Orientatie nieuwe (lcd) tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:39
Ik zoek een?
Vervanging van mijn huidige 43 inch Sony W805. Deze heb ik nu zo'n 8 jaar en ik wil een nieuwe, wat grotere 4k tv. 55 of 65 inch, maar dat maakt voor dit topic niet zoveel uit. Zonder me ingelezen te hebben ging mijn voorkeur naar een LG oled tv. Echter het deel van de woonkamer waar de tv staat is op de zuidkant, vlakbij het raam met (direct) zonlicht. Ik denk dat ik er goed aan doe niet voor oled te kiezen.

Wat is je budget?
Niet echt een vast budget maar met 1300-1400 vind ik wel mooi geweest.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal tv kijken, Netflix en/of streamen via Apple TV. Bij mijn huidige tv heb ik een Sony soundbar en sub. Deze moeten in eerste instantie op de nieuwe tv werken. Later wil ik het vervangen voor Sonos. Geluid van de TV speakers is dus niet belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony is mij goed bevallen. O.a. Android TV werkte altijd goed. Nu minder van belang sinds aanschaf Apple TV. Ik sta echter open voor andere merken, alleen geen Philips.
Op dit forum is vooral een levendige topic over (LG) oled en TCL. Ik vind het daarom moeilijk om gebruikservaringen van andere toestellen er tussenuit te filteren. TCL lijkt op gebied van lcd tv's veel waar voor het geld te leveren met prijzen tussen 800 en 1300.

Zelf heb ik gevonden:
Sony X85L
Sony X90L
Sony X95L (miniled en alleen in 65 inch, veel duurder. Is dit de extra centen waard?!)

LG QNED866RE

TCL C80x
TCL C84x

Welke vragen heb je hier nog over?
Bij de hierboven genoemde modellen zijn LG en TCL miniled panelen. Bij Sony alleen de duurste. Ik ben er niet bekend mee of miniled een 'must have' is wanneer je nu een lcd tv aanschaft en of het verschil goed zichtbaar is betreft beeldkwaliteit. En ik weet niet of testkijken in de winkel dit verschil gaat laten zien...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Miniled zegt dat er vele kleine leds gebruikt zijn voor de verlichting van de televisie. In praktijk is een miniledtelevisie ook altijd een FALD-televisie, waar de verlichting in meerdere zones verdeeld wordt. Waar bij conventionele leds er altijd één lampje per zone is, zijn er bij miniled vaak veel leds per zone. In ieder geval is een miniled dunner dan een televisie met conventionele leds.

Miniled garandeert op zichzelf geen hoge beeldkwaliteit, wel biedt het kansen om de verlichting van de televisie nauwkeurig te construeren, wat de uniformiteit van de verlichting ten goede komt. FALD met veel zones komt ook ten goede van de beeldkwaliteit, ik zou dan ook opzoeken hoeveel zones elk van de televisies hebbeb. Met FALD komt ook de noodzaak voor goede beeldbewerking om de zones goed aan te sturen. Sony en LG hebben op dat punt meer expertise dan TCL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Met alle opties ga je er sowieso flink op vooruit.

Het een en ander hangt af van hoe kritisch je bent c.q. hoeveel waarde je hecht aan accuraatheid.

De aansturing van de zones is tot in zekere zin belangrijker dan de hoeveelheid zones en de achterliggende techniek (FALD vs MiniLED). Zo scoort bijv. de X90L met reguliere LED's en een beperkt aantal zones op bepaalde onderdelen beter dan bijv. de TCL C80x/ C84x met MiniLED en veel meer zones.

Ik zou persoonlijk de afweging maken tussen de C84x, 65X90L en de 65X95L.

Over het algemeen hebben de Sony X90L/ X95L modellen een betere bouwkwaliteit, class leading processing/ aansturing, out of the box meest accurate kleuren en weergave zowel in SDR als in HDR.

