enkele muizen versleten.

Nu kan ik niet direct een zeer stevige (bijvoorbeeld stalen behuizing) vinden; Hebben jullie tips waar te zoeken?

Mvg,

Pepijn

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:18
pak een relatief goedkope muis die wel stevig is - zelfs de duurste muis kan kapot, en muis van 15 euro vervangen is minder erg dan een van 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
99ruud99 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:32:
pak een relatief goedkope muis die wel stevig is - zelfs de duurste muis kan kapot, en muis van 15 euro vervangen is minder erg dan een van 150 euro.
Logitech basic muisje in bulk kopen. die werken prima en zijn redelijk stevig. BV https://www.conrad.nl/nl/...sen-1000-dpi-1948150.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:46
Ik zou het zoeken in de hoek van muizen die in kantooromgevingen gebruikt worden.
Deze zijn vaak relatief goedkoop maar toch ook wel degelijk.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

RedFox

Heb je een OV ofzo?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:45
Je geeft niet veel informatie hoe de muizen stuk gaan. Ik ga er daarom maar even vanuit dat ze van tafel gesmeten worden. Over een andere boeg daarom: een muis vastgemaakt (gelijmd?) aan een dunne vingerloze handschoen?

Als hij er simpelweg mee op tafel slaat helpt dit natuurlijk niets.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Misschien wat out of the box, maar wellicht een trackball muis nemen en die vast polymaxen aan het bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

99ruud99 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:32:
koop eentje van de Action van slechts 1,99 Euro :)

*knip* off topic

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 04-04-2024 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Galaxis schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:41:
Misschien wat out of the box, maar wellicht een trackball muis nemen en die vast polymaxen aan het bureau?
Zo out-of-the-box is dit niet, trackballs worden vaak gebruikt in de gehandicaptenzorg voor mensen die niet in staat zijn een muis goed te bedienen.

Om een echt goede suggestie te doen zou het handig zijn om uitgebreidere requirements te horen - wat moet het apparaat allemaal kunnen (de meest onverwoestbare zijn vaak vrij karig qua features, alleen bal plus twee of misschien drie knoppen - wil je bijv een scrollwiel/ring, dan moet je concessies doen) en wat qua motoriek allemaal (on)mogelijk is.

Ik zou voor stevig maar volle features kijken naar de Kensington Expert Mouse (ondanks naam is dit een trackball), maar als het degelijker moet zou je bijv op Ali iets als "Panel Mount Industrial Embedded Trackball Mouse Mechanical" kunnen overwegen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10

Yucon

*broem*

Zou je het niet beter zoals gezegd juist in heel goedkope muisjes zoeken. Je zegt niet hoe ze kapot gaan, maar ik weet niet of het echt zo'n goed idee is om in zo'n geval iemand een keiharde stalen muis te geven. Dat heeft ook z'n nadelen.

Kun je het trouwens niet in precies de andere richting zoeken? Zou een normale muis met een schuimjasje (plakmateriaal) het niet net zo goed overleven?

[ Voor 24% gewijzigd door Yucon op 04-04-2024 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*knip* hiervoor zijn topicreports

[ Voor 40% gewijzigd door br00ky op 04-04-2024 13:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* off topic

[ Voor 89% gewijzigd door br00ky op 04-04-2024 13:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Bij ons (gehandicaptenzorg) hebben we ook wat locaties waar -alles- kapot gaat en daar hebben we gewone goedkope standaard HP muisjes (X500) en ja die gaan wel kapot maar dat was goedkoper dan dure muizen. Plus hoe steviger de muis hoe meer impact voor de omgeving, ofwel een HP muis tegen een ruit is hoogstens kapotte muis maar stalen muis oid. tegen een ruit of begeleider is vaak minder wenselijk.

*knip* off topic

[ Voor 215% gewijzigd door br00ky op 04-04-2024 14:06 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* off topic

[ Voor 91% gewijzigd door br00ky op 04-04-2024 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

@Klaasvaak2 kan je een situatieschets geven van wat de muis moet doorstaan en waar deze voor wordt gebruikt?

