Oneffenheden stucwerk strak maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
Beste Tweakers,

Ik heb wat oneffenheden in het stucwerk ziten. Die wil ii graag strak maken (zie foto)

Mijn vraag is, hoe kan ik dit het beste strak maken?

Ik zat zelf te denken om het met lichte korrel op te schuren, dan met Knauf renoband in smeren en met plamuurmesje vlak maken en daarna weer overwchilderen.

Wat denken jullie? Hebben jullie een goede manier om dit strak te krijgen?

Daarnaast zag ik net een soort rondje op de muur, als je goed kijkt op de foto zie je hem zitten. Iemand enig idee qat dit kan zijn?

Alvast erg bedankt! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuFEXqssgAKdz3Hv6fxbm7mGPTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8x8yWuT0TalrPUfh5EG7Gbu6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GRqVU2n5iO_TjCzzV5t_OUSwRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quCuYMduJkUbSn6AcfapmNEv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jdIKYY602k7C7aSDw7UoixlHqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyZfrhneuY8kpt9VIPbNlfX0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:37
Lijkt me uitstekend. Wel nog even lichtjes schuren evt na aanbrengen van de renoband.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Schuren met schuurgaas, wat fix n finish erop met een grote troffel, weer schuren met gaas en dan een kwastje erover.

Al zou ik me zelf meer storen aan die afgezaagde wcd naast de perilex :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:57
Die cirkel kan van een rozet van een eerdere leuningsteun zijn.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Bedankt voor de reacties!

Dat rondje zat er dus nooit, het is net gestuct en opeens komt er een rondje tevoorschijn op de muur, ik heb ook geen idee wat het kan zijn... Hoop dat als ik eroverheen ga met muurverf dat ik eroverheen kan verven.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 02:01

PKN

Powered by cosmic energy

lexxus93 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:26:
Bedankt voor de reacties!

Dat rondje zat er dus nooit, het is net gestuct en opeens komt er een rondje tevoorschijn op de muur, ik heb ook geen idee wat het kan zijn... Hoop dat als ik eroverheen ga met muurverf dat ik eroverheen kan verven.

Dank!
Die cirkel lijkt me eerder op waterschade

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-10 17:23
schuren en plamuren, maar dan in omgekeerde volgorde

[ Voor 38% gewijzigd door robotomizer op 04-04-2024 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Thijsmans Dat is geen perilex maar een 3-standen schakelaar die je daar ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Thijsmans schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:06:
Al zou ik me zelf meer storen aan die afgezaagde wcd naast de perilex :+
En het schroefje dat ontbreekt O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:56
sypie schreef op donderdag 4 april 2024 @ 07:07:
@Thijsmans Dat is geen perilex maar een 3-standen schakelaar die je daar ziet.
Dan stoort @Thijsmans zich nog net zoveel aan de afgezaagde wcd :+

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Ja die 3 standen schakelaar met stopcontact ernaast moet ik ook nog iets aan gaan doen... Iemand een idee?

Het zijn 2 bouwdozen die krap naast elkaar zitten, ik denk daarom het afgezaagde plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:57
lexxus93 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:12:
Ja die 3 standen schakelaar met stopcontact ernaast moet ik ook nog iets aan gaan doen... Iemand een idee?

Het zijn 2 bouwdozen die krap naast elkaar zitten, ik denk daarom het afgezaagde plaatje.
Als die bouwdozen op de normale manier met de juiste onderlinge afstand zijn geplaatst dan kan je schakelaar en stopcontact vervangen door elementen van hetzelfde merk, gecombineerd in een dubbel afdekraam.

Anders die dozen ook vervangen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De wcd is van Jung, dus om in dezelfde stijl te blijven:

Driestandenschakelaar
Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/catalog/product/cache/7254b39789edebd7b7c366a3fbcd6106/J/U/JUNG_A1504-10NWW-png.png

Wcd met kinderbeveiliging (want keuken --> spatten)
Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/catalog/product/cache/7254b39789edebd7b7c366a3fbcd6106/J/U/JUNG_A1520NKIWW_800x800-png.png

Dubbel afdekraam
Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/catalog/product/cache/136919c23f8ae387bf327a510ef6ff54/J/U/JUNG_AS582WW-jpg.jpg

Ik zie zo snel even niet wat de afstand tussen de twee dozen moet zijn om het bovenstaande te laten passen. Je kunt natuurlijk het afdekraam bij de lokale Gamma halen, ervoor houden, en als 't niet past, terugbrengen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

PKN schreef op donderdag 4 april 2024 @ 03:05:
[...]

