Hallo Tweakers. Mijn laptop heeft na 12 jaar eindelijk de geest gegeven dus het is tijd voor een nieuwe computer. Na een week zoeken heb ik een redelijk idee van wat ik wil, ik zoek nu vooral nog een second opinion, het is al even geleden dat ik naar dit soort dingen heb gekeken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ga ik er niet mee doen? Gamen, internet, youtube, muziek op de achtergrond, werk, dit ding gaat de hele dag gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1500 euro voor wat ik zoek lijkt me redelijk, zonder de schermen natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb een muis, een paar speakers en een windows key maar dat is het.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige nieuwe computer met alles erop en eraan, 1 of 2 schermen en een toetsenbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik heb liever betrouwbare merken dan een tientje korting voor een chinese knockoff.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het doel is een onderhoudsarme machine die weer lang meegaat, dus geen oled schermen of waterkoeling.
Ik wil kunnen gamen maar de graphics hoeven niet de beste te zijn, 1440p en 140Hz ofzo is plenty. Raytracing, HDR, ed zijn allemaal niet nodig.
Futureproefing dmv een betere voeding, moederbord ed is welkom maar moet niet teveel extra kosten.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek vooral een second opinion: is de lijst die ik heb gemaakt logisch, werkt alles met elkaar samen, kan ik (veel) geld besparen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ga ik er niet mee doen? Gamen, internet, youtube, muziek op de achtergrond, werk, dit ding gaat de hele dag gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1500 euro voor wat ik zoek lijkt me redelijk, zonder de schermen natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb een muis, een paar speakers en een windows key maar dat is het.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige nieuwe computer met alles erop en eraan, 1 of 2 schermen en een toetsenbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik heb liever betrouwbare merken dan een tientje korting voor een chinese knockoff.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het doel is een onderhoudsarme machine die weer lang meegaat, dus geen oled schermen of waterkoeling.
Ik wil kunnen gamen maar de graphics hoeven niet de beste te zijn, 1440p en 140Hz ofzo is plenty. Raytracing, HDR, ed zijn allemaal niet nodig.
Futureproefing dmv een betere voeding, moederbord ed is welkom maar moet niet teveel extra kosten.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek vooral een second opinion: is de lijst die ik heb gemaakt logisch, werkt alles met elkaar samen, kan ik (veel) geld besparen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 213,84 | € 213,84 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 203,68 | € 203,68 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 556,60 | € 556,60 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Monitors | Dell G2724D Zwart | € 324,72 | € 324,72 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 FX Black | € 43,21 | € 43,21 |
| 1 | Toetsenborden | Corsair K70 Core RGB, MLX Red, Qwerty US | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 127,89 | € 127,89 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750e V2 | € 115,45 | € 115,45 |
| 1 | Solid state drives | Silicon Power UD85 2TB | € 123,- | € 123,- |
| Totaal | € 1.911,19 | |||