Wanneer je opzoek bent naar veel bang for the buck en je een hogere contrast prefereert boven nauwkeurige (schaduw)details > TCL C84x.

Geef je de voorkeur aan een nauwkeurige weergave en is je budget beperkt of wil je binnen het opgegeven budget blijven? > Sony X90L.

Wil je de beste MiniLED TV van het afgelopen jaar? > Sony X95L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hatsjoe123 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:22:
Ik zoek een?
Vervanging van mijn huidige 43 inch Sony W805. Deze heb ik nu zo'n 8 jaar en ik wil een nieuwe, wat grotere 4k tv. 55 of 65 inch, maar dat maakt voor dit topic niet zoveel uit. Zonder me ingelezen te hebben ging mijn voorkeur naar een LG oled tv.
Eens een Sony altijd een Sony, Lucky Goldstar is commercieel gezien een heel sterk merk maar in praktijk kan ik er niet heet of koud van worden, dit als je eenmaal een Sony gewend bent.

Garantie claimen wens ik je veel succes met een LG, Sony heeft dit allemaal in eigen beheer en zo ook hun eigen netwerk met servicepunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:41:
[...]

Eens een Sony altijd een Sony, Lucky Goldstar is commercieel gezien een heel sterk merk maar in praktijk kan ik er niet heet of koud van worden, dit als je eenmaal een Sony gewend bent.

Garantie claimen wens ik je veel succes met een LG, Sony heeft dit allemaal in eigen beheer en zo ook hun eigen netwerk met servicepunten.
Ook Sony maakt rampproducten. Teveel merktrouw levert alleen maar op dat bedrijven achterover leunen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsjoe123
Bedankt voor de reacties tot dusver.

Ik ga me eens inlezen in de onderwerpen fald en zones. In de technische specificaties van Sony en TCL kan ik er niets over vinden, of het moet onder andere termen benoemd staan. Zal wat reviews gaan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
Je moet je overigens niet blindstaren op dat Oled echt niet kan. Mijn LG (G1) hangt ook in de woonkamer met veel glas op zuid. Aan de oost muur, zo'n anderhalve meter van het raam.

Overdag tv kijken is hier geen probleem. Zolang je met gordijnen/jaloezieën de echt directe zon op de tv maar blokkeert, is veel licht in de woonkamer heus niet funest voor het tv kijken. 's Avonds is het uiteraard wel nog veel mooier, maar overdag is het echt niet zo erg als sommige mensen doen geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Fabrikanten zijn niet happig op het delen van technische informatie.

De TCL 65C84x heeft 576 zones, de 65X90L slechts 80.

QM8 is TCL's recente flagship model (niet verkrijgbaar in de EU) en heeft 1080 (65'') dimming zones. In deze video wordt op een duidelijke manier uitleg gegeven over FALD vs MiniLED en de QM8 vergeleken met de X90L, ondanks het grote verschil in de gebruikte techniek is het verschil in de praktijk klein en wint de Sony het zelfs op meerdere onderdelen.

*Stop The FOMO is over het algemeen geen goede bron, zat er in het verleden regelmatig naast echter is de gegeven info en de vergelijking in de gelinkte video betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
jurjen_g schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:08:
Je moet je overigens niet blindstaren op dat Oled echt niet kan. Mijn LG (G1) hangt ook in de woonkamer met veel glas op zuid. Aan de oost muur, zo'n anderhalve meter van het raam.

Overdag tv kijken is hier geen probleem. Zolang je met gordijnen/jaloezieën de echt directe zon op de tv maar blokkeert, is veel licht in de woonkamer heus niet funest voor het tv kijken. 's Avonds is het uiteraard wel nog veel mooier, maar overdag is het echt niet zo erg als sommige mensen doen geloven.
Bedankt voor je reactie. Ik geloof op zich wel dat de zon qua kijken / spiegeling mee zal vallen. Hoewel ik graag een oled zou willen is toch het risico op inbranden iets wat ik niet wil lopen. Op dit moment zit er een rolgordijn voor het raam. Ik kan niet voorkomen dat de zon naar binnen schijnt anders dan het rolgordijn constant dicht te laten. Nogal ongezellig. Ik zou dat dan eerst moeten vervangen voor iets anders als lamellen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjen_g schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:08:

En als je de lichtsensor van de TV eens uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hatsjoe123 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:03:
[...]

