Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:05
Goedemorgen, ik bezit op dit moment een 40 Inch Ultrawide-monitor --> uitvoering: HP Z40c G3 (1 jaar garantie) Zilver, Zwart

Ik ben zelf gecharmeerd over de (zwart)-weergave van oled-monitoren en ben daarom aan het rondkijken naar een andere monitor.
Daarnaast zou ik graag een hogere refreshrate willen hebben omdat ik merk dat dit rustiger voor de ogen is. Dit merk ik ook op mijn surface laptop studio.

Ik heb al e.e.a. aan voorwerk gedaan door wat reviews te lezen en enkele youtube-filmpjes.
Op dit moment sta ik voorgesorteerd op deze monitoren m.b.t. oled :
https://tweakers.net/pric...;2038940;1911998;1887778/

Nadeel van dit rijtje is dat er slechts 1 monitor van 40 inch tussen zit. Ik vind 40 inch wel een heel prettig formaat om 3 vensters naast elkaar te hebben.

Daarnaast komt ook binnenkort dit scherm op de markt : uitvoering: Dell UltraSharp U4025QW Zilver, Zwart

Dit lijkt een ideale monitor met alles erop en eraan en draait ook tevens op 120 HZ. Maar....geen oled....

Iemand een advies welke monitor het beste zou passen en of voor productiviteit er geen problemen komen m.b.t. het inbranden van het scherm?
Is een hogere refeshrate dan 120 HZ toegevoegde waarde?

Ik ben benieuwd naar de meningen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
mijn mening na 2 jaar in gebruik.
koop een tv.

heb zelf een 48 lg. en ik ga NOOIT NOOIT meer terug naar een ''normale'' monitor.

geen probleem met inbranden, super mooi en duidelijk beeld.
Enigste waar je wel rekening mee moet houden is een glazend scherm.. dus afhankelijk van je opstellingen heb je reflecties

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jack zomer schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:58:
koop een tv.

heb zelf een 48 lg. en ik ga NOOIT NOOIT meer terug naar een ''normale'' monitor.

Enigste waar je wel rekening mee moet houden is een glazend scherm.. dus afhankelijk van je opstellingen heb je reflecties
Bedankt voor de tip. TV`s zijn er niet in utlrawide? of moet je dan gewoon een 40 inch nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jack zomer schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:58:
koop een tv.

En waarom brand een oled-TV niet in , en een monitor wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:01:
[...]

En waarom brand een oled-TV niet in , en een monitor wel?
ik geloof vast wel dat een oled tv kan inbranden.
ik zeg alleen dat ik er geen last van heb.

Helderheid terug geschroefd (scherm hoeft niet op 100% is helder genoeg op 60%)
Zeer agressieve screensaver. na 5 min op zwart
verdwijnende windows balk

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 04-04-2024 11:04 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Iemand nog met geen goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:50
Of het geen goede suggestie is laat ik aan jou ter beoordeling :)

Er komen een 3-tal 39" en 45" UW OLED schermen aan - Asus / MSI en LG
review: Oledmonitors op CES 2024 - Scherper, sneller en veel meer keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57
pitchdown schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:54:
Daarnaast komt ook binnenkort dit scherm op de markt : uitvoering: Dell UltraSharp U4025QW Zilver, Zwart

Dit lijkt een ideale monitor met alles erop en eraan en draait ook tevens op 120 HZ. Maar....geen oled....

Is een hogere refeshrate dan 120 HZ toegevoegde waarde?
Die monitor heb ik zelf ook op het oog, en juist omdat het een IPS monitor is heb je minder kans op inbranden. 120hz, serieus, heb je echt meer nodig? Het verschil tussen 120 en 144hz is echt minimaal en alle daarboven is echt voor de doorgewinterde fanatieke gamer. Deze monitor overigens is de 1e 4K monitor die IPS heeft en meer Hz heeft dan 60. En het is ook nog een mooi groot formaat. Ik zou zeggen, wacht nog even af, tot deze monitor er komt, lees dan wat meer reviews, laat de prijzen dan hopelijke ook wat zakken, want momenteel is dat ding behoorlijk prijzig. :-)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Snowwie schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:51:
[...]

Die monitor heb ik zelf ook op het oog, en juist omdat het een IPS monitor is heb je minder kans op inbranden. 120hz, serieus, heb je echt meer nodig? Het verschil tussen 120 en 144hz is echt minimaal en alle daarboven is echt voor de doorgewinterde fanatieke gamer. Deze monitor overigens is de 1e 4K monitor die IPS heeft en meer Hz heeft dan 60. En het is ook nog een mooi groot formaat. Ik zou zeggen, wacht nog even af, tot deze monitor er komt, lees dan wat meer reviews, laat de prijzen dan hopelijke ook wat zakken, want momenteel is dat ding behoorlijk prijzig. :-)
Ik kijk ook naar dit scherm ja.
Het is bijzonder dat de 32 inch variant wel al verkrijgbaar is, maar de 40 inch nog niet :-(
Pagina: 1