Flitsmeister en iPhone 15 Pro batterijproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 13:59
Hallo,

Ik gebruik Flitsmeister ruim een uurtje per dag, nu verbruikt deze ruim 60% van mijn batterij via CarPlay.

Heb de app als volgt ingesteld, zie foto: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fLmUvzcweo-5RpA8SXcC6M8ZSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoFYidpo2h9EeaihXqTVanLk.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik benieuwd of jullie ook batterijproblemen hebben in combinatie met het gebruik van Flitsmeister.
Of heb ik een instelling verkeerd staan?

Hoor graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:06

Agent47

I always close my contracts.

Meeste recente IOS update geinstalleerd?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Agent47 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:17:
Meeste recente IOS update geinstalleerd?
En geen (developer) beta, die altijd extra logging en analyse doet (en die regelmatig naar apple stuurt)...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:23
Hier ook met iPhone 12. Het is zelfs zo erg bij mij dat Apple Maps schokkerig werkt als ik Flitsmeister aan heb staan. Zoveel CPU trekt die en dus hete telefoon die snel leeg is.

Er waren ook veel meldingen op het forum van Flitsmeister maar die is sinds een tijdje alleen voor beta versies. Geen idee waarom.
Je bent iig niet de enige helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:25
phoenix12 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:15:
Hallo,

Ik gebruik Flitsmeister ruim een uurtje per dag, nu verbruikt deze ruim 60% van mijn batterij via CarPlay.

Heb de app als volgt ingesteld, zie foto: [Afbeelding]

Nu ben ik benieuwd of jullie ook batterijproblemen hebben in combinatie met het gebruik van Flitsmeister.
Of heb ik een instelling verkeerd staan?

Hoor graag.
Ik weet niet of je de 60% heb uitgelezen uit de batterij-instellingen. Want zo ja, moet je die percentages anders lezen. Hij heeft niet 60% van de batterij an sich verbruikt, maar tijdens het gebruik van Flitsmeister gebruikte FM 60% van de op dát moment verbruikte accu. En dat lijkt mij een prima score omdat je op dat moment geen spelletjes speelde of filmpjes keek.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 04-04-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 13:59
Meeste recente IOS idd en geen developer.

Het probleem wat @Pendora beschrijft, dat heb ik exact ook zo. Op een gegeven moment wordt de telefoon zo warm en loop Maps etc. vast.

Wellicht iemand met een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:15

XallaX

Meow

Ken het wel van Android:

Flitsmeister moet daar alleen draaien vanuit de Android auto omgeving en niet ook nog aan staan in je telefoon. Die in mijn telefoon had een auto start functie bij verbinden met de One en deze bleef dus op de telefoon in de achtergrond actief naast de Android auto. Dit zorgde voor een hoger energieverbruik.

Misschien dat dit je probleem veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Flitsmeister gebruikt veel accu icm CarPlay, ik kan het ook goed merken aan de temperatuur van mijn iPhone 15 Pro. Vraag me wel af of je nu zegt dat je accu van 100% naar 40% in een uur tijd, want dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
Dennisdn schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:09:
[...]

Ik weet niet of je de 60% heb uitgelezen uit de batterij-instellingen. Want zo ja, moet je die percentages anders lezen. Hij heeft niet 60% van de batterij an sich verbruikt, maar tijdens het gebruik van Flitsmeister gebruikte FM 60% van de op dát moment verbruikte accu. En dat lijkt mij een prima score omdat je op dat moment geen spelletjes speelde of filmpjes keek.
Je hebt gelijk in principe. Flitsmeister kan bij mij rustig 40% per uur verbruiken. Wat bij mij betekend, accu is met 50% naar beneden gegaan waarvan 80% naar FM. Het is echt absurd hoeveel het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:25
Pendora schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:33:
[...]

Je hebt gelijk in principe. Flitsmeister kan bij mij rustig 40% per uur verbruiken. Wat bij mij betekend, accu is met 50% naar beneden gegaan waarvan 80% naar FM. Het is echt absurd hoeveel het gebruikt.
Zeker. Ik heb de telefoon in een carkit zitten dus zie het verbruik niet, maar in de zomer wil ie met alleen FM aan al te warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Hier zie je een ritje van 35 minuten van vanochtend bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UN51jKMT9plkIeSkQnU9z4NUyT0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ffSKMpJ4o8SNFVDrLWjH7HSO.png?f=fotoalbum_large

Had overigens niet door dat Youtube Music ook aardig wat neemt.

Ik heb wel het idee dat FM minder stroom verbruikt als je hem handmatig start in plaats van automatisch via Opdrachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Pendora op 05-04-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 11:28
Pendora schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:08:
Hier zie je een ritje van 35 minuten van vanochtend bij mij:

[Afbeelding]

Had overigens niet door dat Youtube Music ook aardig wat neemt.

Ik heb wel het idee dat FM minder stroom verbruikt als je hem handmatig start in plaats van automatisch via Opdrachten.
Hmm dat eens proberen. Ik vind dat het samen met CarPlay veel batterij verbruikt idd. Daarnaast wordt telefoon ook warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdrost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-04 12:13
Enige oplossing bij mij was/is regelmatig de app verwijderen en opnieuw installeren.
Door schade en schande ook meteen een screenshot gemaakt van alle instellingen elke x (ik hou niet zo van alle geluidjes 😅)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick_075
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-08 12:16
Flitsmeister is bezig in hun nieuwe BETA met dit probleem.

De BETA is nu publiekelijk om te gebruiken; het zou voornamelijk het probleem van de warme telefoon moeten gaan oplossen voor de iPhone. Dit heeft mede te maken met iOS 17.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
Rick_075 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:42:
Flitsmeister is bezig in hun nieuwe BETA met dit probleem.

