Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoingToaster299
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-04 13:47
Excuses voor de dubbele post in zowel Overclocking, cooling en tweaking als hier :), ik dacht eerst dat het daar thuishoorde.

Mijn vraag:
Ik ben bezig met het 3d-ontwerpen van een custom shroud voor mijn reference 6700XT, en wil daarvoor graag de interne maten weten. Met name de 4 schroeven waaraan de shroud zelf aan de pcb en heatsink zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7W4UbO7BJZPe1Np0Mwos_soQRpU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DPiuC79t2BT0Na0qEF3SUKN9.png?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Dankzij de video van gamersnexus: video op 18:47 en de pagina van techpowerup heb ik al wat informatie kunnen vinden. Echter ontbreekt natuurlijk nog steeds het gedeelte waar de maten uit blijken. Graag verneem ik elk soort reactie!

Dankzij een vriend met SolidWorks is er al een prototype ontworpen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkX_xRujTzrV0KpYv0IXZUUNiAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSADysxZNsiNGcYUW0T86eNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Het is de bedoeling dat er 2* 120*25mm noctua fans in komen, die met een pwm-splitterkabel op het moederbord gaan. Dit wordt dan adhv FanControl bestuurd.

In het kort: Ik zou graag alle (interne) maten en overige informatie over de 6700XT willen weten! Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:11
Ik denk niet dat dit soort tekeningen zijn vrijgegeven.

De afmetingen die je wilt hebben maken deel uit van de heatsink van het reference design van AMD. Andere fabrikanten maken een eigen printplaat met andere montagepunten, dus die maken ook (in de regel) geen gebruik van de AMD reference heatsink. In het geval dat een fabrikant wel gewoon de reference card verkoopt, is het vaak een gevalletje andere sticker op de shroud en doorschuiven, en wordt de shroud niet vervangen of aangepast. Er is dus ook geen reden waarom de technische tekeningen van deze shroud openbaar zouden moeten zijn. Er zijn nog wel derde partijen die alternatieve heatsinks aanbieden voor de reference design printplaat, dus daar zul je nog wel een tekening voor kunnen vinden, maar voor de heatsink zelf denk ik niet dat er veel info te vinden is.

Misschien zit ik ernaast, en kan iemand je wel een dergelijke tekening overhandigen, maar ik heb er een hard hoofd in.

Mijn suggestie: koop een schuifmaat en begin met meten!

[ Voor 13% gewijzigd door naarden 4ever op 04-04-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:29

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

naarden 4ever schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:48:

Dat lijkt mij ook. En als je het uitgemeten hebt print eerst een dun laagje en kijk of de gaten er goed op passen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 19:03
I.p.v. een rond gat een sleuf maken om de schroef doorheen te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWoesel
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-04 19:09
naarden 4ever schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:48:
Ik denk niet dat dit soort tekeningen zijn vrijgegeven.

De afmetingen die je wilt hebben maken deel uit van de heatsink van het reference design van AMD. Andere fabrikanten maken een eigen printplaat met andere montagepunten, dus die maken ook (in de regel) geen gebruik van de AMD reference heatsink. In het geval dat een fabrikant wel gewoon de reference card verkoopt, is het vaak een gevalletje andere sticker op de shroud en doorschuiven, en wordt de shroud niet vervangen of aangepast. Er is dus ook geen reden waarom de technische tekeningen van deze shroud openbaar zouden moeten zijn. Er zijn nog wel derde partijen die alternatieve heatsinks aanbieden voor de reference design printplaat, dus daar zul je nog wel een tekening voor kunnen vinden, maar voor de heatsink zelf denk ik niet dat er veel info te vinden is.

Misschien zit ik ernaast, en kan iemand je wel een dergelijke tekening overhandigen, maar ik heb er een hard hoofd in.

Ik heb even gekeken naar een paar waterblokken maar daar geven ze wel de afmetingen maar niet die van de schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWoesel
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-04 19:09
Wat je moet doen @GoingToaster299 is gewoon je grafische kaart meten sinds er geen informatie te vinden is wat logisch is. Of geluk hebben dat iemand precies eerder heeft gedaan wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sufaw4547
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 06-05-2024
Dit is een Nederlands forum, en je bericht draagt ook niet bij aan de probleemstelling van de TS.

[ Voor 105% gewijzigd door _ferry_ op 05-05-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoingToaster299
Do you have a link or some other kind of information you can share? Thanks in advance!

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 05-05-2024 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sufaw4547
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 06-05-2024
GoingToaster299 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:43:
[...]

Do you have a link or some other kind of information you can share? Thanks in advance!
yes of course, here is the link :) :
https://cults3d.com/en/3d...od-adapter-dual-120mm-fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoingToaster299
@_ferry_ apart antwoord vind je niet?

[ Voor 61% gewijzigd door _ferry_ op 18-05-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
daar heb je in het betreffende bericht de volgende knop voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUkKTjhLtWf6y4hWBADpG-AeoPc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nVNKsRdizCxdQPLaAiqknkfs.png?f=user_large

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoingToaster299
jack zomer schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:11:
[...]

daar heb je in het betreffende bericht de volgende knop voor
[Afbeelding]
Dank, gerapporteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik was trouwens nog opzoek gegaan naar mijn 6900xt amd oem koeler.
Maar ik vermoed dat ik die aan de prullenbak heb gedoneerd.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1