Hoewel ik graag een oled zou willen is toch het risico op inbranden iets wat ik niet wil lopen.
Vraag of er pixel-shift op zit, onze Sony OLED staat zo'n beetje 8 tot 10 uur per dag aan nog geen enkele inbranding gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
hatsjoe123 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:03:
[...]Hoewel ik graag een oled zou willen is toch het risico op inbranden iets wat ik niet wil lopen.
Wanneer elke OLED TV na een jaar inbrandingsverschijnselen zou vertonen dan zou het Internet overspoeld worden met klachten en dat is niet het geval.
Wanneer je normaal TV kijkt is er geen reden tot ongerustheid.
Het wordt anders wanneer je 24/7 hetzelfde computerspel via je TV laat lopen (of op je OLED PC monitor) weergeeft. Dan kunnen er in sommige gevallen retention beelden verschijnen (die overigens meestal weer verdwijnen na verloop van tijd) en in uitzonderlijke gevallen kan er burn-in optreden.
Ik zou mij in ieder geval niet laten leiden door individuele spookverhalen die op internet ronddwalen waarin gezegd wordt dat het aanschaffen van een OLED tv altijd problemen gaat geven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsjoe123
Voor de duidelijkheid: het gaat mij niet om (de angst voor) inbranden door statische beelden; het gaat me om het risico op het inbranden/beschadigen van het scherm door de warmte of lichtsterkte van de zon dat er op zou schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hatsjoe123 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:08:
Voor de duidelijkheid: het gaat mij niet om (de angst voor) inbranden door statische beelden; het gaat me om het risico op het inbranden/beschadigen van het scherm door de warmte of lichtsterkte van de zon dat er op zou schijnen.
Wie heeft je dat wijsgemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Verwijderd schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:04:
[...]

Wie heeft je dat wijsgemaakt? :)
OLED is organisch en het is algemeen bekend dat direct zonlicht -afhankelijk van de zonkracht- (permanente) schade kan aanrichten, waaronder (tijdelijke) vlekken.

Place the TV away from direct sunlight. Sunlight exposure can change the characteristics of your TV screen and may appear as non-uniformity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshouttheoven schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:17:
[...]

OLED is organisch en het is algemeen bekend dat direct zonlicht -afhankelijk van de zonkracht- (permanente) schade kan aanrichten, waaronder (tijdelijke) vlekken.

Place the TV away from direct sunlight. Sunlight exposure can change the characteristics of your TV screen and may appear as non-uniformity.
Direct zonlicht is voor geen enkel apparaat goed maar zo heb je het wel over extremen, want je hebt je TV buiten staan in de volle zon bij 35 graden? Nee toch? Dat kan in een woonkamer echt geen kwaad hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Verwijderd schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:52:
[...]
Direct zonlicht is voor geen enkel apparaat goed maar zo heb je het wel over extremen, want je hebt je TV buiten staan in de volle zon bij 35 graden? Nee toch? Dat kan in een woonkamer echt geen kwaad hoor.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zitten hier maar wat te ouwehoeren zonder het goed te onderbouwen, in tegenstelling tot jou die wel een goed onderbouwde reacties geeft zonder enige vorm van 'trust me bro'.