De BETA is nu publiekelijk om te gebruiken; het zou voornamelijk het probleem van de warme telefoon moeten gaan oplossen voor de iPhone. Dit heeft mede te maken met iOS 17.
Goed om te horen. Hoe kan je die versie draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick_075
Pendora schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:48:
[...]

Goed om te horen. Hoe kan je die versie draaien?
Klik hier
https://forum.flitsmeiste...rum-en-hoe-word-ik-tester

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Met de nieuwe bèta nog steeds warm en meer batterij gebruik. Maar vanochtend 40min gereden maar telefoon naast mij. 2% verbruik. Vanmiddag 30 min gereden. Maar telefoon in broekzak laten zitten. 6% verbruik en telefoon voelde warm aan daarna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
lHybridl schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:03:
Met de nieuwe bèta nog steeds warm en meer batterij gebruik. Maar vanochtend 40min gereden maar telefoon naast mij. 2% verbruik. Vanmiddag 30 min gereden. Maar telefoon in broekzak laten zitten. 6% verbruik en telefoon voelde warm aan daarna
Hoeveel percentage is jouw batterij?
Zelf heb ik nu een iPhone 12 Pro Max en had toevallig mijn batterij laatst vervangen.
Dit verhielp ook wel een groot verschil met de warmte. De Apple Store vertelde mij dat ook mede door de verslechtering van de batterij de achterkant sneller warm kan gaan worden.

De Genius Bar vertelde mij daarnaast ook dat door mindere batterijprestaties de iPhone in zijn geheel minder kan gaan werken zoals slomer, (meer) moeite hebben met het draaien van apps, last van vertragingen en hier heb ik dus na de batterij vervangen te hebben ook minder last van.

Ik zie zelf dat dit topic gaat over de iPhone 15 Pro maar ik weet niet of iedereen die hier zijn klachten stelt met dit apparaat op zak loopt met Flitsmeister aan maar ook dat het kan gaan om andere (oudere) toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Rick_075 schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:56:
[...]

Hoeveel percentage is jouw batterij?
Zelf heb ik nu een iPhone 12 Pro Max en had toevallig mijn batterij laatst vervangen.
Dit verhielp ook wel een groot verschil met de warmte. De Apple Store vertelde mij dat ook mede door de verslechtering van de batterij de achterkant sneller warm kan gaan worden.

De Genius Bar vertelde mij daarnaast ook dat door mindere batterijprestaties de iPhone in zijn geheel minder kan gaan werken zoals slomer, (meer) moeite hebben met het draaien van apps, last van vertragingen en hier heb ik dus na de batterij vervangen te hebben ook minder last van.

Ik zie zelf dat dit topic gaat over de iPhone 15 Pro maar ik weet niet of iedereen die hier zijn klachten stelt met dit apparaat op zak loopt met Flitsmeister aan maar ook dat het kan gaan om andere (oudere) toestellen.
15 pro Max met 98%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Ben benieuwd nu het betaald wordt of het dan wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Pendora schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:47:
Ben benieuwd nu het betaald wordt of het dan wel gaat werken.
En werkt het? Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Nou, ik heb geen abonnement afgenomen en op het scherm staat ook groot dat ik dat wel moet doen maar de notificaties doen het nog wel. Het stroomverbruik is nog maar een paar procent per uur. Telefoon wordt niet meer warm. Voor mij is dit een Win-Win situatie. Betaal niks en mijn telefoon doet het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:29
Volgens mij lopen er op dit moment genoeg FM topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Het probleem is weer terug volgens mij. Vandaag 1.5 uur in de auto met flitsmeister via Carplay. 42% batterij weg…

• Pendora
j0eyv schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:29:
Het probleem is weer terug volgens mij. Vandaag 1.5 uur in de auto met flitsmeister via Carplay. 42% batterij weg…
Heb je een abonnement? Of gebruik je hem zonder?

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 22:34

Rozz

I'm an Apogian!!

Hier ook problemen met FM, heb abbo, zit ook in beta programma, wel iOS 18 beta op mn iPhone 15PM. Zodra carplay FM wireless gebruikt wordt, wordt tel warm en accu verbruik gaat best wel omhoog.

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Pendora schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:34:
[...]

Heb je een abonnement? Of gebruik je hem zonder?
Met abonnement anders kun je geen carplay gebruiken.

• Pendora
j0eyv schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:54:
[...]

Met abonnement anders kun je geen carplay gebruiken.
Je ziet niks, de meldingen komen wel. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 23:20
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L673jhS/IMG-7454.png
yes pic

Mijn reisbewegingen de afgelopen 24 uur

Thuis
10:15 met de fiets weg een kwartiertje van huis
11:30 weer naar huis met de fiets
17:10 met de auto weg 20 minuten rijden
20:30 weer naar huis 20 minuten rijden

En dat was het, de rest was ik dus thuis
Flitsmeister abonnement
iPhone 12 met CarPlay
Accu conditie 89%

In 24 uur bijna 50%accu verbruikt aan flitsmeister

Zouden ze graag willen dat we overstappen op Waze?

[ Voor 10% gewijzigd door nasdude op 31-08-2024 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
nasdude schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:36:
In 24 uur bijna 50%accu verbruikt aan flitsmeister
Verbuik van 48% uit het screenshot betekend overigens niet dat 48% van je batterij opgegaan is aan Flitsmeister. Het betekend dat van het verbruik 48% voor flitsmeister was.

Dus stel je accu was op 100%, je kijkt op 75% nog eens en er staat 48%. Dan houd dat in dat van die 25% drop 48% vanuit flitsmeister kwam.

Mensen lezen dat vaak verkeerd.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 31-08-2024 21:10 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1