4 IDE devices: Geen floppy

Pagina: 1
Acties:

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:16

CyberThug

Formatting C: 1%

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een erg vervelend probleem:

Ik heb een Aska (jaja, onbekend) 5887 moederbord met een VIA Apollo Pro133 (596A of 596B + 693A) chipset. Nu heb ik pas een Plextor 16X IDE brander erin gezet. Ik had er al een 52X Aopen CDrom speler inzitten samen met 2 harde schijven. In totaal kom ik dus op 4 IDE devices. Allemaal goed zou je zeggen.

Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje had meegemaakt mbt pc problemen. Maar nu doet zich het volgende vreemde probleem voor:
Als ik dus alle 4 de devices tegelijk aansluit, doet m'n floppy station het niet meer. Doe ik er een af: de cdrom speler of de brander dan doet het floppy station het wel :?

Wat kan dit nou zijn? Ik ben ten einde raad, ik hoop echt dat jullie suggesties hebben. Bios is naar nieuwste versie geflashed. Ik heb alle devices al verwisseld: master/slave, primary/secondary: het probleem blijft. Het probleem doet zich al meteen voor na de POST, dan al wil ie niet van floppy booten. Het staat dus los van het OS.

Dank voor jullie suggesties vast :)

CyberThug

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

meschien te weinig watt van je voeding :?
wat is de rest van je systeem :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
irq troubles ofzo ?
handmatig toeqijzen van irq's voor brander ?

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:16

CyberThug

Formatting C: 1%

Topicstarter
De rest van het systeem is niet veel meer: 230W voeding, celeron 566 erop, 192Mb mem, tnt2 kaartje.

Maar voeding lijkt me sterk, want dan zou et systeem instabiel worden en het probleem blijft ook als ik de IDE kabel eraf trek en de voeding eraan laat. :?

Maar IRQ is het ook niet denk ik. Want je brander heeft geen IRQ, alleen je IDE controller en dat is niet veranderd.