Word de muis op het bureau geslagen? Fijngeknepen? Kabel kapotgetrokken?
Word er mee gegamed of iets anders mee gedaan waarbij een goede sensor bijvoorbeeld wel belangrijk is?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

*knip* off topic

[ Voor 190% gewijzigd door br00ky op 04-04-2024 13:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 09:08
Kijk eens naar een muis met trackball, niet perse heel degelijk qua ontwerp maar deze hoef je niet te bewegen en dus ook niet perse stevig vast te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vervolgtopic: op zoek naar onverwoestbaar bureau/monitor/computerbehuizing etc... :X

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Ik sluit mij helemaal aan bij diegenen die al hebben gezegd dat je dan gewoon een kantoormuis moet halen... zijn betaalbaar, weinig fratsen eraan en ook licht van gewicht en robuust. De Logitech M90 muizen liggen hier op sommige werkplekken al bijna 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Een trackball is ook niet altijd een oplossing, ik heb een Logitech Marble Mouse (810-000767) en daar kun je de bal er zo uitpakken om de 'glijpootjes' schoon te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 04-04-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasvaak2
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-07 20:15
Ik snap jullie vragen;

Ja het betreft vooral de de muis 'geklopt wordt'. Daarmee bedoel ik dat er hard mee op de muismat wordt geslagen waarbij plastic onderdelen er sneller afvliegen. Ook volgt er enig gebijt in de muiskabels, maar dat is lastig te voorkomen lijkt mij. (wellicht extra krimpkousjes).

Eventuele goedkope muizen zou kunnen maar dan blijf je toch snel aan vervangen.
Daarom de vraag voor bv metalen behuizing (zou technisch mogelijk moeten zijn?).

Thnx 4 alle snelle replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:18
Logitech MX500.
Ik heb nog de originele muis uit 2003.
Doet het nog steeds en wordt dagelijks nog gebruikt...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

GarBaGe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:48:
Logitech MX500.
Ik heb nog de originele muis uit 2003.
Doet het nog steeds en wordt dagelijks nog gebruikt...
En jij slaat hem ook al 21 jaar dagelijks met geweld tegen je bureau/muismat? Want daar moet de gezochte muis tegen kunnen...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:31
Klaasvaak2 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:13:
Ik snap jullie vragen;

Ja het betreft vooral de de muis 'geklopt wordt'. Daarmee bedoel ik dat er hard mee op de muismat wordt geslagen waarbij plastic onderdelen er sneller afvliegen. Ook volgt er enig gebijt in de muiskabels, maar dat is lastig te voorkomen lijkt mij. (wellicht extra krimpkousjes).

Daarom de vraag voor bv metalen behuizing (zou technisch mogelijk moeten zijn?).

Verleg je daarmee niet het probleem? Als de muis niet kapot gaat beschadigd het bureau wel. Als twee objecten botsen loopt het zachtste materiaal schade op.

Voor de kabels kan je eens kijken naar zoiets: https://bunnymansions.nl/...s/gevlochten-kabelsleeve/. Deze hebben wij tegen een kabel-hatende papegaai, kan mij voorstellen dat je met een beetje Google ook sterkere alternatieven kan vinden die vertragend werken voor een mens.

Off-topic: ben wel benieuwd wie en vooral waarom iemand besluit te gaan knagen op de kabel van zijn muis. Of waarom je die überhaupt kapot zou rammen op het bureau.

[ Voor 23% gewijzigd door IceFox op 05-04-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:29

Kheos

FP ProMod
IceFox schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:27:
[...]
Off-topic: ben wel benieuwd wie en vooral waarom iemand besluit te gaan knagen op de kabel van zijn muis. Of waarom je die überhaupt kapot zou rammen op het bureau.
zie topic start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:18
[...]

Verleg je daarmee niet het probleem? Als de muis niet kapot gaat beschadigd het bureau wel. Als twee objecten botsen loopt het zachtste materiaal schade op.

...
Ja, zo'n stalen behuizing zou wel eens meer problemen kunnen geven dan het oplost.
Wat als de persoon in kwestie besluit de muis vliegles te geven.
Een stalen muis kan veel schade veroorzaken in een kamer.... Een plastic muis een stuk minder....

Wellicht een compromis proberen te vinden tussen een muis die lang genoeg mee gaat maar tevens niet te duur is.
Wellicht is een EUR 20 muis die ieder jaar vervangen moet worden een mooi compromis?
Ik heb geen flauw idee hoe vaak de muizen nu sneuvelen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:44
Als alternatief werd een (vast te lijmen) trackball genoemd. Je reageert er niet op of dat een optie is? De bal zit welliswaar los maar oppakken en op de ondergrond slaan kan dan in ieder geval niet.

