Momenteel zijn wij in het bezit van een Opel Karl met bouwjaar 2017. Mijn ouders rijden ook een Opel Karl (bouwjaar 2019) middels private lease. Het leasecontract loopt in augustus af en nu doet zich de mogelijkheid voor om deze auto over te kopen van de leasemaatschappij. Mijn ouders hebben geen interesse om de auto over te nemen en hebben gevraagd of wij wellicht interesse hebben. We kunnen deze auto overkopen voor €7.135.
Even wat gegevens;
Onze huidige Karl:
Bouwjaar 2017
Huidige km-stand 129.500 km
Huidige marktwaarde volgens berekening ANWB €6.250
Verwachte km-stand in augustus 141.000 km
Mogelijk over te nemen Karl:
Bouwjaar 2019
Huidige km-stand 75.500 km
Huidige marktwaarde volgens berekening ANWB €8.550
Verwachte km-stand in augustus 81.500 km
Aangezien de prijzen van de ANWB nogal kunnen verschillen met de daadwerkelijk waarde in het economisch verkeer op dit moment vraag ik mij af of iemand met enige kennis kan aangeven of dit een goede deal / goede zet is of dat we deze optie beter kunnen laten schieten?
Wat zouden jullie doen in deze situatie? We rijden zo’n 30.000 km/j.
We verwachten over +/- 3 jaar de overstap te maken naar een iets grotere auto. Is dit dan de moeite of gewoon lekker doorrijden in onze huidige Karl?
Even wat gegevens;
Onze huidige Karl:
Bouwjaar 2017
Huidige km-stand 129.500 km
Huidige marktwaarde volgens berekening ANWB €6.250
Verwachte km-stand in augustus 141.000 km
Mogelijk over te nemen Karl:
Bouwjaar 2019
Huidige km-stand 75.500 km
Huidige marktwaarde volgens berekening ANWB €8.550
Verwachte km-stand in augustus 81.500 km
Aangezien de prijzen van de ANWB nogal kunnen verschillen met de daadwerkelijk waarde in het economisch verkeer op dit moment vraag ik mij af of iemand met enige kennis kan aangeven of dit een goede deal / goede zet is of dat we deze optie beter kunnen laten schieten?
Wat zouden jullie doen in deze situatie? We rijden zo’n 30.000 km/j.
We verwachten over +/- 3 jaar de overstap te maken naar een iets grotere auto. Is dit dan de moeite of gewoon lekker doorrijden in onze huidige Karl?