Heeft niets met extremen te maken. Afhankelijk van de zonkracht en het type kozijnglas kan directe zonlicht op de TV al bij normale omstandigheden (permanente) vlekken veroorzaken. Voldoende praktijkvoorbeelden te vinden op diverse sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Verwijderd schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:52:
[...]
Het gevaar van zonlicht wordt vaak overdreven, maar jij onderdrijft het. Het is algemeen bekend dat OLED's niet goed tegen direct zonlicht kunnen en er staat ook in de handleiding dat er geen direct zonlicht op de televisie mag vallen.

Het zijn geen gammele apparaten, en we weten dat zwakke ochtend- of avond of winterzon niet zo'n probleem is en het is ook niet zo dat ze na een middagje zon kapot zijn. Een lichte kamer is al helemaal geen belemmering. Dat gezegd, het is zeker niet zo dat een televisie buiten in de volle zon gezet moet worden om kapot te gaan. Het is een hele bekende kwestie, direct zonlicht kunnen ze gewoon niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshouttheoven schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:28:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik zitten hier maar wat te ouwehoeren zonder het goed te onderbouwen, in tegenstelling tot jou die wel een goed onderbouwde reacties geeft zonder enige vorm van 'trust me bro'.

Heeft niets met extremen te maken. Afhankelijk van de zonkracht en het type kozijnglas kan directe zonlicht op de TV al bij normale omstandigheden (permanente) vlekken veroorzaken. Voldoende praktijkvoorbeelden te vinden op diverse sites.
Ik zit al 20 jaar in de TV’s heb zelfs een van de eerste flat TV van Philips bezorgd en opgehangen, er waren toen geen OLED’s natuurlijk maar tot nu nog nooit echt meegemaakt, maar als jij geloofd wat er op het www staat dan moet je dat natuurlijk gewoon overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Freshouttheoven schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:28:Heeft niets met extremen te maken. Afhankelijk van de zonkracht en het type kozijnglas kan directe zonlicht op de TV al bij normale omstandigheden (permanente) vlekken veroorzaken. Voldoende praktijkvoorbeelden te vinden op diverse sites.
Laat maar zien dan.
De meeste (zo niet alle) OLED tv's hebben (in meer of mindere mate) een gepolariseerde laag in het scherm zitten die de levensduur van de cellen verlengd. Maar aangezien 99,9 % van de TV's nooit in fel direct zonlicht staat (alleen als je ze midden in de zomer buiten plat op de grond legt) komen er vanwege de zon echt geen vlekken op.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Yaksa schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:58:
[...]

Laat maar zien dan.
De meeste (zo niet alle) OLED tv's hebben (in meer of mindere mate) een gepolariseerde laag in het scherm zitten die de levensduur van de cellen verlengd. Maar aangezien 99,9 % van de TV's nooit in fel direct zonlicht staat (alleen als je ze midden in de zomer buiten plat op de grond legt) komen er vanwege de zon echt geen vlekken op.
Volgende keer minder stellig zijn, als je niet weet waar je het over hebt.

Zie o.a. mijn eerdere post en hier, hier en hier. Dit is alleen al op het Tweakers forum met een snelle search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Freshouttheoven schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:46:[...]Volgende keer minder stellig zijn, als je niet weet waar je het over hebt.
Zie o.a. mijn eerdere post en hier, hier en hier. Dit is alleen al op het Tweakers forum met een snelle search.
En daar hebben de fabrikanten pixel refresh voor uitgevonden. Bij alle drie de tv's die jij aanhaalt was het na een pixelrefresh verdwenen, dus er was GEEN blijvende schade.
Volgende keer wat minder stellig zijn over schade door zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je om de haverklap de pixelrefresher moet gebruiken om dat soort vlekken te verwijderen, zal je scherm razendsnel verouderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Yaksa schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:50:
[...]

En daar hebben de fabrikanten pixel refresh voor uitgevonden. Bij alle drie de tv's die jij aanhaalt was het na een pixelrefresh verdwenen, dus er was GEEN blijvende schade.
Volgende keer wat minder stellig zijn over schade door zonlicht.
Begrijpend lezen kan soms lastig zijn…

Niemand claimde dat er DIRECT permanente schade optreed nadat er één keer een x tijd zonlicht op de TV heeft geschenen.