Die cirkel lijkt me eerder op waterschade
Daar is het rondje mij te strak voor, bij waterschade zou ik geen strakke cirkel verwachten, maar dat zwaartekracht ook effect heeft gehad op het vormen van de plek.

Met mijn beste vliegensvlugge paint skills het contrast aangepast van de foto om de cirkel duidelijker te maken, en vervolgens een cirkel erop gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUfs0loU0q4LNKClBk7tUdPsbgI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sgKXeypWM48eyv2U7xJkXYIH.png?f=fotoalbum_large

Alleen linksonder zit er iets een afwijking in.

Zelf zou ik bijna denken aan een bevestigingspunt voor een traplift oid (in mijn woning heeft ook zo'n soort plek gezeten van een traplift, derhalve leg ik daar de link mee)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 21:14
lexxus93 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:12:

Een plaatje 3d printen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Thijsmans schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:41:
De wcd is van Jung, dus om in dezelfde stijl te blijven:

Driestandenschakelaar
[Afbeelding]

Wcd met kinderbeveiliging (want keuken --> spatten)
[Afbeelding]

Dubbel afdekraam
[Afbeelding]

Ik zie zo snel even niet wat de afstand tussen de twee dozen moet zijn om het bovenstaande te laten passen. Je kunt natuurlijk het afdekraam bij de lokale Gamma halen, ervoor houden, en als 't niet past, terugbrengen.
Dat is gewoon standaard schakelmateriaal, Jung AS500. Die 3 standenschakelaar is gewoon modelletje "mamoet" en past daar dus gewoon eigenlijk niet. Maar met een zaag...... :)

Ik zeg dat dat gewoon gaat passen met een Jung 3-standenschakelaar en een dubbel frame. Ze hebben nu 2x een enkel frame gedaan en verschillende merken/series gebruikt. En dat past inderdaad niet zonder zagen. Anders zou het ook wel een echte beun-uitvoering zijn. Beetje installateur of electricien maakt die gaten nog net niet blind op de juiste afstand. Je hebt er zelfs mallen voor met ingebouwde waterpas.

Er ontbreekt wel een schroefje, dus dit stopcontact is alles behalve kindveilig. Je trekt dat plastic kapje er in principe zo uit nu.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

PeacekeeperNL schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:13:
Zelf zou ik bijna denken aan een bevestigingspunt voor een traplift oid (in mijn woning heeft ook zo'n soort plek gezeten van een traplift, derhalve leg ik daar de link mee)
Wordt daarvoor een chemisch anker gebruikt / iets anders in de muur geinjecteerd om cellenbeton steviger te maken? Kan me voorstellen dat de zuiging dan anders wordt (dus: voorstrijk / sealer gebruiken op dat muurvlak). Gaat het trouwens alleen om een kring in de verf, of is er ook een hoogteverschil in de stuc voelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:24

AMDFreak

Intel is zo..

Beetje opschuren en diepere oneffenheden met een kant en klaar pasta afsmeren.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:58

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Zoiets doe ik 9 keer van de 10 met joint filler of joint finisher voor gyproc platen. Werkt perfect.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Vandaag bezig geweest met renoband, even drogen nu, schuren en dan schilderen! Lijkt goed te komen.

Voor de schakelaar zal ik is kijken voor de As500 van Jung, want wat er nu hangt is een drama.. 🤡

En voor wat betreft de cirkel.... Ik ben er nog niet uit. De muren zijn reeds gestuct en opeens komt er een rondje tevoorschijn. Joost mag het weten. Hoop dat ik er straks overheen kan verven en het dan weg is, voorgoed😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haboeri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 15:24
Die cirkel die je ziet is van het schuren van de wanden met een langnek. Waarschijnlijk heeft hij even tegen het stokeind van de leuning drager aan gezeten en daar wat langer geschuurd. Ik zie er ook een op de foto van je combinatie schakelaar, eronder namelijk. De hart op hart afstand van inbouwdozen is 71 mm. Van holle wand dozen trouwens ook👍. Wat nieuwere inbouwdozen hebben een draaibare montage ring, als de dozen niet helemaal lekker geboord zijn kan het helpen om de montage ring een kwartslag te draaien.

[ Voor 24% gewijzigd door Haboeri op 04-04-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

FreakNL

Well do ya punk?

God wat een broddelwerk dat schakelmateriaal. Dat iemand dat een goed idee heeft gevonden..

Zsm fixen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Ik heb zo'n cirkel ook wel eens gehad. Wat te hard geduwd met schuren. Enige oplossing is weer een dun laagje erover en daarna met fijne korrel glad schuren lijkt me. Dit soort dingen zag ik meer toen ik het had geverfd helaas 😃
Pagina: 1