Bij mij ging een (Wacom) tekentablet door het hoofd. Die heb je niet in de hand vast, maar alleen de pen. Risico dus dat het pannetje kapot gaaf en vervangen moet worden. Onderaan de streep is een goedkope muis telkens vervangen echter waarschijnlijk goedkoper. Tenzij een pen door de tics en de wijze waarop het vast wordt gehouden minder kwetsbaar is. Nadeel is denk ik dat je ook een nieuwe werkwijze moet aanleren, navigeren met een tekentablet is nu eenmaal anders dan met een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Voor de kabels kan je eens kijken naar zoiets: https://bunnymansions.nl/...s/gevlochten-kabelsleeve/. Deze hebben wij tegen een kabel-hatende papegaai, kan mij voorstellen dat je met een beetje Google ook sterkere alternatieven kan vinden die vertragend werken voor een mens.

Tja Gilles des la Tourette, ASS met verstandelijke beperking, alleen een verstandelijke beperking, etc.
Bij de laatste twee zijn tics of dwanghandelingen vaak een manier van veiligheid creëren bij een onbekende situatie of gebeurtenis even heel basaal uitgelegd. Of gewoon een uiting van onmacht/boosheid.

Los je het muis probleem op dan is de kans reël dat er iets anders voor in de plaats komt.
Ik heb een dame begeleid die brak haar hoofdtelefoon door midden. Het maakt daarbij niet uit of dat ding van staal was of van de Action maar hij ging doormidden binnen een week, dan maar een goedkope. Beter voor haar, de omgeving en onder aan de streep ook goedkoper :X

Maargoed blijft allemaal extreem persoon specifiek dus misschien dat diegene waar de TS het over heeft heel anders in elkaar zit en bv uit plezier met de muis slaat en gewoon sterk is en tijdens het kijken van een YT filmpje op de kabel kauwt :)
Dan zou een stevige muis en een deskmat nog een oplossing zijn om te dempen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:56
Muis aan een draadje en dan zorgen dat die ergens aan gefixeerd zit. Kan de muis ook niet vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

wokkelz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:07:
Muis aan een draadje en dan zorgen dat die ergens aan gefixeerd zit. Kan de muis ook niet vallen.
En vallen was niet het grootste probleem. Ook als ie aan een draad zit kan ermee op het bureau / de muismat gemept worden.

offtopic:
Hoe moeilijk is het toch om gewoon even het topic door te lezen alvorens toe te geven aan de oerdrift om maar een reactie in te tikken?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Is het geen idee om in plaats van een stalen muis, een muis met een zachte coating waarbij geen onderdelen af kunnen breken te kopen? Zoiets als dit?

https://ergo2work.nl/pure...3u2QSNEAQYASABEgLXNPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 23:12
ruftman schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:59:
Is het geen idee om in plaats van een stalen muis, een muis met een zachte coating waarbij geen onderdelen af kunnen breken te kopen? Zoiets als dit?

https://ergo2work.nl/pure...3u2QSNEAQYASABEgLXNPD_BwE
Ik denk dat draadloos niet gewenst is.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Een externe USB Touchpad met dubbelzijdig plakband eronder: v&a aangeboden: Wacom Intuos Comic Black Pen & Touch Medium

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Christoxz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat draadloos niet gewenst is.
Ze hebben ook een versie met draad:
https://ergo2work.nl/purekeys-medische-muis-bedraad-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
bazzemans schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:18:
Bij mij ging een (Wacom) tekentablet door het hoofd.
No pun intended? :P
Die heb je niet in de hand vast, maar alleen de pen.
Je hebt ook modellen die touch ondersteunen, dan kan de pen in de la blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klaasvaak2 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:13:
Ik snap jullie vragen;

Je gaat niet in op suggestie voor een trackball. Als ik "gebijt in de muiskabels" lees, lijkt me een in het bureaublad ingebouwde hufterproof trackball (met dus weggewerkte kabels) geen slecht idee namelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:49
Mijn suggestie:

1. een zo goedkoop mogelijke draadloze muis
2. een XXXL zachte stoffen muismat
3. bij controllers heb je zo van die opkleefbare grips; ik zou er zo'n dingen op kleven. je kan die dan over de linker en de rechter muisknop kleven (zodat die er niet zo snel af vliegen.) Aan de onderkant niet veel aan te doen helaas, maar dat zou de muismat misschien wat oplossen?

Ik denk dat trackball lastig gaat zijn, zeker om dat goedkoop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Google eens naar industriële muis, deze zijn geschikt voor gebruikt in de industrie en kunnen tegen vocht, water en zijn vaak een stuk steviger.
Pagina: 1