Met een pixelrefresh krijg je inderdaad de vlekken weg echter verkort het meermaals/ veelvuldig gebruiken ervan de levensduur van het paneel (lees: de pixels degraderen sneller) zoals dmantione al aangaf.

Volgende keer minder stellig zijn èn beter lezen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Freshouttheoven schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:39:[...]Begrijpend lezen kan soms lastig zijn…
Niemand claimde dat er DIRECT permanente schade optreed nadat er één keer een x tijd zonlicht op de TV heeft geschenen.
Met een pixelrefresh krijg je inderdaad de vlekken weg echter verkort het meermaals/ veelvuldig gebruiken ervan de levensduur van het paneel (lees: de pixels degraderen sneller) zoals dmantione al aangaf.
Volgende keer minder stellig zijn èn beter lezen ;).
Fixed: Build In Automatic Pixel Refresh on LG TV's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

NVM

[ Voor 48% gewijzigd door FeaR op 07-04-2024 07:24 . Reden: Don't feed the troll... ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsjoe123
Bedankt voor de reacties. Ik zie dat mijn "twijfel" over het kiezen voor led een discussie te weeg heeft gebracht... ;)

Het gaat mijzelf niet zo zeer om de kwaliteit/levensduur van OLED in twijfel te trekken, maar de voorbeelden die freshouttheoven aanhaalt zijn wel precies de scenario's waar ik bang voor ben. Ik weet dat ik ik enorm ga balen als ik zo'n tv heb gekocht en dit zich voordoet terwijl ik vooraf wist dat het kon gebeuren. Ik zal er nog eens goed over na moeten denken en wellicht iets aan mijn raambekleding doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:33

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Freshouttheoven schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:31:

Wil je de beste MiniLED TV van het afgelopen jaar? > Sony X95L.
@hatsjoe123 ik heb bovenstaande 65X95L sinds een paar maanden, fenomenaal goed 👍🏻

Beeldkwaliteit is super en ook de bouwkwaliteit is top,

Dikke aanrader IMHO.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
Wat je mooi vind is altijd persoonlijk. Ik heb sinds CRT altijd Sony erg mooi beeld gevonden. Ik heb daarom nu ook nog een LCD SOny en Sony 55 projector. Beeld vind ik top.

Maar van de TV vind ik nog steeds de UI 1 grote RAMP. Traag, rete TRAAGGGGG. Alleen om deze reden ben ik ook aan het rondkijken om de TV weg te doen en een TV te nemen, waar de UI goed is.

Wellicht iets om te testen om een nieuw model. hou er rekening mee dat na elke Android update de software wat zwaarder word en de TV dat minder goed aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
Fraggert schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:13:
[...]

@hatsjoe123 ik heb bovenstaande 65X95L sinds een paar maanden, fenomenaal goed 👍🏻

Beeldkwaliteit is super en ook de bouwkwaliteit is top,

Dikke aanrader IMHO.
Inderdaad een mooie tv. Van de tv's die ik heb gevonden is wel het allerduurst, lager dan zo'n 17-1800 nog niet te koop en daarnaast alleen in 65". Ik weet nog niet of ik dat wil.
Unknown Alien schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:33:
Wat je mooi vind is altijd persoonlijk. Ik heb sinds CRT altijd Sony erg mooi beeld gevonden. Ik heb daarom nu ook nog een LCD SOny en Sony 55 projector. Beeld vind ik top.

Maar van de TV vind ik nog steeds de UI 1 grote RAMP. Traag, rete TRAAGGGGG. Alleen om deze reden ben ik ook aan het rondkijken om de TV weg te doen en een TV te nemen, waar de UI goed is.

