Ervaring met VESA voor iMac Retina 5K, 27-inch, 2020

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Hi,

Blijkbaar valt mijn 27" iMac uit 2020 net buiten de boot wat betreft originele VESA-mounts van Apple achteraf toe te voegen. Beetje noodzaak door verandering van bureau om te kijken naar een monitor-arm variant.

Ik kwam er wel een paar tegen die wel ondersteund worden, maar die tillen je iMac op inclusief de poot (zoals deze).

Heeft iemand toevallig ervaring met het artikel van hierboven of weet iemand (bij voorkeur) een ander alternatief dat gebruikt kan worden en leuk werkt? Ik kom zelf niet echt verder dan de "Tether Tools Rock Solid VESA iMac/Display Stand Adapter".

Of zijn er monitor-armen te koop inclusief bevestiging voor mijn iMac?

[ Voor 8% gewijzigd door repsaj op 04-04-2024 11:17 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
De VESA mount is een vooraf optie bij iMac's. Niet achteraf. Dus er valt niks buiten de boot maar je hebt geen VESA iMac. De optie zoals je die hebt gevonden zal het beste zijn wat je kunt vinden. Tenzij je zelf de iMac wil aanpassen. Dat is vast wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-05 11:36
Zou allemaal niet zo heel moeilijk moeten zijn.

Als ik even snel google kom ik op het volgende.
(heb er zelf geen ervaring mee maar wellicht kan het jou helpen)

https://www.cameraland.nl...3sRgC_EAQYCCABEgJQS_D_BwE

https://www.wikihow.com/Remove-a-Stand-from-an-iMac

Zou zelf eerst kijken of die schroefjes er inderdaad zitten en dan kan je eventueel bestellen wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@Rotinomm als het makkelijk was, had ik geen topic geopend ;-) jouw linkje is niet voor mijn iMac variant. Voor die oudere iMac's is het makkelijker.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:36

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik zou even de Apple Store of Amac of een andere Apple Authorized Service Provider bellen. Bij de Apple Studio Display kan je na de aankoop de stand vervangen voor een VESA-mount bij een Apple Authorized Service Provider. Kost wel geld uiteraard. Maar ik weet niet of dit ook voor jouw iMac geldt.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@Mog al reeds gedaan, maar het is beschikbaar voor iMac's onder "bouwjaar" 2012 en ouder dan 2021. Mijne uit 2020 net niet.

[ Voor 11% gewijzigd door repsaj op 04-04-2024 11:27 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:36

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

repsaj schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:27:
@Mog al reeds gedaan, maar het is beschikbaar voor iMac's onder "bouwjaar" 2012 en ouder dan 2021. Mijne uit 2020 net niet.
Ah, check. Vervelend.

Het ziet er een beetje gek uit. Maar ik kwam deze tegen op YouTube:

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@Mog dat is precies degene ik vond (staat in startpost), maar vind het niet de mooiste optie: zwevende complete iMac met standaard, dus was benieuwd of er andere opties zijn.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 18:56

FFW

Er zijn voor jouw imac 27 twee soorten vesa mounts, een met 1 notch en een met 2 notches.
Mijn eigen imac pro 27'' heeft die met twee notches.

Kun je je voet losmaken en kijken hoeveel notches die heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 18:56

FFW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGvzOVnRu81Md5IniwNiJBChtmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ThdIUhbJ81A7JNkLsWUgp8t9.png?f=fotoalbum_large

Deze heeft er twee en is voor de imac pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• repsaj
Net mijn type heeft die niet.

Ondertussen opgelost met die lelijke adapter. De iMac standaard zweeft nu, maar lijkt wel wat minder gek nu ik m’n HDD van de TimeMachine erop heb gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-g033lgPJraFe2C0dfikqbVC54Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KI8GQZkG3Sn5NoM9OXmN5gDv.jpg?f=fotoalbum_large

x

Pagina: 1