[Vakantie] Egypte & Visum aanvraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04 21:29
De meivakantie staat voor de deur en we gaan de zon opzoeken. Ondanks de situatie in het Midden Oosten (...) reizen we naar Egypte. Paspoorten check, reisverzekering check, annuleringsverzekering check.
Ook aangemeld bij de Reis-app van de NL-overheid (check) en vervolgens ook onze verblijfperiode / -plaats doorgegeven, mocht de situatie in Egypte escaleren.

Tot zover de risicomitigatie ;) Nu nog even de praktische zaken afmaken: het visum. Zoals je hierboven leest: ik ben graag goed voorbereid op reis, wel zo prettig met een gezin met 2 kids. Naar wat ik begrijp zijn er drie opties, maar weet ik niet de beste optie.
  1. Visum op Airport Hurghada regelen
  2. Visum digitaal aanvragen
  3. Visum via visumcentrale aanvragen / via ANWB afhandelen.
Optie 1 lijkt eenvoudig; Egyptische Ponden mee, paspoort overleggen, papiertje ontvangen, ready.
Optie 2 & 3 ben ik best geschrokken van de prijsverschillen en zoek ik het juiste proces.

Ik had ook deze url gevonden: https://kingfishertours.c...egypte-visum-alle-feiten/

Klopt dat? Is het echt gewoon 4x25€ in cash meenemen en afrekenen aan de balie?
Wie heeft de beste ervaring / tip?

Beste antwoord (via dnhelle op 04-04-2024 10:56)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-04 21:54
Wij hebben het vorig jaar ook via die draaksite gedaan, omdat ik niet in een land als Egypte voor onverwachte dingen wil komen te staan. Liever gewoon door kunnen lopen en weten dat het geregeld is.

Maar inderdaad, maak je een fout op die site, dan moet je 7 dagen wachten...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:56
Net zelf terug uit Egypte (Marsa Alam) maar heb het visum toen van te voren aangevraagd via: https://visa2egypt.gov.eg

Het is een draak van een site maar als je alles goed leest kun je hem gelijk aanvragen en heb je ze binnen een paar dagen binnen. Dan hoef je deze alleen nog maar uit te printen en mee te nemen. Toen wij aankwamen op het vliegveld stonden er lange rijen voor de balie voor het kopen van een visum, die konden we toen gelukkig overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Faeshaas schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:36:
Net zelf terug uit Egypte (Marsa Alam) maar heb het visum toen van te voren aangevraagd via: https://visa2egypt.gov.eg

Het is een draak van een site maar als je alles goed leest kun je hem gelijk aanvragen en heb je ze binnen een paar dagen binnen. Dan hoef je deze alleen nog maar uit te printen en mee te nemen. Toen wij aankwamen op het vliegveld stonden er lange rijen voor de balie voor het kopen van een visum, die konden we toen gelukkig overslaan.
Top, thanks! Wat een draaksite inderdaad.
Ik ga er eens aan sleutelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:56
dnhelle schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:51:
[...]

Top, thanks! Wat een draaksite inderdaad.
Ik ga er eens aan sleutelen.
Wij hadden de fout gemaakt dat we aangeklikt hadden dat we meerdere keren in en uit Egypte zouden gaan. Daardoor was het geen 25e per persoon maar 60e. Daar kwamen we bij het betalen pas achter maar op dat moment kun je niks meer aanpassen. Dan zit er niks anders op dan 7 dagen te wachten, dan wordt de aanvraag automatisch verwijderd en kun je een nieuwe doen. Dus probeer het vooral op tijd, mocht het mis gaan heb je nog genoeg tijd om het nog een keer te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Meerdere keren in Egypte geweest.
Alle keren gewoon 20 dollar betaald van tevoren gepind op Schiphol.

Zodat je ook geen discussie krijgt over wisselkoers.

Dat zou mijn advies zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Exact, gewoon ter plekke betalen (in euro's), kost je een minuut, geen poespas of stress vooraf.
Prettige vakantie!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wij doen het altijd op Hurghada airport ter plekke voor 40 man. Je kan dat gewoon in euro betalen ook.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-04 21:54
Wij hebben het vorig jaar ook via die draaksite gedaan, omdat ik niet in een land als Egypte voor onverwachte dingen wil komen te staan. Liever gewoon door kunnen lopen en weten dat het geregeld is.

Maar inderdaad, maak je een fout op die site, dan moet je 7 dagen wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhelle
Da's duidelijk dan: of vooraf via die site (met single entry) of op locatie in Euro's betalen.
Dank allen voor de duidelijkheid! Dus geen tussenpersoon met dito kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Beste antwoord aangevinkt op basis van eigen voorkeur. Het indienen is met veel geduld gelukt!
Pagina: 1