Wellicht iets om te testen om een nieuw model. hou er rekening mee dat na elke Android update de software wat zwaarder word en de TV dat minder goed aankan.
Het trager worden van de UI merk ik inderdaad met mijn huidige Sony (volgens mij op Android 7) ook. Als ik me echter inlees over Android/Google TV vs. Samsung Tizen vs. LG webOS dan lijkt Android toch wel als beste er uit te komen. Voor mij is het echter van minder belang geworden, daar ik sinds een tijdje een Apple TV heb waar ik alles op doe. En dat werkt heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hatsjoe123 schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:05:
[...]

Het trager worden van de UI merk ik inderdaad met mijn huidige Sony (volgens mij op Android 7) ook.
How to perform the Clear Data and Clear Cache for apps on the Android TV™ or Google TV™

Of de makkelijkste manier :)
  • Zet Android of Google TV aan
  • Aan/uit knop van de AB net zo lang vasthouden totdat het toestel uitvalt
  • Wacht een paar seconden en het toestel zal uit zichzelf weer aanspringen
  • Hiermee heb je de cache geleegd van het toestel en zal je zeker een verbetering constateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
Uiteindelijk ging mijn voorkeur toch naar oled en heb ik een LG B4 gekocht. Volgende week wordt ie geleverd. Heb al wat aan zonwering gedaan dus daar verwacht ik geen issues mee.

Hoewel ik het nog niet van plan was kon ik onlangs een aanbieding van een Sonos Arc niet aan me laten voorbij gaan, dus die heb ik ook al. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat werken met elkaar.

Bedankt voor de tips/adviezen

[ Voor 9% gewijzigd door hatsjoe123 op 01-06-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 13:36
* knip *
Reageren op een post van een verwijderd account heeft natuurlijk geen enkele zin.

[ Voor 91% gewijzigd door S1NN3D op 01-06-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:49
hatsjoe123 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:15:
Uiteindelijk ging mijn voorkeur toch naar oled en heb ik een LG B4 gekocht. Volgende week wordt ie geleverd. Heb al wat aan zonwering gedaan dus daar verwacht ik geen issues mee.

Hoewel ik het nog niet van plan was kon ik onlangs een aanbieding van een Sonos Arc niet aan me laten voorbij gaan, dus die heb ik ook al. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat werken met elkaar.

Bedankt voor de tips/adviezen
Inmiddels heb je de tv en Sonos binnen vermoed ik? Ik zit nu in dezelfde keuzestress. Zit te kijken naar een 65C3, 65B4 of heel misschien een G3 (alleen eigenlijk buiten budget). Ben heel benieuwd of de Arc tussen de poten van de B4 past? Ik geloof net niet? Want dan zou wel mooi meegenomen zijn. Hoe bevalt de B4 verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsjoe123
bsmpower schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:17:
[...]

Inmiddels heb je de tv en Sonos binnen vermoed ik? Ik zit nu in dezelfde keuzestress. Zit te kijken naar een 65C3, 65B4 of heel misschien een G3 (alleen eigenlijk buiten budget). Ben heel benieuwd of de Arc tussen de poten van de B4 past? Ik geloof net niet? Want dan zou wel mooi meegenomen zijn. Hoe bevalt de B4 verder?
Klopt, een dikke week nu. Ik heb door drukte nog niet heel veel kunnen kijken en luisteren, maar ik ben tevreden. Met hulp van wat YouTube content de instellingen gedaan. Heb verder weinig vergeleken, vertrouw er op dat het goed is. Angst voor oled in combinatie met een te lichte kamer kunnen wat mij betreft het rijk der fabelen in. Wellicht alleen oppassen met direct de zon die er op schijnt.

Sonos arc past niet tussen de poten van de b4 (65). Qua hoogte wel prima, het is niet nodig de tv op te hogen, wat ik wel bij de c3 zag langskomen (ikea plankjes)
Pagina: 1