Hoi 
Ik zoek in dit geval DDR4 UDIMM "single banked" geheugen modules met "8 banks" van 16GB. Ook wel bekend als "1Rx8". Vaak worden er in de datasheet meerdere modellen gespecificeerd, waarbij de 8GB 1Rx8 modules zijn, maar de 16GB juist modules 2Rx8 of 1Rx16 modules zijn.
Er zijn reeds een aantal modules waarbij dit netjes genoteerd is, waardoor het m.i. relatief simpel als filter toegevoegd kan worden.
Wat ook erg goed zou kunnen helpen is een chip merk en/of typenummer. Daaruit valt vaak veel informatie af te leiden, bij het doornemen van datasheets.
De inventaris zou hierbij een grote rol kunnen spelen, waarbij er - in het geval van een combinatie met moederbord, CPU en geheugen - gevraagd kan worden of deze combo stabiel samenwerkt.
Dat triggert een Tweaker misschien zelfs tot meer feedback en voedt de community tot duidelijkere en concretere informatie te verschaffen over het product en haar compatibiliteit met andere "known-working" producten.
Knoppen:
Ranks/Banks filter
Ik ben op zoek naar zeer specifiek geheugen, waarbij ik op ranking en banking variabelen zou willen kunnen filteren.Ik zoek in dit geval DDR4 UDIMM "single banked" geheugen modules met "8 banks" van 16GB. Ook wel bekend als "1Rx8". Vaak worden er in de datasheet meerdere modellen gespecificeerd, waarbij de 8GB 1Rx8 modules zijn, maar de 16GB juist modules 2Rx8 of 1Rx16 modules zijn.
Er zijn reeds een aantal modules waarbij dit netjes genoteerd is, waardoor het m.i. relatief simpel als filter toegevoegd kan worden.
Wat ook erg goed zou kunnen helpen is een chip merk en/of typenummer. Daaruit valt vaak veel informatie af te leiden, bij het doornemen van datasheets.
Confirmed working
Omdat er met geheugen, CPU's en moederborden tegenwoordig veel issues zijn om alles netjes samen te laten werken, is het wellicht interessant om een feature in te bouwen, waarbij er bijgehouden kan worden welke componenten goed samenwerken.De inventaris zou hierbij een grote rol kunnen spelen, waarbij er - in het geval van een combinatie met moederbord, CPU en geheugen - gevraagd kan worden of deze combo stabiel samenwerkt.
Dat triggert een Tweaker misschien zelfs tot meer feedback en voedt de community tot duidelijkere en concretere informatie te verschaffen over het product en haar compatibiliteit met andere "known-working" producten.
Knoppen:
- Stabiel
- Instabiel
- Aanvullende feedback geven
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI